حقوقدان ورزشی:حکمی برای پرداخت غرامت به باشگاه‌های ایرانی صادر نشده است

غلامرضا رفیعی گفت: دادگاه بین المللی ورزش هنوز هیچ حکمی مبنی بر پرداخت غرامت تیم‌های عربی به تیم‌های ایرانی صادرنکرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  غلامرضا رفیعی حقوقدان ورزشی در گفتگو با رادیو  درباره حواشی ایجاد شده بین  تیم های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: اتفاقاتی که در موضوع میزبانی نمایندگان ایران و عربستان رخ داد از مناسبات سیاسی این 2 کشور نشات می‌گرفت. بعد از مشکلاتی که برای سفارت این کشور در ایران رخ داد، عربستان با بهره برداری کامل از این موضوع اعلام کرد که دیگر در ایران بازی نمی‌کند. به همین دلیل تصمیم بازی در زمین بی طرف اتخاذ شد. کسی نمی‌تواند از تاثیر سیاست بر ورزش چشم پوشی کند. متاسفانه دستگاه فوتبال نیز حریف این مناسبات سیاسی در ورزش نمی‌شود.

او ادامه داد:‌ای اف سی برای تایید تصمیم‌های خود 2 مرحله را پشت سر می‌گذارد. مرحله اول کمیته مسابقاتی است که تصمیم گیری در آن انجام می‌شود و مرحله دوم کمیته اجرایی است که این تصمیمات را به تصویب می‌رساند. ایران برای رفع مشکل میزبانی خود باید با ارسال یک نامه رسمی و کتبی و با مستندات کامل 2 هفته قبل از تشکیل جلسه از این کمیته بخواهد در تصمیم‌ ای اف سی مبنی بر برگزاری مسابقات در زمین بی طرف تجدید نظر کند.

رفیعی بیان کرد: با توجه به این که تاج عضو کمیته مسابقات است باید قبل از برگزاری جلسات در این باره با اعضای کمیته لابی کند و آن‌ها را قانع کند. نیازی هم به دخالت دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه نیست. باید به کمیته مسابقات توضیح دهیم که شرایط محیطی ایران برای برگزاری هر نوع مسابقه مناسب است. قرار نیست به دلیل بروز یک اتفاق که ۳ سال پیش رخ داده است تا ابد بر سرمیزبانی‌ها مشکل داشته باشیم.

حقوق دان ورزشی در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه بین المللی ورزش حکمی مبنی بر پرداخت غرامت به باشگاه‌ها ایرانی را صادرکرده است یا خیر اظهار کرد: دادگاه بین المللی ورزش هنوزهیچ حکمی مبنی بر پرداخت غرامت تیم‌های عربی به تیم‌های ایرانی صادرنکرده است. تا زمانی که حکم را ندیده ایم نباید چیزی را باور کنیم و خودمان را به آن دلخوش کنیم.

رفیعی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده است، اما افرادی که به تازگی به این فدراسیون اضافه شده اند جوان، متخصص، با سواد، حقوقدان و کاربلد هستند. با وجود این افراد وعده‌های تاج درباره فوتبال محقق می‌شود. ضمن این که رسانه‌ها با اقدامات خود باعث افزایش آگاهی مسئولان فوتبال و افزایش حساسیت‌های جامعه فوتبال می‌شوند که جای تشکر دارد.

انتهای پیام/

اظهارات رفیعی درباره نمایندگان ایران درآسیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار