میراث فرهنگی در آذر ۹۶؛

ثبت نوروز در فهرست تعطیلات غیر رسمی تقویم سازمان ملل

نوروز در آذر ماه سال ۱۳۹۶ در فهرست تعطیلات غیر رسمی تقویم سازمان ملل ثبت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثبت نوروز در فهرست تعطیلات غیر رسمی تقویم سازمان ملل یکی از مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در آذر ماه سال ۱۳۹۶ بود. نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی است و با اول فروردین ماه مصادف می‌شود. مردم این روز را در ایران، افغانستان، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان جشن می‌گیرند.

میراث فرهنگی در آذر ماه شاهد ثبت نوروز در فهرست تعطیلات غیر رسمی تقویم سازمان ملل بود

همچنین جشن نوروز با تحویل سال یا لحظهٔ برابری اعتدال بهاری آغاز می‌شود. برخی از روایت‌های تاریخی، آغاز نوروز را به بابلیان نسبت می‌دهند. روایت‌های دیگر تاریخی هم زرتشت را بنیان‌گذار نوروز می‌دانند.

میراث فرهنگی در آذر ماه شاهد ثبت نوروز در فهرست تعطیلات غیر رسمی تقویم سازمان ملل بود

خانه نائل اصفهان در آذر ماه سال گذشته تخریب شد. به گفته مسئولان این خانه به دست اهالی محلی که در آن قرار گرفته بود به صورت شبانه تخریب شد البته سازمان میراث فرهنگی علاوه بر پیگیری قانونی تخریب این خانه تاریخی قول داد که خانه تاریخی نائل را عین به عین بازسازی کند.

خانه نائل متعلق به سید جواد نائل بوده و در اواخر دوره صفویه ساخته شده است. این خانه تاریخی در ۷ مهر ماه سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

گفتنی است خانه حافظی بروجرد در نهمین ماه سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید. این خانه تاریخی در دوره قاجاریه ساخته شده است.

میراث فرهنگی در آذر ماه شاهد ثبت نوروز در فهرست تعطیلات غیر رسمی تقویم سازمان ملل بود

یادآور می‌شود دلمه در آذر ماه سال گذشته ثبت جهانی شد. دلمه خوراکی است که در خاورمیانه و مناطق بالکان، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزی پخته می‌شود. این خوراک را می‌توان با برگ انگور، فلفل دلمه، کدو، گوجه فرنگی و بادمجان درست کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار