ساکت: چین تایپه نتوانست به تعهداتش در میزبانی عمل کند/ تاج تمدید قرارداد با کی روش را مدیریت می کند

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: وظیفه میزبان رقابت های قهرمانی آسیا این است که استانداردهای لازم را فراهم کند اما چین تایپه نتوانست تعهداتش را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  محمدرضا ساکت درباره دوازدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا بیان کرد: ابتدا باید از رسانه ها که در هر زمان و ساعتی همراه تمام تیم های ملی هستند و امروز هم تیم ملی فوتسال را تنها نگذاشتند، تشکرکنم. خوشبختانه تیم ملی فوتسال از هماهنگی کامل فنی، اجرایی و مدیریتی برخوردار است. تلاش محمد ناظم الشریعه و دستیارانش، کمیته فوتبال ساحلی، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون برای تداوم این موفقیت ها است. کسب قهرمانی سخت است اما سخت تر از آن حفظ قهرمانی است که خوشبختانه اقدام های لازم برای ادامه یافتن درخشش تیم فوتسال انجام شده است.

چین تایپه نتوانست به تعهداتش در میزبانی عمل کند

ساکت درمورد اعزام نشدن آشپز با تیم ملی فوتسال به چین تایپه گفت: وظیفه میزبان رقابت های قهرمانی آسیا این است که استانداردهای لازم فراهم کند اما چین تایپه نتوانست تعهداتش را انجام دهد. در نهایت از امکاناتی که در اختیار ایرانی های مقیم این کشور بود، استفاده شد. به هیچ وجه قرار نبود تیم ملی فوتسال آشپز داشته باشد چراکه براساس عرف بین المللی، میزبان باید امکانات لازم را برای تمام تیم ها فراهم می کرد. کاروان ما از همان نخستین روز رقابت های قهرمانی آسیا اعتراض خود را به مشکلات موجود اعلام کرد. هرچند چین تایپه برای بهبود وضعیت تلاش کردند اما  آنچه که مطلوب و موردنظر بود فراهم نشد.

قهرمانی تیم ملی فوتسال متعلق به تمام مردم ایران است

او ادامه داد: در  هشت ماه اخیر سعی کردیم امکانات زیرساختی فوتسال در مرکز ملی تیم های ایران تجهیز و نوسازی شود. بازیکنان تیم ملی فوتسال در 2 ماه اخیر تمریناتشان را روی کفپوش استانداردی مانند کفپوش رقابت های قهرمانی آسیا برگزار کرده و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کردند. البته میزبان ها باید استانداردهایی را رعایت کنند و معمولا خود ما که میزبان رقابتی هستیم، تائیدیه های لازم را به AFC ارائه می دهیم. ملی پوشان ما در چین تایپه مشکلاتی داشتند اما از آنجایی که مسئولان برگزاری رقابت ها نتوانستند آنها را حل کنند، با تلاش های فدراسیون مشکل تغذیه حل شد. در کل بازیکنان تیم ملی فوتسال با توانمندی هایی که داشتند، توانستند این افتخار بزرگ را تقدیم مردم ایران کنند. قهرمانی تیم ملی فوتسال در روزهای ابتدایی سال 2018 به تمام مردم کشورمان تعلق دارد.

در جریان تحویل گرفتن لباس های تیم ملی فوتسال نیستم

او درباره اینکه لباس های تیم ملی فوتسال هم مانند تیم ملی جوانان فوتبال پس از بازگشت این تیم از کرواسی در فرودگاه تحویل گرفته شده است، گفت: من در جریان این موضوع نیستم. در هر فصل یک سبد لباس به بازیکنان تحویل داده می شود و قبل از اینکه فصل تمام شود، لباس ها تمیز می شود و در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. تیم فوتسال اعزامی به کرواسی همین تیمی است که در رقابت های آسیایی به قهرمانی رسید و لباس ها هم پس از شست و شو و نظافت به این بازیکنان تحویل داده شد. در کل بازهم موفقیت تیم ملی فوتسال را تبریک می گویم و تحت الشعاع قرار دادن قهرمانی این تیم با بحث های انحرافی زیبنده نیست مگر اینکه ضرب آهنگ فکری ما ملی نباشد.

مانعی برای تمدید قرارداد ناظم الشریعه وجود ندارد

ساکت درباره مدت زمان قرارداد محمد ناظم الشریعه با تیم ملی فوتسال اظهار کرد: تشکر می کنم که اصحاب رسانه درباره قرارداد ناظم الشریعه دغدغه دارند چراکه او مربی ای بدون حاشیه، باشخصیت، توانا و تاثیرگذاری است. بین ناظم الشریعه و صانعی هماهنگی فکری و فنی وجود دارد و ادامه همکاری سرمربی تیم ملی از نظر مسئولان فدراسیون بلامانع است.طبیعی است کمیته فوتسال باید بحث قرارداد ناظم الشریعه را جمع بندی کند. در کل  عملکرد او را بسیار مطلوب ارزیابی می کنیم و اعتقاد دارم ثبات در اندیشه های فنی، موفقیت تیم ملی فوتسال را به همراه دارد و باید زمینه این امر را فراهم کنیم.

برای حضور کفاشیان و تاج در چین تایپه تداخلی وجود نداشت

ساکت درمورد انتقاداتی که نسبت به حضور همزمان مهدی تاج و علی کفاشیان درچین تایپه مطرح شده است، گفت: کفاشیان در کمیته فوتسال afc کرسی مهمی دارد که این امر برای ما افتخار است. او به عنوان مسئول برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا باید به چین تایپه می رفت چراکه حضور او برای کلیت فوتسال آسیا است و  ما هم از این امر سود می بریم.مهدی تاج هم برای افزایش روحیه بازیکنان به چین تایپه رفت و تداخلی در این امر وجود نداشت.

فیفا لباس های تیم ملی را تائید کرد

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت لباس های تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه تصریح کرد: روز گذشته نمایندگان آدیداس، لباس تیم ملی را در زوریخ به فیفا ارائه دادند و این لباس مورد تائید قرار گرفت. به زودی از لباس تیم ملی در جام جهانی رونمایی می کنیم اما باید بگویم  شاید جای یوزپلنگ روی این لباس تغییر کند اما حضور آن روی پیراهن قطعی است و احتمال دارد بالای سینه یا روی پهلو درج شود.

پیگیری های قانونی را نسبت به مارکو اوکتاویو انجام می دهیم

او درباره برکناری مارکو اوکتاویو از تیم ملی فوتبال ساحلی بیانکرد: اوکتاویو به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی، مشکلات شخصی زیادی داشت و تمرکز لازم را ندارد. نمی گوییم با اوکتاویو قطع همکاری کرده ایم چراکه مدعی هستیم براساس برنامه های از پیش تعیین شده او باید اردوهای تیم فوتبال ساحلی امید را هم زیرنظر می گرفت اما مشکلات شخصی او برای فدراسیون قابل قبول نبود. پیگیری های قانونی را نسبت به اوکتاویو انجام می دهیم.

تاج بحث تمدید قرارداد با کی روش را مدیریت می کند

دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد تمدید قرارداد کارلوس کی روش گفت: صحبت های مقدماتی بین تاج و کی روش برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی انجام شده است و رئیس فدراسیون این موضوع را شخصا مدیریت می کند. هیچکس نمی تواند تاثیرگذاری کی روش در فوتبال ایران را انکار کند و ارزیابی مجموعه فدراسیون برای تمدید قرارداد مثبت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار