برگزاری نشست هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات بازرگانان و فعالان اقتصادی منطقه ازاد اروند

فعالان اقتصادی و مسئولان منطقه آزاد اروند در یک نشست تخصصی برای رفع مشکلات چاره اندیشی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی آبادان و تجار منطقه آزاد اروند گفت:ما ۷ منطقه آزاد در کشور داریم که اروند هم یکی از آنها است. منطقه آزاد اروند گل سر سبد مناطق آزاد است چرا که دو اتاق بازرگانی و بیش از ۶۰۰ فعال بازرگانی شناسنامه دار در این منطقه وجود دارد.

وی افزود:اروند تنها منطقه ای در کشور است که دو بندر و دو شهرک صنعتی فعال دارد و هیچ کدام از مناطق آزاد دیگر در کشور چنین حجمی از فعالیت را ندارند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت:در منطقه آزاد اروند بیش از ۱۶۶ واحد صنعتی فعال وجود دارد که ۱۵ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند اما باید تلاش کنیم این واحدها بیشتر شوند.

موسوی افزود:ما سالیانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات داریم و در اکثر شاخص های اقتصادی منطقه آزاد اروند رتبه اول را بین مناطق کشور دارد.

وی گفت:قرار است تا قبل از پایان سال تفاهم نامه ای بین اتاق های بازرگانی خرمشهر و آبادان بسته شود که بر اساس آن نمایشگاه های مشترکی بین دو اتاق برگزار شود و هیئت های تجاری مشترک به دیگر کشورها اعزام کنیم. به صورت هماهنگ در نمایشگاه های داخلی و بین المللی شرکت کنیم و در بحث آموزش هم تعاملاتی بین دو اتاق داشته باشیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود:ورود اتباع خارجه کمک بزرگی به اقتصاد منطقه کرده و بر اساس بازخوردها تحول بسیار خوبی در بازار منطقه ایجاد شده است.

سرمایه گذاران هم دراین نشست  با بیان ویژگی ها و توانمندی های ویژه این منطقه جذب سرمایه گذار را از راهکار های اساسی رشد و توسعه عنوان کردند.   

آنها با اشاره به رکود گاه و بی گاه بازار افزودند: از منطقه آزاد اروند انتظار داریم با ارائه تسهیلات ویژه به تاجران افت مالی را جبران کند.   

انتهای پیام/د

بررسی مشکلات بازرگانان و فعالان اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.