رییس دانشگاه تبریز از ایجاد رشته‎ی ترکی استانبولی از مهر ماه سال آینده خبر داد.

ایجاد رشته‌ی زبان «ترکی استانبولی» درتبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون حدود 50 الی 60 دانشجوی زبان ترکی آذربایجانی در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه تبریز به لحاظ تاریخ تاسیس دومین دانشگاه کشور به شمار می‌آید که در سال ۱۳۲۶ تاسیس شده است و هم اکنون ۲۴ هزار دانشجو در 890 رشته مقطع در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده که 45 درصد آن‎ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

پورمحمدی عنوان کرد: 98 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز درجه‎ی استادیاری دارند که تعدادی از آنان جزو چهره‎های ماندگار و یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند و در سال‎های اخیر تلاش‎های زیادی در راستای اصلاح نسبت استاد به دانشجو شده است؛ به طوری که در طول سال جاری 130 نفر به اعضای هیئت علمی دانشگاه افزوده شده و به 650 نفر رسیده است.

وی با بیان این که با وجود تمامی مشکلات، دانشگاه تبریز از نظر تجهیزات و منابع جزو پنج دانشگاه اول کشور است، گفت: وجود موزه،کتابخانه‎ها، ایستگاه‎های تحقیقاتی مختلف، مرکز ستاره‌شناسی و آزمایشگاه و 23 دانشکده، دانشگاه تبریز را منحصر کرده است. این دانشگاه 70 الی 80 دانشجوی خارجی داشته و حدود 100 دانشجوی دانشگاه تبریز نیز برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور فرستاده شده‌اند.

وی با اشاره به اصلاح شاخص‌های پژوهشی بیان کرد: شاخص‌ ارائه‎ی مقاله به ازای هر عضو هیئت علمی 2.3 است و تاکید داریم سیاست‎های انتخاب پژوهشگر نمونه بر مبنای کیفیت مقالات باشد. همچنین تعداد مقالات پراستناد نیز 34 درصد افزایش یافته است. 70 درصد از قراردادهای پژوهشی نیز مربوط به پژوهش با خارج دانشگاه می‌شود.

رییس دانشگاه تبریز در ادامه از احداث 50 هزار متر مربع زیربنای جدید خبر داد و گفت: سیاست‎های دانشگاه مبنی بر توسعه‎ی فضای سبز و اتمام پروژه‎های ناتمام است. با توجه به تغییر هرم جمعیتی دانشگاه‎ها و کاهش احتمالی تعداد دانشجویان در آینده، 45 هزار متر مربع زیر بنای دانشگاه تبریز برای توسعه‎ی این دانشگاه کفایت می‎کند. به منظور بهره‌برداری بهتر از منابع آبی و هفت قنات فعال دانشگاه، پشنهاد ایجاد دریاچه‌ی مصنوعی در ضلع جنوبی کتابخانه‎ی مرکزی دانشگاه به شورای اسلامی شهر داده شده است.

 

انتهای پیام/ش

50 الی 60 دانشجوی زبان ترکی آذربایجانی در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.