جلوگیری تروریست‌ها از خروج غیرنظامیان ساکن غوطه شرقی

بر خلاف تعیین راه‌هایی برای خروج غیرنظامیان از سوی ارتش سوریه در غوطه شرقی بعد از اجرای آتش‌بس، تروریست‌های تحریر الشام مستقر در منطقه از خروج ساکنین غوطه شرقی جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری تروریست‌ها از خروج غیرنظامیان ساکن غوطه شرقیبه گزارش  حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسانه‌های سوریه امروز سه شنبه 8 اسفند‌ماه اعلام کردند: گروه تروریستی جبهه تحریرالشام ( جبهه‌ النصره سابق) پنج خمپاره در مسیر شهروندان غوطه شرقی که به سمت اردوگاه الوافدین در حرکت بودند، شلیک کردند.

دولت سوریه گذرگاه هایی را برای خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی تعیین کرده که تروریست ها مانع عبور شهروندان سوری از آن معابر می شود.

آتش بس موقت پنج ساعته از ساعت 9 صبح تا 14 به وقت محلی برای خروج غیر نظامیان در غوطه شرقی از صبح امروز آغاز شده است.

ارتش سوریه هفته گذشته نیز با ریختن اعلامیه هایی بر فراز غوطه شرقی در استان ریف دمشق از غیرنظامیان خواست که برای نجات جان خود و خانواده هایشان از این منطقه خارج شوند.

اعلامیه های قبلی حاوی شیوه های خروج امن شهروندان سوری از غوطه شرقی در استان ریف دمشق بود.

برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است که آنها از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره و موشک به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.

قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمد؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها در سوریه شامل عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش ، القاعده و جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار