قانون جدید احزاب منجر به تعمیق دموکراسی  می‌شودسخنگوی جبهه پیروان گفت: اگر دولت نقایص اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را حل کند و اقتصاد درون زایی به وجود بیاورد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عملکرد دولت در سال گذشته اظهار کرد: هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد اما انتقادی که می‌توان به دولت روحانی وارد کرد مسئله انتصابات است.

وی ادامه داد: دولت در انتصابات بیشتر از جناح اصلاح طلب استفاده کرده و نکته جالب این است که این جریان اکنون به نقادی دولت مشغول شده است. البته اصول‌گرایان نیز منتقد دولت هستند اما به هیچ وجه راضی به شکست قوه مجریه نمی‌شوند.

سجادی با اشاره به عملکرد دولت در بخش‌های مختلف تصریح کرد: دولت فعلی در بخش بهداشت و درمان عملکرد قابل قبولی داشته و تحرک وزیر بهداشت بسیار ستودنی است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد:‌ دولت توانسته قانون جدید احزاب را تا حدودی اجرایی کرده و آنها را مکلف کند تا خود را با این قانون تطبیق دهند، همچنین در ردیف بودجه نیز مبلغی را برای کمک به احزاب در نظر گرفتند که این امر در نهایت منجر به توسعه سیاسی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگ نیز فعالیت‌های بسیار مناسبی از سوی وزارتخانه مذکور صورت گرفته اما در این بخش برخی تسامح زیادی از خود نشان می‌دهند.

سجادی با اشاره به عملکرد وزارت امور خارجه تأکید کرد: این وزارتخانه نیز از تحرک قابل قبولی برخوردار بوده و توانسته مذاکرات دیپلماتیک متفاوتی در زمینه برجام صورت دهد اما کماکان نیازمند فعالیت بیشتری هست به عنوان مثال در بحث همه پرسی کردستان انتظار می‌رفت که وزارت خارجه حضور بیشتری از خود نشان دهد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: بزرگترین چالش دولت در زمینه مسائل اقتصادی است و قوه مجریه افتخار می‌کند که توانسته تورم را کاهش دهد اما آیا این کاهش تورم در جیب و زندگی مردم مشاهده شده است؟ اکنون گرانی افسار گسیخته شده و به نظر می‌رسد که دولت از بُعد نظارتی چندان مناسب عمل نکرده است.

وی با اشاره به اولویت‌های دولت در سال 97 اظهار کرد: اگر دولت نقایص اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را حل کند و نعمت بیکرانی که در کشور وجود دارد را مدیریت کند و اقتصاد درون زایی به وجود بیاورد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

سجادی با اشاره به نقش قوای سه گانه در حل مشکلات کشور بیان کرد: نقش دیگر قوا مانند مجلس شورای اسلامی این است که خلأهای قانونی را بررسی کرده و نقش نظارتی خود را پررنگ کند لذا تمامی دستگاه‌های کشور باید هماهنگ در جهت پیشرفت کشور بکوشند اما اگر یکی از قوا بخواهد ساز ناکوک بزند توسعه‌ای در کشور به وجود نخواهد آمد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای احزاب ایجاد جاذبه برای بالا بردن مشارکت مردم است و البته دولت نیز باید در برابر مطالبات تشکل‌های سیاسی گوش شنوا داشته باشد، تشکل‌های سیاسی باید به گونه‌ای به تولید اندیشه سیاسی و نظریه‌پردازی بپردازند که منجر به حضور گسترده مردم در عرصه‌های سیاسی کشور شود و این گونه نباشد که آنها تنها برای رأی پای صندوق‌ها بیایند و اگر چنین مسئله‌ای محقق شود تحزب در کشور پررنگ‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار