سرمربی آمریکایی پرتاب دیسک ایران: ایران را کشوری بسیار زیبا و ایده ال دیدم

مربی آمریکایی احسان حدادی گفت: پیش از حضور در ایران تصور واقعی از ایران در ذهنم نداشتم، اما پس از حضور ایران را یک کشور ایده آل دیدم.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مک ویلکینز،  مربی آمریکایی احسان حدادی در پرتاب دیسک حدود سه هفته تمرینات نایب قهرمان المپیک لندن را  در کیش زیر نظر داشت و در نهایت دوشنبه هفته گذشته به کشورش بازگشت.

برهمین اساس گفتگویی را با این مربی آمریکایی ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید: 

آقای مک درباره حضورتان در ایران بگوئید

از حضور در ایران و جزیره کیش بسیار خوشحالم اما متاسفانه امکانات ورزشی اینجا باید تقویت شود. مسئولان قول دادند در اردوهای بعدی امکانات بهتری در اختیارمان بگذارند تا بتوانیم به اهدافی که داریم دست یابیم. تاکید می کنم  ایرانی ها مردمانی مهمان نواز هستند و  برخلاف تصورم به جز امکانات تمرینی همه چیز در اینجا رضایت بخش بود.
 
سرمربی آمریکایی پرتاب دیسک ایران: ایران را کشوری بسیار زیبا و ایده ال دیدم

کارکردن با حدادی را چطور دیدید؟

در طول این 21 روز اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه چیز طبق برآوردی که داشتم راضی کننده بود. فشار تمرینات بسیار بالا بود و از نحوه تمرینات احسان بسیار راضی ام. امیدوارم در اردوی سن دیه گو هم که 10 روز دیگر آغاز می شود، بتوانیم برنامه هایمان را پیش ببریم. یکی از برنامه هایم شرکت احسان در برخی مسابقات است و امیدوارم در این رقابت ها او بتواند رکوردهای خوبی را به ثبت برساند.

حضور مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران را در روز های پایانی اردوی کیش چطور دیدید؟

می دانستم که ایرانی ها درگیر برگزاری هشتمین دوره بازی های داخل سالن آسیا بودند و به همین خاطر نمی توانستند  برای عقد قرارداد به جزیره کیش بیایند. درک می کنم که سخت بود بیایند ولی با این وجود از حضور کیهانی در اردوی حدادی بسیار راضی ام و طبق صحبت هایی که با رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران داشتم، قرار شد تا پایان بازی های آسیایی جاکارتا هدایت احسان را بر عهده بگیرم.
 
سرمربی آمریکایی پرتاب دیسک ایران: ایران را کشوری بسیار زیبا و ایده ال دیدم

شرایط احسان را برای حضور در بازی های آسیایی چگونه ارزیابی می کنید؟

هدف ما به هیچ عنوان بازی های آسیایی جاکارتا نیست، بلکه تمام فکر و ذهن من و احسان، موفقیت و کسب مدال در رقابت های جهانی دوحه 2019 ، المپیک 2020 توکیو، جام جهانی جمهوری چک و رقابت های دایموند لیگ است. حدادی به من گفته تاکنون سه مدال طلا در بازی های آسیایی کسب کرده است و در صورت رسیدن به طلای بازی های جاکارتا،  تبدیل به اولین ورزشکار ایرانی می شود که توانسته به چهار طلا برسد.
 
امیدوارم بتوانم با کمک هایم حدادی را به این هدف مهم برسانم. یکی از برنامه هایم کار کردن روی تکنیک های احسان است زیرا او چند ماهی بدون مربی در مسابقات شرکت می کرد و در صورتی که بتوانیم کارهای عملی را طبق اصول پیش ببریم، مطمئنم حدادی  پتانسیل رسیدن به رکورد 70 متر را دارد.

نظرتان درباره سایر پرتابگران ایرانی از جمله علی ثمری چیست؟

ثمری تنها 2 جلسه با من تمرین کرد و زود است درمورد این پرتابگر جوان اظهار نظر خاصی کنم.  به ثمری گفته ام باید مدتی همراه با مربی اش به اردوی اروپا بیاید تا از نحوه تمرینات و تکنیک های او آشنایی کامل پیدا کنم. طبق مذاکراتی که با کیهانی داشتم، از من درخواست کرد تا زمینه کارکردن با سایر پرتابگران ایرانی را هم فراهم کنم که در جواب به او گفتم مشکلی از این بابت ندارم و دوست دارم ورزشکاران شما همانند پرتابگرانی که در کمپ آمریکا زیر نظر من تمرین می کنند، موفق به  کسب مدال جهانی و المپیک شوند.
 
ویلکینز:از حضور در ایران بسیار خوشحالم/احسان می تواند در المپیک توکیو همگان را شگفت زده کند

به نظر شما پرتابگران ایرانی چه زمانی می توانند به مدال جهان و المپیک برسند؟

معتقدم تنها راه حل این مشکل تمرین کردن ورزشکاران شما با پرتابگران صاحب نام سایر کشورها است و در صورتی که یک کمپ بزرگ در ایران احداث شود، بی شک احسان حدادی با ارتباطات قدرتمندی که با پرتابگران سایر کشورها دارد می تواند کاری کند تا آنها به ایران بیایند و ورزشکاران ایرانی با استفاده از تجربیات ارزنده و گران بها آنها به نتایج خوبی برسند.

چگونه پذیرفتید که مریی احسان حدادی شوید؟

چند سالی می شود که با حدادی در ارتباطم. با توجه به اینکه همراه برخی از ورزشکارانم در المپیک ریو حضور داشتم، در آنجا با حدادی آشنا شدم. اما احسان صحبت های فراوانی را با من انجام داد تا به کشور شما بیایم. حتی  امین نیکفر، پرتابگر ایرانی که سابقه حضور در المپیک 2012 لندن را دارد و مقیم آمریکا است، جلساتی با من برگزار کرد و شرایط ایران را برای من توضیح داد. او  گفت ایرانی ها مردمانی مهمان نواز هستند و در نهایت تصمیم گرفتم به ایران بیایم و از حضور در اینجا بسیار خوشنودم.

مهم ترین ویژگی حدادی چیست؟

احسان، پرتابگری است که یک نقره المپیک و یک برنز جهان را در کارنامه دارد. خوشبختانه احسان از استعداد ذاتی خوبی برخوردار است و خیلی زود و سریع نکات را می آموزد. برای من مایه مباهات و خوشحالی است که با چنین ورزشکاری همکاری می کنم.
 
ویلکینز:از حضور در ایران بسیار خوشحالم/احسان می تواند در المپیک توکیو همگان را شگفت زده کند

شما اولین مربی آمریکایی در دو و میدانی هستید که به ایران می آیید. نظرتان را درباره این موضوع بگویید.

 اطلاعی ندارم که چرا این اتفاق تاکنون رقم نخورده بود و برای نخستین بار است که یک مربی آمریکایی به کشور شما سفر می کند. در مجموع از این موضوع رضایت دارم و امیدوارم در آینده شاهد حضور مربیان آمریکایی بیشتری در ایران باشیم تا ما هم در رشد و توسعه دو و میدانی ایران سهیم باشیم. 

وضعیت دوومیدانی ایران را چطور ارزیابی می کنید؟

آشنایی زیادی با دوومیدانی ایران ندارم  و تنها با احسان حدادی و امین  نیکفر آشنا هستم. دو و میدانی ایران فاصله زیادی با سطح جهانی دارد و  همچنان باید تمرین کنید تا به این سطح برسید.ب ه طور مثال طبق نظر سنجی علمی باید از سنین جوانی و نوجوانی روی یک ورزشکار کار شود تا بتواند پله پله خودش را به بالاترین کیفیت برساند ولی متاسفانه این کار در کشور شما به درستی صورت نگرفته است و به همین دلیل دوومیدانی ایران در رقابت های جهان و المپیک نتایج ضعیفی کسب می کند.

چقدر امیدواری تا احسان در جهانی دوحه و المپیک 2020 به مدال برسد؟

هنوز خیلی زود است درباره این موضوع صحبت کنم اما با توجه به اینکه احسان  نتوانست در ریو به دلیل آسیب دیدگی مدالی کسب کند، تمام هدفش را روی مدال آوری در رقابت های جهانی و المپیک معطوف کرده است و  با اطمینان به شما می گویم با پتانسیلی که دارد نه تنها می تواند به راحتی 70 متر پرتاب کند بلکه به مدال هم می رسد.
 
ویلکینز:از حضور در ایران بسیار خوشحالم/احسان می تواند در المپیک توکیو همگان را شگفت زده کند

کار کردن با حدادی چطور است و او را چطور می‌بینید؟

حدادی از نظر من یک ورزشکار خیلی خوب و حرفه‌ای است که از افتخارات خوبی هم برخوردار است و خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی هم با او دارم. رابطه ما به عنوان مربی و ورزشکار خیلی خوب است و شرایط خوبی با هم داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار