شجاع پوریان مطرح کرد؛

شکاف جنسیتی و تاریخی‌ موجود نسبت به استفاده از ظرفیت‌ زنان/ تنها 4 میلیون زن شاغل داریم

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از شکاف جنسیتی و تاریخی موجود نسبت به استفاده از ظرفیت زنان خبر داد و گفت: از 24 میلیون شاغل در کشور 4 میلون زن شاغل داریم‌.

شکاف جنسیتی و تاریخی‌ موجود نسبت به استفاده از ظرفیت‌ زنان/  تنها 4 میلیون زن شاغل داریمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی الله شجاع‌پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دوازدهمین نمایشگاه‌ زنان و تولید ملی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه شکاف جنسیتی و تاریخی نسبت به استفاده از ظرفیت‌ زنان وجود دارد، اظهار کرد: از 24 میلیون شاغل در کشور تنها 4 میلیون زن شاغل داریم. لازم به ذکر است از درآمد جهان تنها یک دهم مربوط به زنان است و همچنین از مالکیت در اموال، زنان تنها یک صدم سهم دارند.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه نبوغ زنان در بخش‌های علمی غیرقابل‌ انکار است، گفت: در تولیدات علمی زنان برابر با مردان گام برداشتند و 50 درصد تولیدات علمی را به خود اختصاص دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در سنوات اخیر درباره توانمندسازی زنان در شهرداری تهران زیرساخت‌های خوبی انجام شده است، گفت: در دوره مدیریت جدید رویکرد شهردار تهران استفاده از ظرفیت زنان است، همچنین شعار مدیریت شهری نیز این بود که 30 درصد از ظرفیت‌های مدیریت شهری باید به زنان سپرده شود.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه در شهرداری تهران ستاد توانمندسازی‌ زنان سرپرست خانوار، اداره کل امور بانوا‌ن و معاونت اجتماعی– فرهنگی به مسائل زنان رسیدگی می‌کردند، گفت: در حال حاضر تمام این‌ها در اداره کل بانوان تجمیع شده است.

وی افزود: برای تسریع روند رسیدگی به مسائل بانوان باید ساختارها برطرف‌ شود و به مناطق ابلاغیه ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار