پژمان‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظر نهایی کمیته پیگیری سوال از رئیس جمهور یکشنبه اعلام می‌شود/ طرح سوال از روحانی به قوت خود باقی است

عضو کمیته پیگیری امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: این کمیته نظر نهایی خود را درباره انصراف برخی نمایندگان و اینکه آیا هنوز امکان ادامه طرح سوال از رئیس جمهور وجود دارد را روز یکشنبه جاری اعلام می‌کند.

کمیته 4 نفره پیگیری سوال از رئیس جمهور نظر نهایی خود را روز یکشنبه آینده اعلام می‌کند/ طرح سوال از روحانی به قوت خود باقی استحجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیته پیگیری امضاهای درخواست سوال از رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه‌ سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارنظر روز گذشته برخی دولتمردان مبنی برآنکه تعداد امضاهای درخواست سوال از روحانی از حد نصاب کمتر شده و قابلیت پیگیری ندارد، گفت: این شخص هیچ جایگاهی برای اعلام این موضوع ندارد که آیا طرح سوال امکان ادامه دارد یا خیر.

وی تصریح کرد: طی جلسه‌‌ای نمایندگان درخواست‌کننده  سوال از رئیس‌جمهور 4 نفر را برای پیگیری امضاها تعیین کردند که در این راستا بنده به همراه آقایان قاضی‌پور نماینده ارومیه،‌ وقف‌چی نماینده زنجان و فتحی نماینده تهران انتخاب شدیم.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه اعلام نظر درباره آنکه طرح سوال امکان ادامه دارد یا خیر تنها از طریق این کمیته 4 نفره پیگیری می‌شود، بیان کرد: طبیعتا اگر نماینده‌ای هم بخواهد امضای خود را پس بگیرد باید به این کمیته مراجعه کند و در نهایت کمیته نظر نهایی را  به کمیسیون اقتصادی اعلام می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: بعد از رسیدن تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور به 180 و پیگیری‌ برای آمدن روحانی به صحن علنی، متاسفانه دولت به جای پرداختن به حل مشکلات مردم به سوی استفاده از قدرت خود و لابی‌گری‌اش برای کاهش تعداد نمایندگان سوال‌کننده پیش رفت.

پژمان‌فر ادامه داد: در فرآیندهای متفاوت تعداد امضاءکنندگان طرح سوال کم و زیاد شد، اما باز قابلیت پیگیری داشت که در نهایت این موضوع به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

وی تاکید کرد: براین اساس طی هفته گذشته دو جلسه با حضور رئیس بانک مرکزی،‌ معاون امور اقتصادی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و نمایندگان درخواست کننده سوال برگزار شد که توضیحات آنها قانع‌کننده نبود و قرار شد موضوع در صحن علنی مطرح شود اما متاسفانه به تعطیلات این هفته مجلس برخوردیم.

عضو کمیته پیگیری امضاهای درخواست سوال از رئیس جمهور اظهار کرد: اینکه تعداد امضاهای طرح سوال از حد نصاب کمتر شده یا دیگر نمی‌تواند مسیر خود را طی کند، قبول نداریم؛ به نظر ما سوال از روحانی به قوت خود باقی است و هیئت رئیسه موظف است نسبت به مکاتبه با رئیس جمهور و تعیین وقت برای حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی اقدام کند.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: این کمیته نظر نهایی خود را درباره انصراف برخی نمایندگان و اینکه آیا هنوز امکان ادامه طرح سوال از رئیس جمهور وجود دارد را روز یکشنبه اعلام می‌کند.

پژمان‌فر همچنین در واکنش به طرح چندین سوال دیگر از روحانی با محورهای متفاوت هم گفت: براساس قانون در طرح سوال از رئیس جمهور بر خلاف سوال از وزرا که هر پرسشی باید یک محتوا داشته باشد، می‌توان پرسش‌هایی با مضامین متفاوت را در همان یک جلسه حضور روحانی مطرح کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در هر کمیسیونی نسبت به نوع سوال نشستی برای آن برگزار و نتیجه آن به صورت گزارش به صحن علنی و هیئت رئیسه ارائه می‌شود و در نهایت نمایندگان پرسشگر نسبت به دریافت پاسخ‌های خود از رئیس‌جمهور در جلسه علنی اعلام نظر می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار