اختصاص اعتبار به عشایر ایلام به منظور پرورش گوشت قرمز و پرواربندی

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت:63 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان ایلام به منظور جبران بخشی از خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه و نیز پرورش گوشت قرمز و پرواربندیپرداخت شده است

اختصاص اعتبار به عشایر ایلام به منظور پرورش گوشت قرمز و پرواربندی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛علی سلیمی  مدیرکل امور عشایری ایلام بیان کرد: 63 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر  استان ایلام  به منظور جبران بخشی از خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه و نیز پرورش گوشت قرمز و پرواربندی اختصاص یافت که تاکنون 43 میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد به عشایری که از حوادثی چون خشکسالی یا بیماری های دامی دچار خسارت و آسیب شده اند، پرداخت شده است.


وی اظهار کرد : مدت بازپرداخت این وام پنج ساله بوده و با هدف کمک به عشایر خسارت دیده و احیای دوباره فعالیت های دامی این اقشار است.

سلیمی گفت: در طرح پرواربندی هدف تولید گوشت قرمز باکیفیت و مرغوب و تغذیه علمی احشام زیر نظر کارشناسان و جایگزینی کنستانتره با نهاده هایی چون جو و کاه است.

وی افزود: دامداران سنتی باید به سمت نهاده های دامی نوین که دارای ارزش غذایی بیشتری هستند و با هدف تولید گوشتی سالم، مرغوب و باکیفیت و سودآوری بیشتر حرکت کنند .

 

انتهای پیام /با

 

  اختصاص 63 میلیارد ریال تسهیلات به عشایراستان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.