اولین هواپیمای مسافربری درجهان که با سوخت هسته‌ای کار می‌کند+ تصاویر

کارشناسان ایده ساخت نسل جدیدی از هواپیما‌ها را مطرح کرده‌اند که در آن‌ها رآکتورهسته‌ای وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعلام کرده اند در نظر دارند نسل جدیدی از هواپیما‌های مافوق صوت را تولید کنند که می‌تواند فاصله شهر لندن تا نیویورک را در عرض کمتر از سه ساعت طی کند که این کار را با استفاده از یک راکتور هسته‌ای انجام می‌دهد.
 
طراح این هواپیمای منحصر به فرد اعلام کرده است هواپیمای سبک وزن (Magnavem) در دست طراحی در آینده قادر به حمل ۵۰۰ مسافر و رسیدن به سرعت یک و نیم ماخ است.


در  ساخت این هواپیما از یک رآکتورترکیبی فشرده (CFR) استفاده می‌شود که سبب کاهش انتشار کربن می‌شود و البته ساخت آن حدود ۱۰ الی ۱۵ سال به طول می‌انجامد و یکی از مزیت‌های آن جلوگیری از آلودگی هوا است.

اکنون طراحی این هواپیما در مرحله نظری قراردارد و کارشناسان اعلام کرده اند که نیاز به پیشرفت فناوری است تا درآینده ساخت فیزیکی آن اجرایی شود، یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این هواپیما استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل و هدایت هواپیما است.


رآکتور استفاده شده در هواپیما می‌تواند انرژی الکتریکی تولید کند و در آن فرآینده همجوشی هسته‌ای مشابه اتفاقی که درخورشید رخ می‌دهد اتفاق می‌افتد و انرژی تولید شده برای هدایت هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این هواپیما سیستمی ویژه برای تصفیه گاز CO۲ خروجی وجود دارد که سبب جلوگیری از آلودگی محیط زیست می‌شود.


بیش از ۵۰ سال است که دانشمندان از انرژی هسته‌ای برای تولید انرژی در صنایع مختلف استفاده می‌کنند و حال محققان درنظر دارند از قدرت همجوشی (Fusion power) که منبع انرژی پاک و ایمن تری است برای تولید رآکتور هواپیمای مافوق صوت استفاده کنند.


دراین هواپیما از ۴ موتور هیبریدی، یک سیستم تصفیه co۲ و بدنه از جنس نانو گرافن استفاده خواهد شد.


این نخستین بار نیست که ایده استفاده از انرژی هسته‌ای برای سوخت و قدرت پروازی هواپیما‌ها مطرح می‌شود. دراوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی بمب افکن (NB-۳۶H) نیروی هوایی ارتش آمریکا، حامل رآکتور هسته‌ای حدود ۴۷ بار پرواز کرد، البته راکتور تنها در هوا تست شد و هرگز برای تولید قدرت در هواپیما‌ها مورد استفاده قرار نگرفت. راکتور دارای پوششی به وزن یازده تن بود تا مانع از آلودگی و انتشار تشعشعات هسته‌ای شود.


کارشناسان امیدوار هستند در آینده نزدیک نسل جدیدی ازهواپیما‌های مسافربری دوستدار محیط زیست، ایمن و با سرعت بالا درآسمان‌ها به پرواز در آیند.


منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اولین هواپیمای مسافربری هسته‌ای جهان ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاشق چهل تیکه
۰۲:۱۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بیشتر به سفینه شباهت دارد تا به هواپیمای مسافر بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چه فایده با این اوضاع کم کم 10 سال دیگه به صورت عادی استفاده میشه 40 سال دیگه وارد ایران میشه تازه بعدشم پول یه بلیت هواپیمای ملخی که سرعتش کمتر از 500 کیلومتر در ساعت هست رو هم نمی تونیم بدیم چه برسه به هواپیما ی جت مسافربری که 700 کیلومتر سرعت داره حالا با قیمت این هواپیما ی جدید برای ادم بصرفه تره بره کار دیگه ای کنه ( اجاره خونه ، غذا و پوشاک ، ماشین ، هزینه ی نگهداری از یه نوزاد تا موقعی که روی پای خودش وایسه و خرج خودش رو بده و ...
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۹:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
آیا سامانه سوم خرداد یا سامانه شفق میتواند این رو رهگیری کند!!؟؟