در نشست مشترک ستاد مرکزی راهیان نور و امور استان های رسانه ملی عنوان شد؛

باید راهیان نور را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم/ صدا و سیما باعث ترویج راهیان نور شد

علی دارابی گفت: در برنامه های پر بیننده در هر استان باید راهیان نور را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم.

باید راهیان نور را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم/ صدا و سیما باعث ترویج راهیان نور شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مشترک ستاد مرکزی راهیان نور و معاون امور استان های رسانه ملی شب گذشته 7 اسفند با حضور مدیران استان های و جمعی از مسئولان در برگزار شد.

در ابتدا مراسم سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما از صداوسیما  تاکنون چیزی نخواستیم که مسئولان این سازمان در برآوردن آن همت نکند. در جلسه شهریور ماه خدمت عزیزان در کردستان، دوستان در بازتاب اخبار راهیان نور زحمات زیادی کشیدند و افتتاح همزمان ده موزه شهدا با همدلی و همکاری ده استان راه اندازی شد.

سرتیپ کارگر در خصوص راهیان نور عنوان کرد: رهبر انقلاب در دی ماه  فرمودند: «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند.» راهیان نور عظمت بزرگی دارد؛ بیش از شش میلیون نفر سال گذشته از یادمان های راهیان نور دیدن کردند. ۵۸ یادمان در ۷ استان خوزستان، ایلام،کرمانشاه،کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر داریم.

وی افزود: بیش از ۷۰ در صد کسانی که از راهیان نور دیدن کردند، جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال هستند. مردم در همه کارها حضور دارند. موضوع راهیان نور عنایت سید الشهدا است و ما باید همه دست به دست هم بدهیم تا به قولی که به مقام معظم رهبری داده ایم عمل کنیم. ما به ایشان قول دادیم تا سال ۱۳۰۴ تعداد حضور مردم در راهیان نور را به ده میلیون نفر برسانیم. نکته مهم این است که ما در موضوع دفاع مقدس و راهیان نور به هر کسی مراجعه کردیم کمک کردند. این دفاع مقدس کلید وحدت است و چپ و راست اصول گرا و اصلاح طلب همه همراه هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: اتفاق مهمی که در این سال ها برای راهیان نور رخ داد، این است که حدود ۳۵ درصد مردم خانودگی به راهیان نور می روند و ما وظیفه داریم این سفر را از مبدا محور به مقصد محور تبدیل کنیم و یادمادن های خود را تکمیل کنیم. تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار ظرفیت برای کسانی که شب را در یادمان شهدا می مانند و به ماشین های شخصی اختصاص پیدا کرده و خدا را شکر همه وزارت خانه ها و وزیران نمایندگان مجلس پای کار هستند. یکی از برجسته ترین دستگاه هایی که باعث شد راهیان نور ترویج پیدا کند صداوسیما  بود و هر زمانی که نظر سنجی انجام دادیم مهمترین منبع ما صدا وسیما بود؛ این موضوع خیلی مهم است.

وی افزود: در موضوع راهیان نور این هفت استان مقدم هستند و باید کارهای دیگر نیز انجام شود. امسال آقای فروغی علاوه بر مسئولیت رئیس بسیج سازمان صدا و سیما، از طرف  بنده رئیس قرارگاه رسانه ای راهیان نور هستند.

وی عنوان کرد: سفر راهیان نور فقط در فاصله زمانی  ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین نیست، بلکه ۳۶۵ روز سال راهیان نور داریم. ما توانستیم راهیان نور غرب و شمال غرب را فعال کنیم و استقبال بسیاری را شاهد بودیم. ما به شما عزیزان در صدا وسیما نیاز داریم و از شما می خواهیم در زمان های که خودتان می دانید، راهیان نور را در آنتن صدا وسیما نشان دهید.

علی فروغی رییس بسیج سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: در حوزه استان ها جز خیر ندیدیم و از آقای دارابی که از پشتوانه کار ارزشمند در رسانه ملی هستند تشکر می کنیم. در ایام عید همه عزیزان در استان ها در موضوع راهیان نور همراه و همدل هستند .

وی ادامه داد: امسال با توجه به ظرفیت عظیمی که در استان ها وجود دارد، باید کار ما را تقویت کنید و توان و همت در مجموعه شما عزیزان است. ان شاء الله در کنار شما مسیر را هموار کنیم و از تولیدات و کارهایی که مجموعه های مختلف انجام می دهند، بسته ای تهیه می کنیم تا تقدیم عزیزان راهیان نور شود.

در ادامه نشست علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی گفت: «شبکه شما» باید یک کنداکتور منظم با آقای فروغی تنظیم کند تا برنامه ها هنرمندانه پخش شود و زمان هر برنامه برای هر استان مشخص باشد. خواهش من این است که استان های دیگر هم موضوع راهیان نور را توجه کنند چرا که بحث راهیان نور فقط در این هفت استان نیست؛ همه استان ها به این موضوع بپردازند. به خصوص اینکه در برنامه های پر بیننده در هر استان باید راهیان نور را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم. در برنامه های مهم خود در استان ها به جوانان و خانواده بپردازید. همچنین در بحث رادیو به خصوص رادیو نما تاکید بنده این است از تصاویر ویژه استفاده کنید .

معاون امور استان ها اظهار داشت: افتخار ما این است که پرچم را به دست گرفته ایم و برای حضور در هر استان منزل یک شهید مدافع حرم حضور پیدا می کنیم. در همه استان ها مستند شهید ساخته می شود. ان شاء الله سال آینده از یک مستند در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهیم کرد. به این نکته توجه کنید که بهترین عوامل را برای تولید مستند ها انتخاب کنید و در حوزه دفاع مقدس برای نگارش، پژوهش، ساخت و نظارت نهایت سختگیری را داشته باشیم تا بهترین کارها انجام شود و قابل ارائه در جشنواره های جهانی باشد. تولیدات ما باید برای نسل جوان باور پذیر باشد و زندگی شهدای مدافع حرم را به زیبایی به تصویر بکشانیم.

دارابی در پایان خاطر نشان کرد: این ما هستیم که باید زحمات عزیزان در راهیان نور را در قالب رسانه بیاوریم. این هنر من و شماست. خواهش من از مدیران استانی صدا و سیما این است که در زمان ارتباط با یادمان های شهدا، از زمان به خوبی استفاده شود.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از مدیران کل صدا و سیمای استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، مازندران، اصفهان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس و سمنان تقدیر شد.

همچنین از علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار