قوانلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش نقدینگی، رونق را به صنایع باز می‌گرداند

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گلستان گفت: رشد مثبت صنایع در سال ۹۶، نشان دهنده‌ی تاثیر افزایش نقدینگی در صنعت است.

افزایش نقدینگی، رونق را به صنایع باز می‌گرداندحسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گلستان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: تسهیلات نقدی دولت به صنایع بدون شک مولد و مفید است. آنهایی که سعی دارند بگویند کمک نقدی به صنایع بی تاثیر است،کاملا در اشتباهند.

قوانلو افزود:ممکن است برخی از صنایع،وام های صنعتی خود را در راستای پرداخت بدهی و یا سرمایه گذاری های دیگر صرف کرده باشند ازاینرو تاثیر افزایش نقدینگی در صنعت  کمتر به چشم می خورد.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گلستان گفت: از آنجاییکه بازارهای موازی همچون مسکن در چند سال گذشته کشش سرمایه گذاری را نداشته اند،بیش از 96 درصد تسهیلات پرداختی در جهت بازیابی صنایع مصرف شد بنابراین سوء استفاده زیادی در این امر اتفاق نیفتاد.

وی اذعان کرد:اگرچه رشد مثبت صنایع در سال 96،نشان دهنده  تاثیر افزایش نقدینگی در صنعت است اما باید سیاست گذاران صنعتی کشور به فکر راه حل های بلندمدت برای نجات تن رنجور صنعت باشند.

 قوانلو با اشاره به نقش مهم تسهیلات در رونق صنایع گفت:درحالیکه بسیاری از منتقدان به علت  سود بالای تسهیلات دولتی، بر این باور بودند که کسی برای دریافت این مهم اقدام نمی کند اما اکنون شاهد استقبال مطلوب صاحبان صنایع از دریافت این وام ها هستیم.

انتهای پیام/

تاثیر مثبت افزایش نقدینگی در رشد صنعت

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار