با ۷ گام، سلامتی را در یک هفته از آن خود کنید

در زندگی تغییرات کوچکی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان در طول یک هفته احساس و نگاه زیباتری نسبت به زندگی بدست آوریم.

با هفت گام سلامتی را در ۷ روز از آن خود کنیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی! شهر رم یک روزه ساخته نشد، زندگی خوب و عادت‌های خوب هم یک روزه بدست نمی‌آیند. اما تغییرات کوچکی وجود دارد که هم اکنون می‌توانیم آن‌ها را ایجاد کنیم که به ما کمک می‌کند تا بهتر احساس کردن و بهتر دیدن در طول یک هفته را شروع کنیم. هفت روز خیلی سخت و دلهره‌آور به نظر نمی‌رسد، درست است؟ شروع سال جدید با سلامت، آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید!

آراستن:

به گفته جنیفر اسپینوزا، سخنگو و مربی کاهش وزن در Weightless LLC: به جای برداشتن یک بسته چیپس در حین تماشای تلویزیون، خودتان را با مانیکور کردن سرگرم کنید. این نه تنها شما را مشغول می‌کند، بلکه اثرش را وقتی که شما می‌خواهید یک شام سبک آخر وقت را دزدکی بخورید می‌گذارد.

تنفس:

اسپینوزا می‌گوید: وقتی که استرس داریم، اغلب تنفس را فراموش می‌کنیم. غفلت از تنفس، نگرانی ما را افزایش می‌دهد، چیزی که اغلب به غذا خوردن احساسی منجر می­شود. دفعه بعدی که احساس کردید بعد از یک روز بد در کارتان خواستید که خیلی سریع چند تا کوکی بخورید، چشمانتان را ببندید و سه نفس عمیق بکشید.

جویدن:

اسپینوزا می‌گوید: مشکلی که با بسیاری از غذا‌های فرآوری شده وجود دارد این است که خوردن آنها بیش از حد آسان است! بافت زبر غذا و بیشتر مواد مغذی در فرآیند فرآوری نرم می‌شوند! تمام غذاها را بیشتر بجوید، یا حداقل دو بار بیشتر از آنچه که هم اکنون می‌جوید، بجوید.

ایستادن:

همه ما زمان و علاقه وقت گذراندن در باشگاه ورزشی را نداریم، اما این نباید ما را از اهداف سلامتیمان دور کند.

اسپینوزا می‌گوید: “این نکته به من کمک کرد تا بدون هیچ تغییری در عادت‌های غذایی و ورزشی‌ام ۱۰ پوند وزنم را کم کنم.”

خواب:

سالویگ ماگنوسدوتر، پزشک ارشد تصویربرداری اسلیپ ایمیج می‌گوید: در طول خواب، بدن بافت‌ها، ماهیچه‌ها و پوست را اصلاح و ایجاد می‌کند. این زمانی است که مغز خاطرات را مجددا سازمان‌دهی می‌کند و آنها را یکی می‌کند بنابراین پس از بیدارشدن از خواب، اطلاعات یاد گرفته شده واضح و در دسترس خواهند بود. کمبود خواب می‌تواند بر چگونه دیدن و احساس کردن، قضاوتمان، حال ما و همین‌طور توانایی یادگیری ما تاثیر بگذارد. و بله، “خواب نامطلوب تا اندازه‌ای به عوارض پوستی منجر می‌شود.

خواب ناکافی و نامطلوب مانع تولید کلاژن‌ها می‌شود، کلاژن پروتئین محافظ در برابر خطر اشعه یو وی و ایجاد کننده جوانی و ظاهر زیبا می‌باشد. کلاژن روی ترشح استروژن و پروژسترون موثر است، که تولید الاستین را افزایش می‌دهد- پروتئینی که برای حالت کشسانی پوست مهم است. اما ماگنوسدوتر می‌گوید که خواب ناکافی و نامطلوب می‌تواند باعث شود که مردم انتخاب‌های غذایی کمتر ایده‌آل داشته باشند، از جمله مقادیر بیشتری از غذا و میل بیشتر به هله هوله! برای رفع این مشکل، ماگنوسدوتر پیشنهاد می‌کند که الگو‌های خوابتان را کنترل کنید .

جشن گرفتن:

به گفته اسپینوزا، کاهش وزن یک دوی مارتن است نه یک دوی سرعت- شما باید در طی مسیر رسیدن به هدفتان جشن بگیرید. هنگامی که هر تغییر جدیدی در شیوه زندگیتان گنجانده شود، با یک پاداش غیر خوراکی جشن بگیرید. پاداش‌های غیر خوراکی ممکن است یک ماساژ، فیلم و یا دیدن یک فیلم کمدی به همراه دوستانتان باشد. زندگی بهتر خواهد بود وقتی از آن لذت ببرید.


بیشتر بخوانید:ميزان سلامتى جسمى‌تان را از نحوه خوابيدن خود بسنجيد!


ظرف میوه‌ای که داخل آن قابل دید باشد:

به گفته رین فریک، متخصص تغذیه از موسسه تغذیه سالم سیاتل ساتون، تحقیقات نشان می‌دهد آن‌هایی که بشقاب میوه قابل دید دارند نسبت به آن‌هایی که ندارند، به طور مداوم میوه بیشتری می‌خورند.

بررسی مقدار میوه و سبزیجاتی که میخورید:

اگر تعداد وعده‌هایی که شما نیاز دارید یا تعداد دفعاتی که آنها را می‌خورید را یادداشت کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که میوه‌ها و سبزیجات بخورید. به گفته فریک، برای دریافت ۲۰۰۰ کالری در رژیم روزانه، آخرین راهنمایی‌ها حداقل دو فنجان میوه و دو و نیم فنجان سبزیجات را توصیه می‌کنند. یکی از راه‌های ایجاد طعم و مزه بهتر و دریافت وعده‌های بیشتر سبزیجات، اضافه کردن سبزیجات اضافی، مانند کدو سبز رنده شده، هویج، اسفناج، کلم‌پیچ و فلفل دلمه به سس پاستا و سوپ می‌باشد.

کباب کردن سبزیجات آسان است و طعم‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد. سبزیجاتی مانند پیاز، هویج، کدوسبز، مارچوبه و شلغم یک ظرف غذای خوشمزه، آسان و سریع ایجاد می‌کند. تنها آن را با روغن زیتون بپوشانید و مقداری سرکه بالزامیک به آن اضافه کنید و در ۳۵۰ درجه کباب کنید تا پخته شود.

دسر را از دست ندهید:

غذایتان را با یک دسر مبتنی بر میوه‌ای که به طور طبیعی شیرین، طراوت‌بخش و سبک باشد پایان دهید. به یک ایده نیاز دارید؟ دسرهایی مانند شکلات تلخ که با توت‌فرنگی پوشیده شده باشد،آنتی‌اکسیدان، مقادیری فیبر، ویتامین، مواد معدنی و دیگر پروتئین‌های روزانه‌تان را تامین می‌کند.

اسنک

میان وعده را فراموش نکنید:

کانتر، بوفه، یخچال، میزها، اتومبیل و کیف پول را با آجیل، میوه‌ها (تازه یا خشک)، سبزیجات و ماست پرکنید. فیک می‌گوید، همه این‌ها مقدار زیادی ویتامین‌های سالم، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارند که شما را در تمام طول روز با انرژی نگه می‌دارد.

در لحظه باشید:

در بیشتر موارد، ما می‌خواهیم کاری را با عجله انجام دهیم یا اینکه نگران این هستیم که چطور برای تناسب انداممان زمان بگذاریم. لیزا ای.رید مالک مجموعه تناسب اندام لیزا رید پیشنهاد می‌کند که بیشتر متفکر باشید. وقتی شما در زمان حال زندگی کنید به جای اینکه درباره‌ی گذشته یا آینده نگران باشید، واقعاً قدردان آنچه که دارید خواهید شد.

بیشتر آب بنوشید:

آب به طور باور نکردنی برای سلامتی و تناسب اندام حیاتی است. به گفته رید، شما باید از همان لحظه ای که از خواب بیدار می‌شوید تا وقتی که می‌خواهید بخوابید آب بنوشید. یک لیوان قبل از هر وعده غذایی، بین هر تمرین ورزشی و در رفت و آمدهایتان بنوشید. اگر شما احساس نفخ می‌کنید، می‌تواند به علت عدم نوشیدن کافی آب باشد. نفخ زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما آب را نگه می‌دارد چون که به اندازه کافی آب ندارد– بنابراین بنوشید!

منبع:مجله سلامت

انتهای پیام/

هفت گام مفید برای سلامتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.