عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

برخورد تیم های نظارتی بدون چشم پوشی با گرانفروشان شب عید

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ،گفت: تیم های نظارتی باید بدون چشم پوشی با گرانفروشان شب عید برخورد کنند.

برخورد تیم های نظارتی بدون چشم پوشی با گرانفروشان شب عیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ،افزود: هر سال در نیمه دوم اسفند تقاضای خرید خانوارها برای شب عید با افزایش روبرو می شود و مسئولان باید شرایطی فراهم کنند که عرضه و تقاضا در بازار متعادل باشد.


وی اظهار کرد: گزارش هایی که از گرانفروشی در بازار شب عید می رسد غیرقابل قبول است، زیرا باید قیمت ها براساس مولفه های اقتصادی تعیین شود و نباید برخی از بالا رفتن تقاضای خرید در روزهای پایانی سال سوءاستفاده کنند.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: برای کنترل قیمت ها و کیفیت اجناس و مواد خوراکی موجود در بازار باید دستگاه های ذی ربط در قوای مجریه و قضائیه با هماهنگی همدیگر بازار را مدیریت کنند.


آقاپور ادامه داد: در این راستای باید تیم های نظارتی با حضور بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و نمایندگان اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شود.


وی گفت: تیم های نظارتی باید در روزهای باقی مانده از سال 96 و در ایام نوروز که تقاضا برای خرید کالا و خدمات در شهرها و جاده ها با افزایش روبرو می شود، بازار را دقیق تر کنترل کنند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تیم های بازرسی و نظارتی چنانچه با گرانفروشی کاذب در زمینه فروش کالا و خدمات روبرو شدند باید بدون درگیر شدن در بحث بروکراسی اداری این اجازه را داشته باشند تا جریمه های لازم را برای متخلفان اعمال و با متخلفان بدون اغماض برخورد کنند.


آقاپور علیشاهی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در برقراری تعادل در زمینه عرضه و تقاضا کالای مورد نیاز شب عید موثر بوده و باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب در این نمایشگاه ها عرضه شود.


وی یادآوری کرد: نحوه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های فروش بهاره خیلی شفاف نیست و باید انجام این مهم با ساز و کار صحیحی انجام شود.


آقاپور ادامه داد: سازمان های ذی ربط در زمینه تنظیم بازار بعد از تعطیلات نوروز باید عملکرد نظارتی خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش دهند.

 

انتهای پیام/

 

تیم های نظارتی بدون چشم پوشی با گرانفروشان شب عید برخورد کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار