مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد؛

ساکنان نفتک مسجدسلیمان باید طی یک هفته اسکان موقت داده شوند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، شهرداری مسجد سلیمان را موظف کرد ساکنان حادثه رانش کوه در منطقه نفتک این شهرستان را ظرف یک هفته اسکان موقت دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به حادثه رانش کوه که بامداد روز دوشنبه در منطقه نفتک مسجد سلیمان رخ داد و 27 منزل مسکونی تخریب شد بیان کرد: در نشستی که در فرمانداری مسجد سلیمان برگزار شد، مصوب گردید تا یک هفته آینده نسبت به اسکان موقت خانواده های حادثه دیده اقدام شود.

وی بر بررسی این موضوع که اگر این منازل خارج از محدوده طرح جامع شهری قرار داشته اند چه کسی برای آن ها مجوز ساخت و ساز صادر کرده است تا به جد با آن ها برخورد شود، تاکید کرد.

حاجی زاده بر تصویب تعلق ودیعه‌ ای از سوی شورای شهر به این ساکنان اشاره کرد و اذعان داشت: وسیله حمل و نقل برای جابجایی مردم در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان به خسارت مالی که ساکنان دیده اند اشاره و تصریح کرد: پس از برآورد خسارت از سوی نهاد های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به آن ها کمک می شود.

وی بیان داشت: شهرداری مسجدسلیمان، اداره حمل و نقل، شرکت نفت و اداره راه و شهرسازی تحت نظارت فرماندار باید هر چه سریع تر نسبت به ایمن سازی منطقه اقدام کرده و ساخت و سازهای غیرمجاز پیگیری شوند.

کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: از این پس با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز از سوی شهرداری، مسکن و شهر سازی و نظام مهندسی جلوگیری می شود.

وی در ادامه افزود: شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی شهرستان مناطق هر چه سریع تر در معرض خطر را شناسایی نمایند و فرمانداری تمهیدات لازم را نسبت به پیشگیری حوادث مشابه انجام دهد.

انتهای پیام/گ

اسکان موقت حادثه دیدگان رانش کوه در مسجدسلیمان

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار