سهم ۲۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی ارومیه از حمل ونقل مسافر درون شهری/جابجایی روزانه ۱۷۰ هزار نفر مسافر

مدیر عامل سازمان اتوبو سرانی شهرداری ارومیه گفت: حدود ۲۰ درصد از حمل ونقل مسافر درون شهری ارومیه سهم ناوگان اتوبوسرانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ناصر سعید آبادی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه، با بیان اینکه با توجه به فعالیت تاکسی‌ها، آژانس‌ها و به ویژه افزایش مسافربر‌های شخصی غیر مجاز وتردد شهروندان با خودرو‌های شخصی خودشان که اکثرا هم به صورت تک سرنشین هستند حدودا ۲۰ درصد از حمل ونقل مسافر درون شهری سهم ناوگان اتوبوسرانی است، بیان کرد: با برنامه ریزی‌های مناسب و فرهنگ سازی لازم درصد استفاده شهروندان از اتوبوس‌های شهری در سفر‌های درون شهری افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در برخی معابر شهر ارومیه به لحاظ خدمات دهی مناسب نیازمند توسعه ناوگان اتوبوسرانی هستیم، اظهار کرد: ۳۲۹ دستگاه اتوبوس اعم از اتوبوس‌های بخش خصوصی وملکی در سطح شهر ارومیه وحومه ودر مسیر‌های متفاوت فعالیت دارند که این تعداد اتوبوس درون شهری روزانه بطور میانگین بیش از ۱۷۰ هزار نفر مسافر را جابه جا می‌کنند.
سعید آبادی با اشاره به توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه، گفت: با توجه به اولویت مقرر شد تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و مجهز به تکنولوژی بروز ومناسب به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه ۱۱ سال است، بیان کرد: بیش از ۶۵ درصد از ناوگان عمر بالای ۱۰ سال را دارند و فرسوده محسوب می‌شوند.
سعید آبادی گفت: در این بین میانگین مینی بوس‌های شهری و روستایی به ۱۵ سال رسیده است و به صورتی که ۸۸ درصد ناوگان مینی بوس رانی فرسوده و کارآیی آنچنانی برای خدمات دهی مطلبو ب. به شهروندان را ندارند.
وی بیان کرد: برای کاهش عمر ناوگان و یا جهت مطلوبیت خدمات دهی اتوبوس‌های شهری می‌توان از روش نوسازی و بازسازی استفاده کرد.
انتهای پیام/ح


فعالیت ۳۲۹ اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی ارومیه

برچسب ها: شهرداری ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.