واکنش مقامات آمریکایی به تیراندازی مرگبار شب گذشته در مدرسه‌ای در فلوریدا

مقامات آمریکایی از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواستار اقدامی جدی از سوی کنگره برای پایان دادن به حوادث فاجعه‌بار با اسلحه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل سی‌ان‌ان، تیراندازی در مدرسه‌ای در فلوریدا در روز چهارشنبه که خانواده‌های زیادی را داغدار کرد واکنش قانونگذاران آمریکا را در پی داشت. در جریان این تیراندازی یک نوجوان 19 ساله در دبیرستانی در شهر «پارکلند» دستکم 20 دانش‌آموز را به کام مرگ کشاند. رسانه‌های آمریکا همچنین از مجروح شدن حدود 50 نفر در این حادثه خبر داده‌اند.

«جیم هیمس»، نماینده دموکرات آمریکا از ایالت کنتیکت که در سال 2012 شاهد تیراندازی مرگبار دبستان «سندی هوک» بود، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت واکنش قانونگذاران به اینگونه اتفاقات به امری عادی تبدیل شده است. او همچنین توقف بحث‌ها درباره قوانین حمل سلاح را تقبیح کرد.

هیمس در این باره گفت: «الگوی واکنش به این اتفاقات کاملاً قابل پیش‌بینی است. به فکر استعفا دادن می‌افتند. چند دقیقه سکوت می‌کنند. مردم با قربانیان ابراز همدردی و دلسوزی می‌کنند. کنگره ایالات متحده هم هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد».

وقتی از هیمس پرسیدند که کنگره پس از تیراندازی فلوریدا چه اقداماتی انجام خواهد داد، در پاسخ گفت: «جواب صادقانه این است که هیچ کاری انجام نمی‌دهد. این نهاد هیچ حرکتی انجام نخواهد داد».

«گابریل گیفوردز»، نماینده سابق مردم آریزونا از حزب دموکرات که در سال 2011 در جریان یک تیراندازی مرگبار به سرش شلیک شد در بیانیه‌ای اعلام کرد  مردم باید این شجاعت را داشته باشند که کشوری را که این کشتارها در آن رخ نمی‌دهد، تصور کنند. هر بار که اقدامی برای جلوگیری از این اتفاقات انجام نمی دهیم این سرنوشت را انتخاب می‌کنیم. ما سیاستمدارانی را که برای این بحران کاری نمی‌کنند و علیه امنیت ما رای می‌دهند، تحمل می‌کنیم».

واکنش مقامات آمریکایی به تیراندازی مرگبار شب گذشته در مدرسه‌ای در فلوریدا

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان، گفت با «ریک اسکات»، فرماندار کنونی فلوریدا درباره تیراندازی مذکور صحبت کرده است. ترامپ گفت: «به خانواده قربانیان تیراندازی وحشتناک فلوریدا تسلیت می‌گویم. هیچ کودک، معلم یا کس دیگری نباید در یک مدرسه آمریکایی احساس ناامنی کند».

لحظاتی پس از انتشار خبر تیراندازی در فلوریدا اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیز به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفتند و دموکرات‌ها مجددا خواهان تصویب قانونی شدند که از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

«بیل نلسون»، سناتور دموکرات فلوریدا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «روز بدی بود. دیگر کافی است، باید تمام شود».

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه فلوریدا در پیامی در حساب کابری خود در توییتر نوشت: «امروز همان روز وحشتناکی است که آرزو می‌کردیم نیاید».

«نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات در پیامی توییتری تسلیت گفت و نوشت: «مسئولیت اخلاقی کنگره این است که برای جلوگیری از وقوع این تراژدی که هر روز به دلیل خشونت با سلاح در جوامع سراسر آمریکا رخ می‌دهد، اقدامی انجام دهد».

«چاک شومر»، رهبر اقلیت سنا از حزب دموکرات در پیامی نوشت: «قلبم برای این خانواده‌ها و فرزندانشان به درد آمد. خشونت با سلاح را متوقف کنید».

اغلب اعضای هیئت فلوریدا در کنگره از جمله مت گیتس، چارلی کریست، دانیل وبستر، دنیس راس، ورن بوچانان، لویس فرنکل نیز همدردی خود را با خانواده قربانیان اعلام کردند.

برخی دموکرات‌های فلوریدا از جمله استفانی مورفی و کتی کستور خواستار اقدامی جدی از سوی کنگره برای پایان دادن به کشتارهای جمعی در آمریکا شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار