نوروز به کجا برویم؟

چشمه عروس؛ جاذبه‌ گردشگری رابُر کرمان + تصاوير

شهر رابُر که به روایت تاریخ سرزمین دلگشایی است، در گذشته با نام شهر خیر شناخته می‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان کرمان با مرکزیت شهر کرمان در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است.

این استان ۲۴ شهرستان با نام‌های بافت، رودبار جنوبی، زرند، ارزوئیه، انار، بردسیر، بم، جیرفت، راور، رابر، رفسنجان، ریگان، سیرجان، شهر بابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، كوهبنان،کرمان، کهنوج، منوجان و نرماشیر را دربرگرفته است.

رابُر؛ شهر خیر(ویژه نوروز)

 

بنا بر این گزارش؛ شهر رابُر در مرکز شهرستان رابُر استان کرمان قرار گرفته است. این شهر به روایت تاریخ سرزمینی است، دلگشا و قطعه‌ای است مسرت بنا، به خوبی آب و هوا موصوف، به حیثیت نزهت و صفا بین آن قراء معروف، مشتمل است بر باغات و بوستان‌ها بیشمار. مردم آنجا به صباحت منظر شهره و از متاع حسن و ملاحت با بهره‌اند.

رابُر؛ شهر خیر(ویژه نوروز)

محله‌های شهر رابُر با نام‌های قلعه، توده و علیا، دیوران، باغ خواجه حسن، کشکوئیه و موردوئیه شناخته می‌شوند. از نام‌های قدیمی شهر رابُر می‌توان به شهر خیر اشاره کرد.

رابُر؛ شهر خیر(ویژه نوروز)

شایان ذکر است؛ تل کوشک، چشمه عروس و روستای دیدنی سیه بنوئیه جاذبه‌های گردشگری شهر رابُر هستند. از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر رابُر می‌توان از رودخانه باغ خواجه حسن، گردو دره کار، بندر هنزا و تخت سر تشتک، تنگل هونی و تنگ کررو نام برد.

رابُر؛ شهر خیر(ویژه نوروز)

یکی از مکان‌های فراموش نشدنی رابر، چشمه عروس آن است. جذابیت و زیبایی چشمه عروس باعث شده است که در فصل های بهار و تابستان افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک روستاها برای گشت و گذار به این منطقه بیایند. به طوری به رامسر جنوب ایران نامگذاری شده است.

چشمه عروس و جاذبه‌های گردشگری رابُر کرمان + تصاوير

جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است. چشمه عروس نام رودی است در سه کیلومتری شهرستان رابر واقع در استان کرمان است و این رود به طول ۸۷ کیلومتر سومین رود بلند کرمان است.

چشمه عروس و جاذبه‌های گردشگری رابُر کرمان + تصاوير

یادآور می‌شود؛ از ره‌آورد‌های شهر رابُر می‌توان به گردو، زیره، عسل، میوه‌های سردسیری، سیب، زعفران و بادام اشاره کرد.  آب و هوای شهر رابُر معتدل و کوهستانی است.

رابُر؛ شهر خیر(ویژه نوروز)


انتهای پیام/

جاذبه های گردشگری رابر كرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کهگیلویه و بویر احمد
۲۳:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر برادران لر که هر جا هستن بهترین و زیباترین منطقه رو در اختیار دارند و ساکن هستند...حتما بزودی سفری به این شهر زیبا خواهم داشت..
آخرین اخبار