عوامل شیوع عوارض چشمی دیابت در کشور چیست؟

دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی عوامل شیوع عوارض چشمی دیابت در کشور را تشریح کرد.

خبرنگار: گلرخپیشگیری از عوارض چشمی دیابت ضروری استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلیل قاسمی فلاورجانی دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی در این همایش که امروز برگزار شد، گفت: شیوع عوارض چشمی دیابت در کشور به واسطه شهر نشینی، کم تحرکی، سبک زندگی  و افزایش فشار خون رو به افزایش است و باید روی موضوع پیشگیری از عوارض چشمی دیابت بحث و بررسی کنیم.

وی افزود: روش های پیش آگهی آثار قند روی چشم خوب است؛ به شرطی که این عارضه ها در مراحل اولیه جدی گرفته شود و افرادی که در معرض خطر هستند بدانند باید در گام اول به متخصصین چشم پزشکی مراجعه کنند.

قاسمی اظهار کرد: بعد از آسیب  شبکیه چشم که بیماران قندی به آن مبتلا می شوند تمام هم و غم ما برای جلوگیری از کوری است و در این راستا افرادی که مستعد  بیماری های دیابت هستند و سابقه فامیلی دارند باید در گام اول به پزشک متخصص مراجعه کرده و در فواصل مشخص حداقل در سال یک بار تحت مداخله درمانی قرار بگیرند.

ضرورت غربالگری افراد دیابتی در جامعه جدی است

قاسمی فلاورجانی با توجه به آمار روبرو رشد دیابت و آسیب های چشمی ناشی از آن گفت: ضرورت غربالگری افزایش بیماری های چشمی موضوعی است که باید آن را جدی بگیریم و اگر اثر سوءقند روی شبکیه به زودی تشخیص داده شود، جلوی کاهش دید گرفته می شود و شاهد اقدامات درمانی خواهیم بود.

دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی گفت: این همایش، همایش های متعددی را در بر می گیرد و می تواند الگویی بهینه برای سایر گروه های آموزشی باشد و با حضور 170 سخنران در عرصه چشم پزشکی می توانیم بگوییم در کمترین وقت و با بهینه سازی شاهد نتایج موثری خواهیم بود.

در هر خانواده یک نفر عیوب انکساری دارد

دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی افزود: تقریبا در هر خانواده یک نفر عیوب انکساری دارد که می توانیم روی این موضوعات کار کنیم و خوشبختانه انتخاب صحیح بیمار در جریان های چشمی موضوع مهمی است که به آن توجه داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار