ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مقامات فرانسوی امضای خودشان را هم قبول ندارند؛ چرا ما باید با آنان دیدار کنیم؟

نماینده مردم خمینی شهر گفت: مقامات فرانسوی امضای خودشان را هم قبول ندارند؛ پس چرا ما باید با آنان دیدار و گفت‌وگو کنیم؟

عینی / سینه‌چاکان غرب‌گرای ما باید بدانند بین فرانسه و آمریکا تفاوتی نیست / در تعجم که چرا برای مقامات کشور‌های اروپایی فرش قرمز پهن می‌کنیممحمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه پیش از سفر به ایران، اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد که سگ زرد برادر شغال است، باید به برخی از سینه‌چاکان غرب‌گرای ما در داخل ثابت شود که بین اتحادیه اروپا و آمریکا تفاوتی وجود ندارد و همه این کشورها سر و ته یک کرباس هستند.

وی ادامه داد: این مسئله حاکی از سهل‌انگاری و سطحی‌نگری برخی از مسئولان و مقامات ما است که بین این کشورها جداسازی می‌کنند و می‌گویند اروپا از آمریکا جداست.

ابطحی تصریح کرد: این اظهارات هشداری برای مقامات دیپلماسی کشور ما است که قاطعانه و با عزت‌مداری جلوی اقدامات و زیاده‌خواهی سلطه‌گران را بگیرند.

نماینده مردم خمینی شهر اظهار کرد: بنده متعجبم از اینکه ما برای مقامات کشورهای اروپایی فرش قرمز پهن می‌کنیم که به ایران بیایند.

وی با بیان اینکه در این شرایط عزت و حکمت ایجاب می‌کرد که سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل مواضع زیاده‌خواهی و دروغ پراکنی وی درباره ایران لغو شود، گفت: این مقامات که پیش از سفر به کشورمان چنین اظهارات خلاف واقعی را مطرح می‌کنند، حق ندارند که وارد ایران شوند و باید از وسط راه برگردند.

ابطحی افزود: مقامات فرانسه صراحتا با ما اعلام دشمنی کرده‌اند و برخلاف برخی از مواد برجام که خودشان آن را امضا کرده‌اند، رفتار می‌کنند که نشان می‌دهد آنان امضای خودشان را هم قبول ندارند؛ پس چرا ما باید با آنان دیدار و گفت‌وگو کنیم؟

نماینده مردم خمینی‌شهر اظهار کرد: کشورهایی چون فرانسه به خوبی از مزایای برجام استفاده کردند و کارخانه‌های ورشکسته‌شان به راه افتاد، اما اثرات برجام برای ما این است که همچنان کود انسانی از ترکیه وارد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مقامات کشور ما باید در سیاست‌های خود با این کشورها تغییر ایجاد کنند، چراکه انفعال در برابر موضع‌گیری‌های خصمانه آنان راه به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
فرانسه نباید به ایران بیایند .وقابل اعتماد نیست
آخرین اخبار