آغاز توزیع نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری

توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال مثمر شناسنامه‎دار از امروز پنج شنبه ۱۰ اسفند ۹۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آغاز توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال مثمر شناسنامه‎دار از امروز پنج شنبه ۱۰ اسفند ۹۶ و از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده در این استان خبر داد.

وی افزود: نهال‌های توزیعی شامل گونه‌های هسته‌دار از جمله گردو، بادام، شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو، گونه‌های دانه‌دار از جمله سیب، به و گلابی، و همچنین گردوی بذری و انگور دیم است.

شیرانی اضافه کرد: از این تعداد، حدود ۹۰۰ هزار اصله به منظور تکمیل و توسعه طرح‌های عمده شامل سایت باغی در مناطق سودجان شهرستان شهرکرد و افسرآباد و صفا آباد شهرستان کوهرنگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: توسعه و جایگزینی باغات در سال زراعی جاری در استان هم حدود ۳۵۰ هزار اصله نهال نیاز دارد.

شیرانی همچنین از تولید ۴۲۰ هزار اصله نهال مثمر اصلاح شده طی سال جاری در ۸ نهالستان با بیش از ۶ هکتار مساحت در استان خبر داد و گفت: ارزش این مقدار نهال تولیدی بیش از ۲۰ میلیارد ریال می‎باشد.

وی با بیان اینکه ورود نهال‌های دانه‌دار به چهارمحال و بختیاری به دلیل برخی از بیماری‌ها و شرایط قرنطینه‌ای ممنوع است گفت: امسال تا کنون ۳۰۰ هزار اصله نهال هسته دار شامل پایه‌های بادام و گیلاس از تهران، شیراز و محلات وارد استان شده است.

شیرانی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تا پایان زمان توزیع نهال، ۴۰۰ هزار اصله نهال دیگر از ارقام کم آب بر، دیر گل اصلاح شده و کشت بافت، از نهالستانهای مورد تأیید کمیته فنی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان در شیراز، تهران و محلات و حدود ۱۰۰ هزار اصله انگور دیم از کردستان وارد چهارمحال و بختیاری می‎شود.

وی به باغداران توصیه کرد: برای تهیه نهال شناسنامه‌دار به جایگاه‌های مجاز مراجعه و از خرید نهال‌های فاقد شناسنامه خودداری کنند.

انتهای پیام/خ

آغاز توزیع نهال مثمر شناسنامه‎دار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.