عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گام مثبت در روابط تجاری با هندوستان با پرداخت بدهی‌ نفتی دهلی به تهران

شوهانی گفت: پرداخت بدهی‌ نفتی دهلی به تهران، از مهمترین اولویت‌های روابط تجاری ایران و هندوستان به شمار می‌رود.

احمد شوهانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه کشور هندوستان از خریداران بزرگ نفتی ایران به شمار می‌رود، اظهار کرد: هند هم در سطح منطقه و هم در سطح جهان یک کشور قدرتمند و رو به توسعه‌ است , با توجه به نیاز زیادی که به سوخت دارد، می‌تواند از بازارهای خوب فروش نفت برای ما باشد.

وی با اشاره به اینکه هندوستان بابت خرید نفتی که در گذشته از ایران داشته پول‌های ما را به خاطر تحریم پرداخت نکرده است، تصریح کرد: این گلایه از طرف ما نسبت به هندوستان در این زمینه وجود دارد، چرا که انتظار بیشتری از این کشور برای پرداخت هرچه زودتر بدهی‌های نفتی خود داریم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت بدهی‌ نفتی دهلی به تهران را مهمترین اولویت روابط تجاری ایران و هندوستان برشمرد و بیان کرد: یک نکته واضح این است که این کشور تحریم‌ها را بهانه‌ای برای عدم پرداخت بدهی خود کرده است اما قطع به یقین سفری که چندی پیش رئیس جمهور کشورمان به دهلی داشت می‌تواند به حل این موضوع کمک کند.

شوهانی اظهار کرد: موضوع عدم پرداخت مطالبات ما مربوط به کشور هند نیست چرا که ممکن است ما در آینده باز با چنین مشکلاتی روبه‌رو شویم، چرا که آمریکا باز هم به دنبال تحریم ایران است و در این زمینه سعی می‌کند بسیاری از کشورهایی که با ما در تعامل هستند را درگیر این موضوع کند.

 وی با بیان اینکه ایران همواره در تعاملات خود با کشورها به بهترین شکل عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: این انتظار طبیعی است که ما توقع داریم طرف مقابل هم در تعاملات با ما مسیر درست را انتخاب کند و به حرف کشورهایی مثل آمریکا توجهی نکند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رئیس جمهور ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار