رئیس انجمن رادیولوژی ایران از عضویت 2 هزار و 500 نفر رادیولوژیست عضو انجمن رادیولوژی کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جلال شکوهی رئیس انجمن رادیولوژی ایران در همایش هوش مصنوعی و تصویربرداری از مغز در مراغه گفت:هم اکنون 2 هزار و 500 نفر رادیولوژیست عضو انجمن رادیولوژی کشور هستند و با احتساب دانشجویان دکترای رادیولوژی این تعداد به 3 هزار نفر می رسد.

وی درادامه گفت:عمر دستگاه های رادیولوژی در ایران بالاتر از میانگین جهانی و نزدیک به فرسودگی است.

وی افزود : عمر دستگاه های رادیولوژی در ایران 3 سال بیشتر از میانگین جهانی و 5 سال بیشتر از کشور های پیشرفته و صاحب فن آوری در دنیا است .

جلال جلال شکوهی افزود : با تعرفه های پزشکی کنونی در خصوص رادیولوژی ، متخصصان این بخش قادر به نوسازی تجهیزات خود نیستند .

وی افزود : پایین بودن تعرفه های پزشکی ، همکاری نکردن بیمه ها در پوشش تعرفه های رادیولوژی ، عامل بالا رفتن عمر دستگاههای رادیولوژی در کشور شده است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد : با وجود خرید تجهیزات جدید ، به روز کردن تجهیزات رادیولوژی از سوی بخش خصوصی با توجه به قیمت بالای تجهیزات نزدیک به صفر است .

وی افزود : بالا بردن تعرفه های رادیولوژی و یا اختصاص ارز ویژه برای خرید و تامین دستگاههای رادیولوژی می تواند امکانات رادیولوژی در کشور را به روز کند .

در این همایش تخصصی ، پزشکان ، جراحان و متخصصان رادیولوژی کشور ، یافته های جدید در خصوص هوش مصنوعی و تصویربرداری از مغز و سه بعدی سازی و چاپ سه بعدی را بررسی کردند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش هوش مصنوعی و تصویربرداری از مغز در مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.