شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

کمیته امور بین الملل و سیاست خارجی حزب هدا فعال‌تر می‌شود/ ضرورت تشکیل کمیته‌ای میان احزاب و وزارت خارجه

کمیته امور بین الملل و سیاست خارجی حزب هدا فعال‌تر می‌شود/ ضرورت تشکیل کمیته‌ای میان احزاب و وزارت خارجهدبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: در شرایط فعلی تشکیل کمیته‌ای میان احزاب و وزارت خارجه ضرورت دارد تا به صورت غیررسمی برخی مسائل را به بحث بگذارند.

احمد شریف دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فعالیت‌های تشکل متبوعش اظهار کرد: یکی از ضعف‌های کنونی ما ارتباط نداشتن احزاب و موضوع سیاست خارجی، تجزیه و تحلیل در این زمینه است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سیاست خارجی و حقوق بین الملل حوزه احزاب ما در حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تصمیم گرفتیم کمیته امور بین الملل و سیاست خارجی‌مان را فعال‌تر از گذشته کنیم.

شریف بیان کرد: ما امیدواریم احزاب تعاملات خوبی با وزارت خارجه داشته باشند و بتوانند بر جایگاه بازوی کمکی وزارت خارجه در تصمیم‌گیری‌ها نقش ایفا کنند.

دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با اشاره به برگزاری اجلاس اخیر احزاب آسیایی در کشورمان، اضافه کرد: ما در این اجلاس دیدیم که احزاب نقش بسیار مهمی در دیپلماسی عمومی دارند و می‌توانند نقش اصلی در این زمینه بازی کنند اما متأسفانه ما هنوز هیچ استفاده‌ای از این مهم نکرده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه خانه احزاب تأکید کرد: امیدواریم وزارت خارجه پیش قدم شود و از احزاب در حوزه سیاست خارجی کمک بگیرد. اگر کمیته‌ای مشترک میان احزاب و وزارت خارجه تشکیل شود می‌تواند به صورت غیررسمی برخی مسائل فی مابین کشورها را به بحث بگذارد.

شریف در ادامه از تصویب تقویم کاری حزب همبستگی دانش آموختگان ایران برای سال 97 در جلسه آتی شورای مرکزی خبر داد.

دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال بر خلاف پیش بینی‌های تریبون‌داران خارجی، گفت: واقعیت این است که جریان‌ها و قدرت‌های خارجی شناخت و تحلیل درستی از مردم کشورمان ندارند.

عضو هیئت رئیسه خانه احزاب ادامه داد‌: مردمی که در راهپیمایی امسال به خیابان‌ها آمدند در واقع با آرمان‌های انقلاب خودشان تجدید میثاق کردند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در بهمن 57 رژیمی استبدادی و دیکتاتوری را سرنگون کردند، افزود: به جای این رژیم استبداد پیشه ملت حکومتی مبتنی بر آرای خودشان و آموزه‌های دینی ساختند.

شریف تصریح کرد: قدرت‌های خارجی در تنظیم روابط خود با کشورها به پشتوانه مردمی آنان توجه ویژه‌ای دارند طبعا نظام جمهوری اسلامی نیز از پشتوانه مردمی بالایی برخوردار است و این پشتوانه تضمین کننده امنیت ملی و قدرت چانه زنی در معادلات سیاسی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: خانه احزاب ، 22 بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار