اعطا مطرح کرد؛

الزام شهردار منطقه 7 به تحویل خانه هنرمندان 2 به شورای شهر

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای چهارم گفت: شهردار منطقه ۷ باید هرچه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان ۲ به شورای شهر اقدام کند.

الزام شهردار منطقه 7 به تحویل خانه هنرمندان 2 به شورای شهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به مصوبه تاریخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری به تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار(استاد لرزاده)، اظهار کرد: شهرداری تهران لایحه تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار را به شورا تحویل داد که لایحه یادشده در تاریخ 15 فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به تصویب شورا رسیده است.

وی افزود: ماده ششم مصوبه تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار، شهرداری تهران را موظف کرده است که ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند.

اعطا تصریح کرد: تحویل ساختمان مجاور که سرای محله است ظرف مدت 6 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، پس از تأمین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله انجام می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بعد از شروع به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، با رأی همکاران عضو شورا، اینجانب به‌عنوان نماینده شورای اسلامی شهر تهران در هیأت مؤسس انتخاب و از آن زمان تاکنون به‌دفعات پیگیر اجرای مصوبه شورا شدم و چندین بار به شهردار منطقه تذکر شفاهی دادم، اما متأسفانه نه‌ تنها شهرداری منطقه ۷ از تحویل خانه به معاونت شهرسازی و معماری استنکاف می‌ورزد، بلکه برخلاف مصوبه شورا، خانه مذکور را در اختیار سرای محله و ساختمان مجاور را نیز به‌عنوان مرکز درمانی در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده است.

وی افزود: قابل توجه است که خانه استاد لرزاده در سال ۱۳۸۵ در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده و متأسفانه در این دوره آسیب‌هایی هم به آن وارد شده است که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز باشد.

اعطا گفت: انتظار می‌رود شهرداری منطقه ۷ تهران هر چه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان ۲ و ساختمان مجاور آن به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز هر چه زودتر با تشکیل هیأت مؤسس و آماده‌سازی ساختمان خانه هنرمندان ۲ و ساختمان تازه احداث مجاور آن، نسبت به تشکیل خانه معمار اقدام کند.

انتهای پیام/

صحبت‌های اعطا در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار