عضو انجمن انبوه‌سازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهرداری‌ها مقاوم سازی را در دستور کار خود قرار دهند

شوکتی، گفت:باید شهرداری‌ها مقاوم سازی را در دستور کار قرار دهند تا از ساخت ساختمان‌های ناایمن جلوگیری شود.

شهرداری‌ها مقاوم سازی را در دستور کار خود قرار دهندعباس شوکتی عضو انجمن انبوه‌سازان در گفتگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان‌ اینکه ایمنی ساخت‌وساز یکی از ضروریت‌های مهم در مناطق شهری و روستایی کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: ایران یکی از پرحادثه‌ترین کشور‌های جهان است که همواره شاهد بلا‌های طبیعی از جمله زلزله در مناطق مختلف هستیم، به همین منظور باید تولید مصالح ساختمانی استاندارد را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی استاندارد و سایر مسئولان ملی کشور باید تولید مصالح ساختمانی با استاندارد‌های بین المللی را در دستور کار خود قرار دهند و اجازه ورود مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب به کشور را ندهند.

شوکتی تأکید کرد: استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب در ساخت‌وساز‌ها باعث ضعف بسیار زیاد ساختمان‌ها در برابر زلزله می‌شود.

عضو انجمن انبوه‌سازان، تصریح کرد: برای تولید ساختمان‌های کیفی باید افراد با صلاحیت در این حوزه ورود کنند و ساخت‌وساز‌ها  بر اساس مبحث ملی مقررات ساختمان با مصالح کیفی ساخته شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های ما بر اثر آتش سوزی از بین رفته است، افزود: ساخت ساختمان‌های کیفی با رعایت مقررات مبحث ملی تولید، ساختمان‌های مقاوم را در کشور بیشتر خواهد کرد تا آنها در برابر هر گونه آتش سوزی مقاومت بیشتری داشته باشند.

شوکتی با تأکید بر اینکه ضروری است شهرداری‌ها و مقامات محلی با نظارت کافی از ساخت ساختمان‌های غیرکیفی جلوگیری کنند، گفت: باید شهرداری‌ها مقاوم سازی را در دستور کار قرار دهند تا از ساخت ساختمان‌های ناایمن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار