سرپرست گروه موسیقی شیلر در نشست خبری:

موسیقی ایرانی در آلمان و اروپا شناخته شده است/ با موسیقی آنچه را به زبان نمی‎آید، می‌گویم

کریستوفر فن دیلن گفت: من وارد هنر موسیقی شدم تا آنچه با زبان نمی توان گفت، با این هنر بگویم.

گروه شیلربه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری گروه موسیقی آلمانی شیلر امروز در وزارت کشور برگزار شد. کنسرت این گروه موسیقی به سرپرستی کریستوفر فن دیلن 13، 14 و 15 اسفند در وزارت کشور برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست خبری، مصطفی کبیری و مهدی کاشی تهیه کنندگان کنسرت گروه شیلر در ایران از خبرنگاران برای حضور در این برنامه تشکر کردند. سپس کریستوفر فن دیلن ضمن ابراز خوشحالی از برنامه کنسرتش در ایران گفت: من سعی دارم، آهنگ های شاد در این کنسرت اجرا کنم؛ چرا که در کنسرت های قبلی متوجه شدم، ایرانیان به موسیقی شاد علاقه دارند.

وی افزود: هدف من این است که کار خودم را از ابتدا شروع کنم. می خواهم ببینم که هواداران چه نیاز موسیقایی دارند و متناسب با نیاز آنها دوباره کار جدید تولید کنم.

فن دیلن ادامه داد: سعی کردم که با آغوش باز به انتقادات توجه کنم. در ایران طرفداران زیادی دارم و برگزاری کنسرت انگیزه من را بالا می برد. ایرانیان از حضور من به خوبی استقبال کردند. از دولت ایران و مدیریت سالن وزارت کشور به دلیل حمایت های فراوانشان تشکر می کنم.

این موزیسین در خصوص کیفیت برگزاری این کنسرت اظهار کرد: خیلی رقابت در موسیقی خوب است؛ ولی می خواهم آنچه در وجودم است را تولید کنم و به هوادارانم عرضه کنم. حالا تفاوتی نمی کند که فعالیتم در قالب یک جشنواره باشد یا خیر.

کریستوفر فن دیلن در ادامه بیان کرد: پارسال که اینجا کنسرت داشتم، متوجه شدم که مردم ایران بسیار مهمان نواز و احساساتی هستند و با آغوش باز از من پذیرایی کردند. من از اجرا در ایران لذت می برم. در رسانه های دنیا خبرهای منفی درباره ایران منتشر می شود؛ اما باید حقیقت و فرهنگ هر ملت را با حضور در هر کشور درک کرد. من همواره سعی کردم به این اخبار توجهی نکنم.

این موسیقیدان درباره سالن وزارت کشور خاطرنشان کرد: موسیقی گروه ما جایگاه خاص خود را طلب می کند و این سالن از نظر من از بسیاری از سالن های دنیا بهتر است.

در همین خصوص کاشی تهیه کننده گروه شیلر در ایران گفت: شرایط در سالن وزارت کشور بسیار استاندارد است و این سالن از نظر فنی نسبت به دیگر سالن ها بهتر است. تهیه کنندگان هم دنبال سالنی هستند که استاندارد باشد و همکاری خوبی برای اجرای موسیقی با تهیه کنندگان داشته باشد.

در ادامه نشست، فن دیلن به استفاده از سازهای الکترنیکی اشاره کرد و گفت: از سازهای الکترونیکی مانند گیتار الکتریک استفاده کردم؛ چراکه می تواند موزیک ما را کامل کند و من متناسب با موسیقی ایران برخی قطعاتم را تغییر داده ام.

این خواننده در خصوص این کنسرت اضافه کرد: من از عکس العمل مخاطبان ایرانی در اجراهای قبلی تعجب کردم و در نظر داشتم متناسب با نیاز ایرانیان قطعات جدیدی تولید کنم. سلیقه ها متفاوت است و باید به نقطه ای برسم که طبق سلیقه مخاطبان پیش بروم.

فن دیلن در خصوص معرفی خوانندگان ایرانی به تهیه‌کنندگان خارج از ایران و مخصوصا کشور آلمان اظهار کرد: این ایده خوبی است که نیاز به بررسی دارد. در آلمان و اروپا موسیقی ایرانی شناخته شده است.

این موزیسین در خصوص عنوان گروهش گفت: قطعه ای که از شیلر ساختم باعث شد، عنوان گروهم را شیلر انتخاب کنم و این نام را تا الان (حدود 20 سال) یدک بکشم.

کریستوفر فن دیلن در خصوص هنر اول گفت: من وارد هنر موسیقی شدم تا آنچه با زبان نمی توان گفت، با این هنر بگویم.

کاشی هم در پایان گفت: شرایط موسیقی در کشور ما خیلی خوب است. ما برای نخستین بار مجوزها را یکسال زودتر گرفتیم و این نشان از بهبود شرایط موسیقی در ایران است. امیدواریم با این شرایط تبادل فرهنگی هم صورت گیرد و باز هم خوانندگان و نوازندگان خارجی به ایران بیایند.

در پایان اهالی رسانه با فن دیلن عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/

 

نشست خبری گروه موسیقی شیلر  برگزار شد

 

 

برچسب ها: کنسرت ، خواننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار