سی‌ان‌ان: متحدان ترامپ نگران سیاست‌های او هستند

سی‌ان‌ان در گزارشی به سیاست‌های بی‌سامان ترامپ در کاخ سفید و نگرانی اطرافیان او پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک منبع که از متحدان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود، در مورد او واقعا نگران است.

این منبع گفت که هفته گذشته واقعا "هفته متفاوتی" بوده است و مشاوران ترامپ از تغییر رویه‌های دائمی و غیرقابل کنترل او نگران هستند. برای مثال، او قبل از اینکه کارمندانش آمادگی داشته باشند یا حتی بخواهند، یک جلسه عمومی برگزار کرد و از افزایش تعرفه‌های تجاری سخن گفت.

منبع مذکور با اشاره به کاهش ارزش سهام شرکت فولاد و آلومینیوم گفت: «این کار تاثیر اقتصادی زیادی دارد و اشتباه است.»

اما گذشته از این موضوع، سیر صعودی حوادث اطراف ترامپ در طول چند هفته گذشته واضح و حتی خطرناک بوده است.

به عنوان نمونه، چند هفته پیش همسر رابرت پورتر، یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید، او را به آزار فیزیکی خود متهم کرد و به دنبال آن، رسوایی دسترسی‌های امنیتی کارکنان کاخ سفید مطرح شد که به موجب آن، سطح دسترسی «جرد کوشنر» داماد ترامپ به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده نیز کاهش یافت.

سپس دونالد ترامپ به «جف سشنز» دادستان کل آمریکا حمله کرد و او نیز به پاسخگویی به پا خواست. علاوه بر این، ترامپ با رسوایی‌های مقامات رسمی کابینه خود، که هزینه ناخوشایندی برای او در بر داشته است، دست و پنجه نرم می‌کند.

بعد از آن هم اتفاقات عجیبی روی داد: ترامپ بر سر موضوع کنترل اسلحه با دموکرات‌ها موافقت کرد. سپس به جمهوری‌خواهان و برخی از اعضای تیم اقتصادی خود بر سر افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم حمله کرد.

سفیر آمریکا در مکزیک نیز پس از تماس تلفنی ناخوشایند ترامپ با همتای مکزیکی خود و لغو سفر او به آمریکا از سمت خود استعفا داد.

همچنین، هوپ هیکس، مدیر ارتباطات کاخ سفید، که از هواداران دیرینه ترامپ محسوب می‌شود نیز از مقام خود کناره‌گیری کرد. منبعی پیش‌بینی کرده است که احتمالا استعفای هیکس به دلیل "پشتیبانی عاطفی" که از ترامپ در کاخ سفید به عمل می‌آورد، برای رئیس جمهور نوعی زوال در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که تحقیقات در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا نیز همچنان ادامه دارد.

و اما در میان تمام این درگیری‌ها ترامپ اعلام کرد "براد پارسکیل" را برای ریاست ستاد تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 انتخاب کرده است.

منبع مطلعی اعلام کرد که رئیس جمهور همه را به غیر از خودش به خاطر این التهابات سرزنش می‌کند. او "جان کلی"، رئیس کارکنان کاخ سفید را به خاطر مدیریت غلط دسترسی‌های امنیتی کارکنان کاخ سفید مقصر دانست، "جف سشنز" را به خاطر تحقیقات روسیه سرزنش کرد و جمهوری‌خواهان را به ترس از ممنوعیت سلاح و دموکرات‌ها را به جلوگیری از همه چیز متهم کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، منبع دیگری که با وضعیت موجود در کاخ سفید آشنایی دارد، گفت: «روحیه او (ترامپ) هرگز تا این اندازه وخیم نبوده است.»

منابع مختلفی نیز از افزایش تنهایی ترامپ گزارش می‌دهند. به گفته این منابع، او به واسطه "جان کلی" از دوستان قدیمی خود دور افتاده است، ملانیا همسرش به او بی‌اعتنایی می‌کند، صلاحیت امنیتی داماد و دخترش اصطکاک‌ها را افزایش داده و در خانه بدون محافظ شخصی و دوستش، کیت شیلر و هوپ هیکس، تنها مانده است.

تیم اقتصادی او نیز بر سر افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم دچار شکاف شده است. علاوه بر این، طبق گزارشات، مشاور امنیت ملی او به زودی با فرد دیگری جایگزین خواهد شد و بدون شک این خروج‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین، ترامپ که از تابستان گذشته به طور منظم به جف سشنز، دادستان کل خود کنایه می‌زد، اکنون از واکنش او برای دفاع از حوزه خودش در برابر رئیس جمهور خشمگین است.

یکی از دوستان قدیمی ترامپ در توضیح این هرج و مرج یا حداقل بی‌احترامی‌های ترامپ می‌گوید: «برخی چیزها به اندازه بعضی افراد او را آزار نمی‌دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار