مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف؛

آغازطرح دست‌های مهربانی در سراسر کشور در آستانه نوروز / اجرای نیت بیش از 14 هزار موقوفه برای کمک به ایتام، مستمندان و زنان سرپرست خانوار

حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی گفت: طرح دست‌های مهربانی همزمان با روز احسان و نیکوکاری و درآستانه سال نو در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آثار وخدمات وقف در کمک به محرومان ونیازمندان از اجرای طرح دستهای مهربانی در آستانه سال جدید خبر داد و اظهار کرد: این طرح از امروز دوشنبه چهاردهم اسفندماه همزمان با روز احسان و نیکوکاری با هدف کمک به ایتام، مستمندان، و زنان سرپرست خانوار در سطح کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح دستهای مهربانی برای پنجمین سال پیاپی در سراسر کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: 14 هزار و 280 موقوفه مرتبط با این طرح و 23 هزار و 401 نیت در خصوص کمک به نیازمندان در کشور وجود دارد که در قالب این طرح عواید آن صرف نیازمندان ومحرومان ونیات مرتبط می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه استانهای کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی چهار استان کم برخوردار طرح دستهای مهربانی هستند، خاطرنشان کرد: خیران وواقفان می‌توانند در کاهش آسیبهای اجتماعی و کمک به نیازمندان به این چهار استان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام عادلی درباره نحوه شناسایی افرادی که تحت پوشش طرح «دستهای مهربانی» قرار می‌گیرند، گفت: در دستورالعمل این طرح آمده که ابتدا بستگان واقف در اولویت هستند، نیازمندان و مسمندان در اولویتهای بعدی قرار دارند؛ مطابق وقفنامه نیازمندان و مستمندان و افراد خاص مثل سادات، زنان سرپرست خانوار، محرومان و ایتام در اولویتهای بعدی هستند.

وی افزود: سایر اقشار نیازمند جامعه هم تحت پوشش قرار می‌گیرند و بانک اطلاعاتی آن از طریق کمیته امداد، بهزیستی، معتمدان مدنظر، دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استانها، ائمه جمعه، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مراکز حوزه‌های علمیه در شهرستانها و هیئت امناء بقاع متبرکه تامین می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در روز 14 اسفند و با شروع طرح «دستهای مهربانی» امداد کریمانه و محترمانه از اولویتهای این طرح است، تاکید کرد: در امداد کریمانه واقف و موقوف‌‌علیهم همدیگر را نمی‌بینند؛ ممکن است خیلی از واقفان در قید حیات نباشند اما آثار و برکات خیری که به جای گذاشته‌اند به دست نیازمندان می‌رسد.

حجت‌الاسلام عادلی گفت: در طرح «دستهای مهربانی» لازم است که افراد نیازمند مطابق نیات واقفان شناسایی شده تا بتوانیم ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه به این افراد اجرای نیت صحیح کرده باشیم.

وی درباره شرایط عمومی کسانی که در شمول طرح «دستهای مهربانی» قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: سکونت در حوزه عملکرد اداره اوقاف مجری حمایت و عدم حمایت و پوشش در سایر نهادهای امدادی و حمایتی از شرایط عمومی استفاده از این طرح است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف یادآور شد: سال گذشته8 هزار و 700 خانوار از محل اجرای نیات واقفان و حدود 820 خانوار از محل مشارکت خیران و موقوفات غیرمتصرفی از این طرح بهره مند شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار