جمعیت هلال احمر اعلام کرد؛

فراخوان طراحی یادمان جان باختگان هواپیمای ATR۷۲

جمعیت هلال احمر به یاد ۶۵ سرنشین پرواز تهران_یاسوج، فراخوان طراحی یادمان جان باختگان هواپیما ATR۷۲ را در قالب ساخت مجسمه و یا طراحی محیطی دائمی اعلام کرد.

به گزارش حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی مرگ پر است از پرواز، پر است از راز، و هر جاندارى چشنده مرگ است، آنچه باقی است خداست.

قصه پایان سرد و تلخ بال گشودن مسافران آسمانی ATR۷۲ پرواز ۳۷۰۴، در تاریخ آخرین روز بهمن ماه سال ۹۶ بر فراز کوه‌های سر به فلک کشیده خطه‌ پادنا و در ارتفاعی که، تا خدا راهی نبود، رقم خورد و چون راه پرواز در پیش گرفتند، فرشتگان امدادرسان هلال سرخ، روز‌ها در پی یافتن پیکر‌های زخمی آن‌ها در کولاک و برفی بی امان، در پهنه‌ی سپید میان آسمان و زمین، به رسم مهربانی ابدان جاودانه‌ها را جستجو کردند.

دریغ و افسوس که مسافران پروازی بی بازگشت، بر بلندای سرزمینمان به آسمان‌ها پیوستند و بر مساحت قله‌های سرکشیده بر سپهر آبی اضافه شدند که این وعده حق است که «بازگشت همه به سوی اوست».

جمعیت هلال احمر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این هموطنان، و به یاد ۶۵ سرنشین پرواز تهران_یاسوج که آسمان نشین شدند و خط ادامه‌ی زندگی را، پروانه وار در اوج آسمان با پرکشیدن به افلاک ترسیم کردند، فراخوان طراحی یادمان جان باختگان هواپیما ATR۷۲ را در قالب ساخت مجسمه و یا طراحی محیطی دائمی اعلام می‌دارد.

طبق این فراخوان هنرمندان و علاقه‌مندان باید به شکل مستقیم یا غیر مستقیم موضوع این فراخوان را مورد توجه قرار دهند. همچنین با بهره گیری هنرمندانه از اصول و مبنای هنر‌های تجسمی، یادمان جانباختگان و ایثارگری‌های نیرو‌های امدادرسان پس از حادثه را طراحی نمایند و این اثر باید با دید مناسب از تمامی زوایا بوده و قابلیت لازم در حجم‌سازی به صورت چند بعدی را دارا باشد.

علاقه‌مندان برای ارسال طرح باید به شرایط و مقررات زیر توجه کنند:

ویژگی‌های طرح

- اشاره مستقیم طرح به حادثه سقوط و جست و جوی ایثارگرانه نیرو‌های امدادی

- جذابیت برای مخاطب عام و توان برقراری ارتباط با عموم مردم و با توجه به شرایط اقلیمی

- یادمان طراحی شده باید جهت اجرا در منطقه محل حادثه قابل نصب باشد

- شرکت برای همه هنرمندان آزاد است

- هر هنرمند می‌تواند حداقل یک طرح و حداکثر ۳ طرح برای دبیرخانه ارسال کند.

- انتخاب طرح نهایی به صورت ۲ مرحله‌ای (انتخاب اولیه بر اساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی بر اساس مشاهده ماکت اثر) انجام می‌پذیرد. هزینه ساخت ماکت ۳ طرح نهایی به شرکت کنندگان پرداخت می‌شود.

- هزینه ساخت و نصب اثر نهایی برعهده جمعیت هلال احمر است

- لازم است تصاویر ارسالی از چند زاویه مناسب (چهار نمای اصلی و نمای بالا) تهیه و با کیفیت مطلوب برای هیأت انتخاب ارائه شود.

- امکان ارسال ۳D اثر برای شرکت کنندگان مقدور است.

- تصمیم گیری درباره موارد پیش بینی و اعلام نشده بر عهده کمیته برگزاری خواهد بود و از طریق دبیرخانه به اطلاع هنرمندان خواهد رسید.

- طرح‌های ارسالی به هنرمندان عودت داده نمی‌شود و در آرشیو جمعیت هلال احمر حفظ می‌شود.

- آخرین مهلت ارسال طرح، پایان فروردین ۹۷ است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۵۶۳۲۴۵۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار