اعزام ۳۵۰ نفر از روستاییان سیستان و بلوچستان به نمایشگاه کشوری

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان گفت:بیش از ۳۵۰ نفر از روستاییان این استان امروزبه سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور در تهران اعزام شدند.

آرش جمال زهی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:این نمایشگاه با شعار مناطق روستایی و عشایری، کانون تولید و ارزش آفرینی از ۱۵ تا ۱۸ اسفند در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

جمالزهی افزود: با توجه به کسب رتبه برتر سیستان و بلوچستان در دومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر، انتظار می‌رود این توفیق امسال مجددا تکرار شود.

وی این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای معرفی فرهنگ، هنر و آداب و رسوم سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: در گذشته فعالیت‌هایی همچون برگزاری هفته فرهنگی به طور پراکنده انجام می‌شد، اما برگزاری این نمایشگاه به صورت متمرکز همراه با گردهمایی همه استان‌ها شرایط بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های کشاورزی، صنعتی، معدن، گردشگری، صنایع دستی و بوم گردی این استان در سطح ملی فراهم می‌کند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه سالن شماره هفت با ۲۳ غرفه در اختیار این استان قرار دارد.

جمال زهی ادامه داد: روستاییان ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: همچنین غرفه معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان و ۲ خانه نمادین مردم سیستان و دیگری بلوچستان در سالن جداگانه برپا می‌شود.

وی حضور ۱۰ گروه موسیقی محلی از سیستان و بلوچستان برای اجرای موسیقی زنده را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه ذکر کرد.

وی افزود: این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلفی نظیر محصولات توانمندی‌های استانی و شهرستانی، روستای نمادین، ایل نمادین و چادر‌های عشایری، نمایشگاه نوآوری و ایده‌های ملی، بخش بین المللی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه عکس و سالن پخش فیلم و جشن‌های آیینی و بازی‌های بومی و محلی خواهد بود.

ا سیستان و بلوچستان دارای ۱۹ شهرستان و حدود ۹ هزار روستا و آبادی است که ۶ هزار و ۵۰۰ روستای آن دارای سکنه هستند.

انتهای پیام/ع

سومین نمایشگاه توانمندی  روستاییان سیستان و بلوچستان درتهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار