آیا مردگان در عالم برزخ از خانواده خود اطلاعی دارند و نگران سرنوشت آنها هستند؟

مرگ واژه‌ای است که لرزه بر اندام بسیاری از آدمیان می‌اندازد، شاید همین ترس موجب می‌شود که همه‌ی انسان‌ها در این باره اندیشه کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شاید تعریف مرگ برای ما دشوار باشد. چون آن را تجربه نکردیم. پس حواس ظاهری ما، در این زمینه کارآیی نخواهد داشت. پس ناچاریم (و ناچاریِ خوبی هم هست) که باری دیگر، دست نیاز به سوی وحی دراز کنیم. در نگاه قرآن، مرگ، به معنای نابودی نیست. مرگ، موجبِ نیستی و فنای آدمی نمی‌شود. بلکه یک گذرگاه است که انسان را از عالَمِ تَن، به دروازه‌ی عالمی دیگر می‌رساند.(1) مرگ در این مکتب، انتهای راه نیست. پایانِ کار نیست. بلکه آغازِ راهی جدید است و صد البته گریزی از آن نیست. (2)

ارتباط مردگان و زندگان
طبق عقیده‌ی اسلام، مردگان از عالَم خود (که برزخ نامیده می‌شود) با زندگان در این دنیا، ارتباط دارند. لیکن باید دقت داشت همانطور که انسان‌ها در این دنیا، دارای مراتب و درجاتِ نفسانی و عرفانی هستند (برخی عالی، برخی بالا، برخی متوسط و برخی پایین)، در عالم مردگان نیز چنین است. همه مانند هم نیستند. برای نمونه، نبیّ اعظم و بسیاری از هدایتگران الهی، لحظه به لحظه در ارتباط با عالم تن هستند. از همین روی، ما مسلمانان در نماز خود به پیغمبر، سلام می‌دهیم: «اَلسّلامُ علیکَ ایّها النّبیّ و رَحمَةُ اللهِ و بَرَکاتُه» و نیز بر ایشان و خاندان مطهر، درود می‌فرستیم و معتقدیم که سلام ما به ایشان می‌رسد و این ارتباط دو سویه برقرار است.
چه بسیار کسانی که در رؤیا (چه در خواب و چه در بیداری) اولیای خدا را دیده‌اند و از اقیانوسِ علم و حکمت آنان، جرعه‌ها نوشیدند. این را نمی‌توان انکار کرد. گذشته از صاحبانِ سفره کرامت، حتی کفار و مشرکین هم پس از مرگ، ارتباطشان با عالم جسم، بُریده و گسسته نمی‌شود.

در حدیث دیگری از امام موسی کاظم (علیه السلام) وارد شده که امام فرمودند، برخی از اموات هر شب جمعه، برخی دیگر ماهی یک بار و برخی سالی یک بار، به خانواده خود در دنیا سر می‌زنند.

برای نمونه، هنگامی که عذاب خدا بر گردن‌کشانِ قوم صالح نازل آمد، پیامبر خدا رو به اجساد بی‌جانِ آنان کرد و گفت که ای قوم! خیرخواه شما بودم ولی شما به خیرخواهی من روی خوش نشان ندادید.(3) همین گفتار، که نبیّ خدا با مردگان سخن می‌گوید، خود دال بر این است که آنان صدای او را می‌شنیدند.
همانطور که پیشتر شنیدند. پیغمبر اعظم نیز پس از جنگ بدر، با کشتگان کفار، سخن گفتند. پس عده‌ای رو به پیامبر عرض کردند که یا رسول الله! با عده‌ای مُرده سخن می‌گویید که نمی‌شنوند! پس پیامبر هم پاسخ دادند: «آنان از شما شنواتر هستند. ولی نمی‌توانند (به زبان ما) پاسخ دهند.»(4)

ارتباط میان عالَمِ مردگان و زندگان چه زمانی رخ می‌دهد؟

گفته شد که ارتباط هست، ولی کیفیت و کمیت این پیوند، به حالات نفسانیِ زندگان و مردگان بستگی دارد. ممکن است در برخی موارد، ارتباط دائم باشد و در برخی موارد، بسیار اندک و به سختی. به عبارتی دیگر، گاهی این ارتباط، روشن و واضح است و گاهی، مبهم و تار. که تمام این موارد، بستگی به مشیّت الهی و وضعیتِ روحانیِ مُردگان و زندگان دارد. همچنین از برخی روایاتِ وارده برمی‌آید که در زمان‌های خاصی، این روابط (میان مردگان و زندگان) بیشتر و نزدیک‌تر است.

برای مثال، در حدیث از امام جعفر صادق (علیه السلام) آمده است که هر انسانِ مؤمن و کافر، پس از مرگ، هر روز ظهر، با خانواده خود دیدار و نظاره‌گر رفتار آنان خواهند بود.(5) در حدیثی دیگر از امام آمده است که برخی از اموات، هر جمعه و برخی دیگر با فاصله کمتر یا بیشتری به سراغ اهل و عیال و بازماندگانِ خود می‌روند.(6)

اگر کسی عمل صالحی انجام داده و ثواب آن را هدیه به روح یکی از مردگان کند، موجب خشنودی و نزول برکت بر مردگان می‌شود.

در حدیث دیگری از امام موسی کاظم (علیه السلام) وارد شده که امام فرمودند، برخی از اموات هر شب جمعه، برخی دیگر ماهی یک بار و برخی سالی یک بار، به خانواده خود در دنیا سر می‌زنند، و در ظاهر یک پرنده (شاید به صورت یک شبحِ پرنده) هم به اهل و عیال خود سر می‌زنند. اگر از آنان خیر و خوبی ببیند، خوشحال می‌شود و اگر شر و گناهی ببیند، غمگین می‌شود.(7)

این معنا، که روح مردگان، در ظاهر یک پرنده، به اذن خدا و با همراهی دو تن از ملائکه به عالم زندگان آمده و بر اعمال بازماندگان نظاره می‌کنند، در روایات متعدد از ائمه آمده است. پس در این که مردگان بر اساس مشیّت الهی، به عالم زندگان سر می‌زنند، امری روشن و مبرهن است.

همچنین، اگر کسی عمل صالحی انجام داده و ثواب آن را هدیه به روح یکی از مردگان کند، موجب خشنودی و نزول برکت بر مردگان می‌شود (همان گونه که دعای خیر مردگان هم چه بسا بر حال زندگان مؤثر بیفتد). اما در زمان حضورِ ارواح مردگان در عالم زندگان، اختلافاتی در روایت است، که گفته شد بستگی به میزان فضائل و کرامات و درجه‌ی معنویتِ زندگان و مردگان دارد. برخی بیشتر و برخی به ندرت، فرصتِ دیدار با زندگان را می‌یابند.

پی نوشت:
1- خداوند در این باره می‌فرماید: «وَ لَئِنْ مُتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لَإِلَى اللَّهِ تُحْشَرُونَ.[آل‏عمران : 158] و اگر بميريد يا كشته شويد، قطعاً به سوى خدا گردآورده خواهيد شد.»
2- «قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ [جمعه : 8] بگو اين مرگى كه از آن فرار مى ‏كنيد سرانجام با شما ملاقات خواهد كرد سپس به سوى كسى كه داناى پنهان و آشكار است بازگردانده مى‏ شويد آن گاه شما را از آنچه انجام مى‏ داديد خبر مى‏ دهد».
3- سوره اعراف : 79.
4- ابن كثير، تفسير القرآن العظيم، بيروت: دار الكتب العلمية، منشورات محمدعلى بيضون‏، 1419 ه.ق، ج 3، ص 375.
5- عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ قَالَ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ وَ لَا كَافِرٍ إِلَّا وَ هُوَ يَأْتِي أَهْلَهُ عِنْدَ زَوَالِ الشَّمْس‏ (شیخ كلينى، الكافي، تهران: دار الكتب الإسلامية، 1365، ج 3، ص 230.)
6- عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ... مِنْهُمْ مَنْ يَزُورُ كُلَّ جُمْعَةٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَزُورُ عَلَى قَدْرِ عَمَلِهِ (شیخ كلينى، همان، ج 3، ص 230).
7- شیخ کلینی، همان، ج 3، ص 230 .

منبع:تبیان 

انتهای پیام/

آیا مردگان از احوال زندگان خبر دارند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلشکسته
۲۲:۴۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
منم دوماه و چهارده روزه مادر عزیزمو از دست دادم خیلی مهربون بود تکیه گاه و رفیقم بود تمام حرفامو بهش میگفتم رازدارم بود الان خیلی تنها شدم داغون شدم فقط از خدا مرگمو میخام لعنت به اون روز و ساعت که مامانمو از دست دادم دارم از درد دوریش میسوزم مامانم تنها پناهم بود همه کسم بود دخترم بود الان دیگه ندارمش کم آوردم دارم دق میکنم الان میفهم زندگی بی مادر هر ثانیش درد و رنجه خدایا منو زودتر به مادرم برسون تو حسرت دیدارش میسوزم لطفا یه صلوات و فاتحه براش بخونین خدا اموات همه ی شما رو بیامرز
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۳:۳۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
من مهر 1400 پدرم رو از دست دادم؛ مادرم 7 ماه و 7 روز برا پدرم گریه کرد و بعد 7 ماه سکته مغزی شد و رفت پیش پدرم.منم دو ساله عذاب میکشم و زندگی برام بی معنا شده و نمی‌دونم چیکار کنم. هر چی صداشون میزنم جواب نمیدن فقط خوابشون رو می بینم.خیلی ناراحتم براشون.خیلی. فقط گریه میکنم ولی فایده ای نداره. ناراحتم براشون
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۳:۳۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
من مهر 1400 پدرم رو از دست دادم؛ مادرم 7 ماه و 7 روز برا پدرم گریه کرد و بعد 7 ماه سکته مغزی شد و رفت پیش پدرم.منم دو ساله عذاب میکشم و زندگی برام بی معنا شده و نمی‌دونم چیکار کنم. هر چی صداشون میزنم جواب نمیدن فقط خوابشون رو می بینم.خیلی ناراحتم براشون.خیلی. فقط گریه میکنم ولی فایده ای نداره. ناراحتم براشون
Iran (Islamic Republic of)
سلام‌‌من مادرمهربونمویکسال ونیمه ازدست دادم نمیدونم هنوباورم نمیشه که زیرخاکه دعاش کنید
۱۹:۴۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
دعاکنیدبرامادرم یکسال ونیمه که زیرخاکه دارم کم میارم
Iran (Islamic Republic of)
سلام‌‌من مادرمهربونمویکسال ونیمه ازدست دادم نمیدونم هنوباورم نمیشه که زیرخاکه دعاش کنید
۱۹:۴۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
دعاکنیدبرامادرم یکسال ونیمه که زیرخاکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
سلام عزیزان من حدود ۲ ماه همسرگلمو از دست دادم دارم دیونه میشم نمیدونم چطور قبول کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
سلام عزیزان من حدود ۲ ماه همسرگلمو از دست دادم دارم دیونه میشم نمیدونم چطور قبول کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
دختر قشنگمو امسال برج شش از دست دادم یازده سالو سه ماه و بیست روزش بود امسال میرفت کلاس ششم خیلی عذاب میکشم جلوی خودم برق گرفت بچمو دوستاشو میبینم هم سن سوالاشو میبینم عکساشو نگاه میکنم دلم میخواد از غصه بمیرم ولی نمیدونم چرا هنوز زندم نمردم??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
من فرزندم ازدست دادم بیست سال داشت دوفرزند به نام های حسین و حسن داشتم چهل روزه حلیلی داغونم نمی دانم چکار کنم شب و روز برایم تار است که حسینم ازدست دادم نمی بینمش علت مرگش تصادف شد نسوج اورا بارضایت خانوداه ام اهدا نمودم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
عزیزان
من همسرم وفادار م پاره تنم رو ده روز از دست دادم حس می کنم نمی تونم دوام بیارم دلم می خواد برم پیشش چکار کنم دلم داره آتیش می گیره خیلی سخته امتحان سختیه

کسانی که با من غم مشترک دارند بهم کمک کنن چکار کنم که ارووم بشم چکار کنم خاطراتش رو واقعا انسان واقعی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
من هم شرایط شمارو دارم اونم با سه تا بچه فقط ایمان تو قوی تر کن این راهی است که همه میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
عزیزان من همسرم وفادار م پاره تنم رو ده روز از دست دادم حس می کنم نمی تونم دوام بیارم دلم می خواد برم پیشش چکار کنم دلم داره آتیش می گیره خیلی سخته امتحان سختیه
کسانی که با من غم مشترک دارند بهم کمک کنن چکار کنم که آرووم بشم چکار کنم خاطراتش رو واقعا انسان واقعی بود
Iran (Islamic Republic of)
ا.و
۰۷:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام ۴ماه ونیمه همسرموازدست دادم تمام زتدگیمو..توی روزتولدش به خاک رفت..حالم خیلی بده ..منم تمام امیدم به پسر۱۰ساله مونه...فقط میخام بزرگش کنم وزودبرم پیش شوهرم...خدامیدونه چه جواهری بود...تازه فوق لیسانس حقوق گرفته بود...لعنت به دکترهای بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام منم همسر 28سال ام یک ماه ازدست دادم اونم نه به خواست خدا با خواست بنده خدا کشتنش دارم دیونه میشم یک بچه سه سال هم دارم بی اندازه وابسته باباش بود ???یعنی میشه منم بمیرم برم پیش اون
Iran (Islamic Republic of)
آسمان آبی
۲۲:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
من چهل روزه پدرم رو از دست دادم پدرم غرق شده زندگی برام به پایان رسیده فکر میکنم به لحظه ای که پدرم تو اون شرایط خاص بوده یعنی ضجر کشیده؟ چقدر طول کشیده؟ خدایا چکار کنم تنهام بسیار هم تنها همه میگن پدرت پیش خداس کی از اون دنیا اومده هر چی میگن فرضیه هستش اگه پدرم رو دیگه هرگز ملاقات نکنم بابا دردت به جونم دلتنگتم
Iran (Islamic Republic of)
آسمان آبی
۲۲:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
من چهل روزه پدرم رو از دست دادم پدرم غرق شده زندگی برام به پایان رسیده فکر میکنم به لحظه ای که پدرم تو اون شرایط خاص بوده یعنی ضجر کشیده؟ چقدر طول کشیده؟ خدایا چکار کنم تنهام بسیار هم تنها همه میگن پدرت پیش خداس کی از اون دنیا اومده هر چی میگن فرضیه هستش اگه پدرم رو دیگه هرگز ملاقات نکنم بابا دردت به جونم دلتنگتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سلام من داداشم خودکشی کرد خیلی داغونم کارهرروزم شده گریه نمیتونم تحمل کنم که دیگه ندارمش میخوام منم برم پیش اون
Iran (Islamic Republic of)
قوانی
۲۳:۳۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
سلام من پسرم رو یک ماهه از دست دادم ۱۲ سالش بوداز دوریش دارم دیوانه میشم واسم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۴:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۲
الهی. من بمیرم برای همتون عزیزای دلم بخدا قسم حرفهای همتونو دارم میخونم و زار میزنم نازنینا خدا رحمت کنه جیگر گوشه هاتونو عزیزاتونو راستشو بخوایید من سایه پدر مادرم بالا سرمه ولی داغونم برام خیلی سخته حتی فکرشم منو دیوونه میکنه اخه من چطوری میتونم تحمل کنم اگر یروز از دستشون بدم بخدا پیام شمارو میخونم خودمو میذارم جای شما دردتون بجونم کاش میشد ادم اون دنیا هم دوباره عزیزاشو ببینه و کنارشون باشه ولی میدونم که دیگه هیچوقت همچین تجربه ای که مثل این دنیا کنار عزیزامون بودیم رو نخواهیم داشت شاید یه چیزی مثل خواب و رویا باشه برامون زندگی اون دنیا
اینکه روح عزیزامون چند وقت یبار میان سر میزنن بما چه فایده ای داره وقتی نمیشه لمسشون کرد حسشون کرد بنظرتون این عذاب اور تر نیست؟روح اون عزیز بیاد ولی نتونه بشینه کنارت باهم حرف بزنید .صدا کنه داد بزنه ولی صداش نرسه به گوشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
من دوماه برادر۲۸سالم ازدست دادم خیلی مهربون دلسوزبود خیلی دلتنگشم نمیدونم چیکار کنم براش هرروزنمازقران صلوات میخونم ولی بازآرام قرارندارم همش دوست دارم برم پیشش ازاین دنیاسیرشدم
Iran (Islamic Republic of)
یکی از موجودات روی زمین
۲۲:۴۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام ،الهی بمیرم که چقدر سختی دیدید شاید بتونم کمی درکتون کنم خدا عزیزانی که از دست دادید رو بیامرزه و بهترین جا و درجه رو بده،منم شاهد خودکشی و از دست دادن عزیزیم که نمیدونم دوستم داشت یا نه که میرسم به این باور که اگر داست این کارو نمیکرد،همه دختر ها در دوران نامزدی میگن میخندن و به امید دیدنه عشقشون از خواب بیدار میشن کسی که راضی و خوشحاله چنین کاری نمیکنه،من حتی خنده رو تو صورتش ندیدم متاسفم،متاسفم واسه این دنیا و باعث و بانی کسانی که باعث این خودکشی بودن اون مقصر نیست و ما هرگز نمیتونیم درکی از زندگی یکی دیگه داشته باشیم،بمیرم که چقدر عذاب کشیده تا محبور به چنین کاری شده،بمیرم واسه خونواده اون که توی شهر دیگه دختر جونشون تو شهر غریب پرپر شده.دعا کنید واسه یکی از بندکان خدا که از عمل و نگاه زشت بعضی از افراد(بلانسبت) به سوی خدا اینطوری پناه میبرند.کاش توماری باشه که ادما قول بدن که احترام بزارند به هم و حقوق هم،الالخصوص فرشتگان پاک زمین،مادران اینده این کره خاکی،راستی صحبت مادر شد،منم مادر نازنینم و زحمتکشم رو سه سال از دست دادم،از وقتی رفت برکت از ما فراری شده،برای همتون ارزوی صبر و ارزوهای خوب میکنم.برای رفتگان صلوات و دعای خیر یادتون نره،یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام
من مادرم رو چهار ماهه از دست دادم. از لحاظ روحی وجسمی داغونم. هیچ داغی سخت تر از داغ مادر نیست. الهی بمیرم و زودتر مادرم رو ببینم من دیگه طاقت ندارم. الهم صل علی محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
منم دو هفته هست برادرم و از دست دادم شب و روز ندارم خیلی دلم براش تنگ شده آخه برادرم خیلی مهربون و با گذشت بود
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۴:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
سلام
پدرم که از مفاخر این سرزمین بودند رفتند ترکیه خونه خریدند با چه ذوقی، اما افسوس هموجا کرونا گرفتند و برنگشتند.
قدر هم رو تا هستیم بدونیم که سر مزار هیچ فایده ای نداره.
شادی روح جمیع درگذشتگان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۱:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
منم توروزسالگردازدواجمون همسرم راتو تصادف شب عاشورا ازدست دادم ۴تا بچه دارم که به خاطراونا فقط نفس میکشم توروخدا برای همسرم دعا کنین که بی نهایت عاشقشم
Iran (Islamic Republic of)
فرود
۲۱:۳۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من حدود یکماهه همسر نازنینم را بخاطر کرونا در سن 38سالگی از دست دادم بیش از حد عاشق هم بودیم به هیچ وجه نمی تونم نبودش را باور کنم کارم شده گریه و زاری بی نهایت دوستش داشتم. الان نمیدونم چکار کنم اگر بخاطر دخترم نبود دوست داشتم همین الان بمیرم تا برم ببینمش. خدایا داغ همسر خیلی سخته. هر روز برام شده هزار روز. 22سال باهم زندگی کردیم یکبار بهم حتی اخم نکردیم هر روز بیشتر از روز قبل عاشق همسرم میشدم ولی افسوس که الان نیست و من موندم و یه دنیا غم و دلتنگی. این زن چقدر مهربان و دلسوز و باوجدان بود. خدایا کمک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
منم ۲۲ روزه خواهر زاده جوانم رو از دست دادم ۱۷ سالش بود تمام زندگیمون بود دارم دیوانه میشم باورم نمیشه هنوز به صورت خواهرم که نگاه میکنم داغون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام من شش ماه همسرم رو از دست دادم دو تا دختر دارم دلم برای همسرم تنگ شود تو رو خدا دعا کنید منم زود بمیرم برم پیشش چون تنها چاره این هست من فقط این طوری اروم میشم پچه هام رو هم به پدر مادر همسرم میسپارم خیالم راحت هست چون اونا از من هم بهتر نگهشو میدارند تو خدا دعا کنید بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
من هیچکیم نمرده ولی نزدیکم به خود کشی خیلی نزدیک
دیگه ارزشه هیچی نداره این دنیا
الهی از بین برن باعث و بانی این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
گناه کبیره نکن . خدابزرگه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۲:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
منم دوهفته هست یه دونه خواهرم و از دست دادم ۲۲ سالش بود ،خیلی مهربون و زرنگ ،تازه مدرک مامایی رو گرفته بود ،هممون داغونیم برامون دعا کنید ،و برای خواهرم صلوات و فاتحه بخونید ،ممنون
Pakistan
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
منم ۱هفته از یکی از عزیزانمو از دست دادم خیلی حالم بده براشادی روحشون فاتحه بخونید..خدا همهی رفتگانو قرین رحمتش قراربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
من ۲ ماه و نیمه همه کسم، نفسم، تکیه گاهم، خواهر عزیزم رو بر اثر کرونای کثیف از دست دادم، من داغونم، بی روح و بی کس و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام به همه ی عزیزانی که این متن رامی خوانند، من چهارماه که همسرم، همدمم، هم نفسم، از دست دادم دیگر امیدی ندارم دراین شهر غریب اگه دویادگاری همسرم نبود منم ارزوی مرگ می کردم نمی دونم چیکار کنم هیچ کاری از دستم نمیاد جز یه فاتحه برای شادی روحش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
من هفت ماهه برادر عزبزم از دست دادم شب وروز ندارم خیلی ناراحتش هستم برادرم فرشته بود برای شادی روح همه گذشتگان فاتحه وصلوات انشاالا داغ جوان نبینیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام من یکماهه همسر جونم رو از دست دادم دخترم 16 روزش بود که پدرش بر اثر ایست قلبی فوت کرد بگین من چیکار کنم هنوز باورم نشده
Iran (Islamic Republic of)
سجادبحران
۱۶:۱۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
سلام منم برادرم ۳۳ سالش بود بناه کاشی کاربید ساعت ۵ رفت بود سرکار ساعت ۱۰ شب روی داربس قلبش کرفت رحمت خدا رفت بوشهر مردادبود خیلی برای خانوادمون سخت هرروز گریه داریم خداکه کسی داغ جون نبین روز به روز بترسخت ترمیشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام خدا اموات همتون و بیامرزه پدر نازنین منم همین طور پدرم خیلی آدم با خدایی بودجونش و واسه بچه هاش می داد هرگز خوبی هاشو فراموش نمی کنم پدرم براثر کرونا آسمانی شد خدایا به حق پنج تن روح همهی مردگان جمع وروح پدرمنم قرین رحمت خودت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
پدرم و خواهر 26 ساله ام رو در عرض یک هفته در اثر کرونا از دست دادم حالم خیلی بده دلم میخواد واقعا اون دنیایی باشه واقعا روح وجود داشته باشه
دلم میخواد اونا بیان و زندگی ما رو ببینن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام عزیزان،خدابه همتون صبربده وروح عزیزان آسمانی رو شاد کنه انشاالله،منم پدرومادر جونم رو از دست دادم واقعاً دوریشون برام سخته خواهش میکنم براشون فاتحه بفرستیدخداخیرتون بده.
Iran (Islamic Republic of)
افسرده
۲۲:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
من هم همسرنازنینم رابراثرکرونا ودرسن ۴۴سالگی ازدست دادم.بهترین ومظلومترین مرد زندگی ام بود.دارم میمیرم.اززندگی سیرم.۵ماه گذشته وهرروز بدترازروز قبل است.داغش روز به روز،برایم تازه ترمیشود.فقط بخاطر دوفرزندم زنده ام.وگرنه بامرگ همسرعزیزم،روح مرانیز به خاک سپردند.داغ عظیمی است خیلی جگرسوز است
Iran (Islamic Republic of)
'گل
۱۳:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام من امروز متوجه شدم همکارم دو روز بعد از عید قربان فوت کردن خیلی حالم بده بیشتر بخاطر عذاب وجدانه چو نبیشتر اوقات باهاش دعوا می کردم البته خودش هم... حالا الان حالم خیلی بده روز پنجنبه 31 تیر بعد از تحمل چند سال بیماری سرطان و چند بار عمل جراحی و دو سال در بستر بودن فوت کردن ... نمی تونم خودم رو ببخشم خیییییییییییلی حالم بده چون فکر می کنم ... دعا کنید بمیرم هرچند بعد از مردنم کسی نیست که نگرانم باشه چون خودم هم خانواده ام رو از دست دادم
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۰:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
منم ۳۰روزه برادرم رو از دست دادم برای شادی روح همه اموات صلوات بفرستین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۱۵:۰۹ ۰۳ تير ۱۴۰۰
برای شادی روح همه اموات بخصوص مادرم صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
من بیست روزه برادر وپدرم همزمان دریک روز ازدست دادم,کرونای کثیف,حالا مجسم کنید من چی میکشم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
غم از دست دادن عزیزان خیلی دشوار است . امیدوارم خداوند به شما صبر عنایت کند، همدردی ما را پذیرا باشید مخاطب گرامی
United States of America
هادی
۲۰:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
منم خواهرمو ۲۰ روز ازدست دادم جون بود رفت،برای شادی همه رفتگان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام منم یکماهه همسرم رو کرونای لعنتی ازم گرفته...برای شادی روحش صلوات بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام منم چند روزی هست پدرم از دست دادم برای شادی روحش صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام ..نوزده روز پیش برادر خانمِ ۲۶ سالم رو تو حادثه جذر و مد دریای چابهار اونم در حالی که فقط تماشا میکرد(بر اثر موج شدید آب)تو شهر غریب از دست دادم...تمام خانواده داغون شدن ..خدایا خودت صبر بده ... هر کسی تونست برای شادیِ روحش فاتحه بگه
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۱۳:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم انا انزلناه فی لیله القدر و ماادراک ما لیله القدر لیله القدر خیر من الف شهر تنزل الملایکه و روح فیها باذن ربهم من کل امر سلام هی حتی مطلع الفجر سلام امیدوارم خدا رحمت کنه همه مسافران اسمانی رو ...منم خواهر سی سالمو چهار ماهه از دست دادم .لطفا برای شادی روح خواهر ترو خدا یه صلوات بفرستید
Germany
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام منم ۱۵روزه مادرمو از دست دادم زندگی برا من رنگشو باخته یه فاتحه بفرستیم هم به مادر من هم به درگذشتگان جمع
Iran (Islamic Republic of)
محمد نصیری
۱۸:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام-منم پدرم را از دست دادم-فاتحه برای تمام رفتگان این جمع و پیج فرستادم-لطفا برای روح همه درگذشتگان و پدر من هم فاتحه نثار بفرمایید


رحم الله من یقرا الفاتحه مع الصلوات!
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۱۷:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
من ۷ماهه تنها دختر۲۶ساله ام رو بخاطرپیوند کبد ازدست دادم ۷ماهه هرروز میمیرمو زنده میشم شادی از زندگی منو همسرم رفته،،،لطفا برای همه آسمانی شده ها و آرزوهای درگور فاتحه بخونید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
من برادر ۲۰ سالم رو در اثر تصادف از دست دادم
حس می کنم زندگی کردنم بی فایدس ولی متاسفانه محکومیم به زندگی بدون عزیزان
برای شادی روحش بخوانید حمد و سوره صلوات ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
منم دختر خاله باردارازدست دادم بعدازفوتش بچه یه ساعت زنده بوده بعد ازبین رفته واسش فاتحه بفرستین خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۳:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
منم 4 سالم بوده ک پدرم آسمانی شده. الان 28 سالمه.... داغش کم رنگ نمیشه...... برای دختر خیلی سخته. ک پدر نباشه.. خیلی دلتنگم
ففط خدا میدونه حال منو و چی کشیدم در نبودش....
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۳:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزم دختر منم مث شما پدرشو از دست داده خیلی ناراحت شدم شادی روح پدران آسمانی صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۲:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام من مادرم را تازه از دست دادم خیلی ناراحتم دوست دارم بمیرم توی شهری غریبم دارم دق میکنم خواهشن برایش فاتحه بخونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام منم بیست روزه برادر جوونمو تو سن ۲۹ سالگی از دست دادم تو شهر غریب تک و تنها ما رو تنها گذاشت و رفت خیلی سخته مرگ عزیزتو ببینی و سخت تر اینکه نتونی باور کنی
واسه شادی روحش صلوات و فاتحه بفرستین

خدا رفتگان همه ی شما داغدیده هارو بیامرزه و روحشون قرین رحمت
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۲۳:۴۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
سلام عزیزان من پدر عزیزم و دو ماه پیش از دست دادم خیلییی مرد خوب و با ایمان و با شریف بود. البته من خودم کرونا داشتم تو قرنطینه بودم که پدرم بعد از ۵ روز بستری در بیمارستان فوت میکنن ولی به من نمیگن.روزی که فهمیدم ۱۲ روز بعد از فوتش بود
لطفا برای شادی روحش و اموات خودتان صلوات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام منم دخترم رو از دست دادم دختر جونم 16 سال و5 ماهش بود کلی آرزو داشت دوست داشت دبیر بشه خیلی سخته العان از روزی که فوت کرده حال روزم روز به روز بدتر میشه العان یک سال و 3ماه که آسمانی شده براش فاتحه بگی
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۲۰:۳۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
سلام منم مامانمو 5روزه از دست دادم خیلی داغونم دارم دیوانه میشم دلم میخواد بمیرم برم پیشش لطفا براش صلوات وفاتحه بخونید
Iran (Islamic Republic of)
Amirreza
۱۵:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خدا بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سلام منم همسر عزیزم را ازدست دادم خیلی مرد خوبی بود و خیلی هم جوون بود لطف کنید شادی روحشون یه فاتحه بخونید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نصیری
۰۰:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
باسلام،خداوند بیامرزدش،منم ۲۰روزه که پدرمو از دس دادم،خدا روحشونو شاد کنه،الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۳:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام عزیزم هم درد هستیم خدا خودش صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خواهرم عزیزمو نزدیک چهل روزه از دست دادم اون خیلی جوون بود دارم از بین میرم... لطفا براش فاتحه بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام منم یه خواهر داشتم الان ۲۴روز که از دست دادم افسردگی پیدا کردم دارم میمیرم نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
منم پدر خوبمو پشتو پناهمو تو حادثه سقوط از درخت اونم جلود درخونه ازدست دادک الان دوماه و نیمه دارم میسوزم قلبم آتیش گرفته همیشه بهش میگفتم تو پسر منی مثل بچه ام دوسش داشتم خیلی عاشقش بودم خیلی بی کس شدم اما حتما حکمتی بوده چون خدا خیلی مهربونه
Iran (Islamic Republic of)
قادرخانی
۰۱:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
من ۲۴ روزه ای شریک زندگیمو ازدست دادم خیلی افسرده ام .هم جون بود هم باردار بود تورو خدا برای شادی روحش صلوات بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
خیلی ناراحت شدم خدا صبر بهت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام
منم به تازگی پدرم رو از دست دادم؛ پدرم سن و سالی نداشت
هنوز باور نکردم و دست و بالم به هیچ کاری نمیره
و فقط صبح تا شب میشینم و گریه میکنم
ممنون میشم یه صلوات براش بفرستید
《اللهم صل علی محمدوال ومحمد》
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۴:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام دوستان برای مادر بزرگ عزیزم من هم فاطحه بخونید مادر بزرگم به خاطر کم کاری دکترا مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
خدااموات مومنین رابیامرزه،برای مادرزنم که تازه فوت شده صلوات بفرستید.《اللهم صل علی محمدوال ومحمد》خداامواتتون رابیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
برای مادربزرگم صلوات ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام منم پدر عزیزمو ۱۶روزه که از دست دادم علت مرگش کم کاری دکتر بودبرای شادی روحش صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام منم دایی ام سی روز از دست دادم بخاطر اشتباه دارویی که زنش داروهاش اشتباه داده ایست قلبی کرده براش فاتحه و صلوات بفرستید لطفا.خودشم زنش پزشک انتقال خون اشتباه به این بزرگی به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام پدرمهربونمو ۲۵ روز پیش از دست دادم مرگش ناگهانی بوددلم آروم نمیگیره توروخدا برا شادی روحش صلوات بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۵۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام.دردمون یکی است منم پدرم 25روزه ازدست دادم.خیلی ناراحتم.همش سوره یس.ملک.ایه الکرسی وصلوات میخونم.براشادی روح همه گذشتگان صلوات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام داداش ۳۰سالموالان۱۰ماهه ازدست دادم یه پسر۹ساله ازش یادگارمانده برای شادی روحش صلوات بغرستین ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۸:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من بیست روزه مامانم که جوون بود رو از دست دادم و چون تموم زندگیم مامانم بود نمی‌دونم چکار کنم
هر روز برام مثل صد روز میگذره و غروب که میشه همه غم های دنیا می شینه سر دلم فکر کنم بهترین راه و خلاص شدن از این غصه مردن باشه اینجوری حداقل مامانم رو زودتر می بینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام ،بنده شوهرمو ۳ ماهه که از دست دادم،ایشون کادر درمان بودن و شهید سلامت شدن،خیلی دلم براش تنگ شده،برای شادی روحش لطفا صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام منم همسرم ۱۷روز از دست. دادم یه پسره یه ساله دارم لطفاً برام دعا کنید خدا بهم صبر بده داغونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام خدا بهت صبر بده هم درد هستیم خواهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
منم پدر عزیز و دوست داشتنی ام رو از دست دادم
مرگ پدر به خاطر بی توجهی پرستار بخش بود . نمیتونم بی انصافی پرستار رو قبول کنم
خدا همه رفتگان رو بیامرزه.
و اگه این متن رو خواندید برای شادی روح پدرم لطفا صلوات بفرستید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام عزیزان منم خانمم رو از دست دادم و خیلی داغونم، اما به این نتیجه رسیدم مرگ پایان زندگی نیست یه شروع جدیده، هرکسی داغداره تا میتونه کار خیر انجام بده به نیت عزیزش، انشاالله خداوند همه رفتگان رو ببخشه و بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
Zarixa
۱۹:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام...من ۱۵سالمه و پدرم وقتی دوسالم بود سرطان خون گرفت و فوت کرد خیلی دوست دارم چیزی ازش یادم بیاد ولی تنها چیزی ک ازش دارم ی عکسه...حتی ی عکس از خودم و خودش ندارم...از خوبیاش خیلی شنیدم خیلی شنیدم ک مردم میان میگن پدرت فرشته بوده...بعد از مرگ پدرم هم خانواده ی پدریم باهامون قطع رابطه کردن و ۱۳ساله نمیگن ک ما حتی ی نوه داریم...امیدوارم بابام ببینه ک چقد دوسش دارم و دوس دارم ببینمش و چقد دلتنگشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام منم پسرم 16ساله و پسر خواهرم 19ساله در تصادف از دست دادم خودم راننده بودم هنوز بعد از سه سال یکم آروم شده بودم که سه ماه پیش داداشم ۳۰ سالش بود در حادثه ای متاسفانه فوت شد خیلی مهربان و پسر شادی بود هر سه تا شون در قلبم جا دارند انشاالله خدا به همه صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام منم دوماه شده مادرم که عزیز ترین کسم بود ازدست دادم مادر نبود بلکه خاهرم بود حالا چه کنم هیچ کس ندارم تنها شدم هیچ کسی ندارم چراغ خونم از دست دادم دنیا برام جهنم شده بدون مادرم حالا یدون مادر چه کنم خواهری نداشته باشی مادر نداشته باید چه کار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام گلم خواهرم منم مادرمو سهماه ازدست دادم افسردگی دوقطبی گرفتم یه لحظه شادم یه لحظه نارحتم بااعمال نیک رفتار صالحمادرامونو خوشحال کنیم چون اونا از اعمال بدو خوب مااگاهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
خدابهت صبر بده منم کشیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام به همه عزیزان که عزیزی را ازدست داده اند من هم همسرم را روز اربعین در کربلا از دست داده ام. برای شادی روحش و شادی اموات خودتان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۰
خداببامرزه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام من جهارده روز شوهرمو از دست دادم خیلی داغونم حال روحی اصلا خوب نیست ی پسر یکسالو نیمه دارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خداصبرت بده براش نذرونیازکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خدا بیامرزدش منم خواهر 24 سالم رو ازدست دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
منم مادرمو که تمام دنیام بود از دست دادم.مادرم انقدر مهربان بود هم در حق ما وهم برای تمامی دوستان و همسایگان که بعد بهشتی شدن مادرم همه داغدار شدیم.ولی واقعا من دعای مادرمو ب چشم میبینم که پشت و پناه منه.کاش میشد من منو میبرد پیش خودش
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس.اقتصادی
۰۰:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام.الله.اکبر.خداوند.عاقبت.مارا.ختم.به.خیر.گرداند.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام منم تموم خانواده ازدست دادم زندگی به آب آتیش کشیدم دیوانه وار میگذر جی بشه نمیدوتم
Iran (Islamic Republic of)
سعید یوسفی از خرم آباد
۲۳:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سلام نزدیک دوساله پدرمو از دست دادم روز نیست که بهش فکر نکنم پدرم جانباز بود تو رو خدا براش دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۲۳:۰۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
سلام من پدرم و ۵ سالگی از دست دادم ولی گاهی تو خواب می بینمش و دو خواب دیده شد یکی توسط مادر شوهرم که پدرم به خواب ایشون رفته بودن و گفته بودن دخترم فلان چیز رو میخواد که مادر شوهرم وقتی میگفت خوابشو گریش گرفته بود و خوابی دیگر توسط خاله ام که اتفاقی که بین همسرم و من افتاده بود و هیچچچچ احدی از اون با خبر نبود رو پدرم به خواب خاله ام آمده و مو به مو تعریف کرده و گفته نگران دخترم هستم اینچنین شده و صبح اون اتفاق که خاله ام زنگ زد و خوابشو گفت من و همسرم شکه شدیم و فقط گریه کردیم پدرم در همه حال نگران منه حتی بعد از ۳۰ سال از قوتشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام علی هستم 10روزه همسرمو از دست دادم وخیلی به هم وابسته بودیم نمیتونم نبودنشو باور کنم از خدا میخوام به خواست خودش منو ببره که همسرم تنها نباشه چون قلبم متعلق به همسرم بود واو با خودش برد ایشاالله خدا بیامرزش واز من رازی بشه با خوش ببره که اینجا واقعان تنها هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام منم الان سه ماه شوهرم رو ازدست دادم اما همیشه حسش میکنم خیلی بهم وابسته بودیم وبرای شادی روحش هرکاری ازدستم برمیاد انجام میدم تا جاش خوب واروم باشه وهمیشه توقلبم میمونه تابرم پیشش به خواست خدا
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۰۰:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام من هم دوتا برادر جوانن پدرو یک خواهر از دست داده ام خیلی برای برادر تاز ه فوت شده ام نماز میخوانم. فقط برای مرده ها باید سوره قدر را لوند تا در ارامش باشند خدا همه رفتگانرا رحمت کنه
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۷:۰۲ ۲۸ تير ۱۳۹۸
خدا روحشو شاد کنه صبر داشته باش عزیز بی شک می بینیش برای شادی روحش دعا کن من دقیقا 2 ساله که پدرمو ناگهانی از دست دادم هر از گاهی پدرم از طریق خواب با من ارتباط برقرار میکنه و چیزهایی گفته که از زبان غریبه ها هم شنیدم و چند موردش در واقعیت اتفاق افتاده تا زمانی که خیلی بی تابی کنی روح برادرت نمی تونه باهات ارتباط برقرار کنه پس سعی کن هر چه زودتر به خودت مسلط بشی امیدوارم خدا به همه داغدیده ها صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام خدا واقعا به هممون صبر بده منم دوازده روزه که برادرمو از دست دادم اولش باور نکردم ولی بعد دیگه فهمیدم هرچی صدا کنیم جواب نمده واقعا پر کشید رفت جوان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۷ تير ۱۳۹۸
خدا رحمتشون کنید تا میتونید براشون قرآن و نماز بخونید و صدقه بدید...مادرم چهار ماه ب رحمت خدا رفتند تمام دنیا یک طرف و مادر من هم یک طرف اینقدر برام عزیز و محترم بودند و هستند خدا رحمتشون کند من یک لحظه از مادرم غافل نیستم باهاش زندگی میکنم چون میدونم اون با من هست ولی من مادر مهربانما نمیبینم براشون نماز قرآن و صلوات میخونم و مرتب ب خواب من میاند من اصلا ب اون دنیا اعتقاد نداشتم ولی از روزی ک مادرم نفسم برحمت خداوند رفتند کاملا ایمان اوردم ب واسطه خوابهایی ک دیدم شما هم مرتب براشون نماز و قرآن و صلوات بخونید شادی روح تمام اموات صلوات
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام برادرم من هم برادرم را از دست دادم میفهمم شما چه میگویید باور کن او همیشه ۵ شنبه ها به ملاقات شما میاید اما شما نمی بینید امیدوارم خدا صبری عطیم به شما بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خداوند تمامی رفتگان ببخشد وبیامورد همه ما پدرو مادر ویاخواهر ویا برادر از دست خداوند به همه صبر عنایت کند خیلی سخت است که عزیزی از دست بدهیم وپس تاوقتی زنده هستیم قدر همدیگر بدانید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
من بیست روزه برادرم وپدرم را همزمان دریک روز ازدست دادم,کرونای کثیف,مجسم کنید حال وروز مرا
Iran (Islamic Republic of)
کاظم صالحی
۱۷:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
بسیار عالی لطفا از این نوشتها برای من بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام.خدا رحمتش کنه
بله میبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سسلام سلیمه آقایی هستم افغانی برادر داشتم بیست سالش بود در کشور سوئد بود چهار سال اونجا زندگی میگرد که تو دریا غرق شد الان هشت ماه میگذره از این اتفاقه ناگوار ما تو این هشت ماه ست که ما خون گریه میکنیم منتظرش هستیم باوره مون نمیشه ولی دیگه الان باورم شده که داداشم رفته پیشه خدا چون هشت ماه گوشیش خاموشه جواب نمیده خواهش میکنم جواب من بدید من تواون دنیا دیگه برادرمو میبینم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۴:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خدارحمتش کنه عزیزم‌ نگران نباش پیش خدا رفته و خدا مواظبشه قربونت توکل کن برخدا