نشست مشورتی کمیته های فنی «راه لاجورد» برگزار می شود

مسئولان وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کردند که قرار است کمیته‌های فنی راه لاجورد در یکی از کشورهای شامل این پروژه، نشستی را برگزار و در مورد مشکلات فنی آن گفتگو کنند.

نشست مشورتی کمیته های فنی «راه لاجورد» برگزار می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کردند که قرار است کمیته‌های فنی راه لاجورد در یکی از کشورهای شامل این پروژه، نشستی را برگزار و در مورد مشکلات فنی آن گفتگو کنند.

مسافر قوقندی، سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان گفت: کمیته‌های فنی این پروژه می‌توانند بررسی کنند تا موافقتنامه این راه عملی شود و افغانستان از کوتاه ترین مسیر به کشورهای اروپایی وصل شود.

موافقتنامه بازرگانی راه‌ لاجورد میان کشورهای افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه در ماه اکتبر ۲۰۱۷ به امضاء رسید و با عملی شدن این موافقتنامه روند حمل و نقل کالاهای تجارتی میان کشورها و کشورهای اروپایی از راه زمین آغاز خواهد شد.

راه لاجورد از تورغندی و آقینه آغاز می‌شود و با گذشتن از بندر ترکمن باشی ترکمنستان، بحیره خزر، آذربایجان و گرجستان به بندرهای پوتی و باتومی بحیره سیاه می‌رسد و از آنجا به شهر قارص و بندر استانبول و در نهایت به اروپا می‌رسد.

انتظار می‌رود با آغاز حمل نقل کالاها از این راه، افغانستان از راه زمین به اروپا وصل شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار