شکار ممنوع در تالاب قشلاق بناب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت: شکار در تالاب قره قشلاق بناب ممنوع شد.

شکار ممنوع در تالاب قشلاق بناببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صیاد لطفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت: تالاب قره قشلاق بناب که به عنوان «عروس تالاب‌های شمال غرب کشور» مشهور است، دارای 22 هزار و 250 هکتار وسعت، بیش از 185 نوع گیاه و جانور و 153 گونه انواع پرنده، از سال 1364 به‌عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

وی با بیان این‌که پیش از این منطقه بناب، آنفلوانزای مرغی مشاهده شده است گفت: باتوجه به اینکه این احتمال وجود دارد که آنفلوانزا در بین پرندگان مهاجرهم باشد، برای جلوگیری از شیوع دوباره این بیماری تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فعلا تلفات و علائم آنفلوانزا در پرندگان تالاب قره قشلاق مشاهده نشده است، افزود: برای پیشگیری از بیماری‌ها، ورود گردشگران تا اطلاع ثانوی با پیشنهاد اداره دامپزشکی شهرستان به تالاب قره قشلاق ممنوع اعلام شد.

وی با اشاره با موقتی بودن تعطیلی تالاب قره قشلاق افزود: با توجه به برگشت پرندگان مهاجر به سیبری این ممنوعیت هرچه زودتر برداشته خواهد شد.

لطفی بااشاره به زدن واکسن آنفلوانزا به محیط بانان منطقه و تجهیز به لباس مخصوص جهت مبارزه با آنفلوانزای احتمالی، از مردم منطقه خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان و یا افراد غیر مجاز که به قصد شکار به این تالاب وارد می‌شوند، مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی و یا محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

وی گفت:برای رعایت حال مردم منطقه، به خصوص گردشگران و پیشگیری از بیماری‌ها، ورود گردشگران تا اطلاع ثانوی با پیشنهاد اداره دامپزشکی شهرستان به تالاب قره قشلاق ممنوع اعلام شد.

انتهای پیام/ش

ورود گردشگران به تالاب قره قشلاق بناب ممنوع شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.