در آستانه ولادت حضرت زهرا (س)؛

چگونگی ولادت حضرت زهرا (س) و اسرار آن / سخن گفتن حضرت فاطمه (س) در رحم مادر

حجت‌الاسلام موسویان با اشاره به چگونگی ولادت حضرت زهرا (س)، از دلایل و اسرار ولادت این بانوی عالیقدر گفت.

دلیل سخن گفتن حضرت زهرا (س) در رحم مادرحجت الاسلام سید جلال موسویان سخنران و کارشناس امور دینی در خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص شرایط بارداری حضرت خدیجه (س) گفت: وجود مبارک رسول خدا (ص) در زمانی مردم را به اسلام دعوت کردند، که غالب مردم بت‌پرست بودند و مردم ایشان را قبول نداشتند. و زمانی که رسول اکرم (ص) به دنیا آمدن دخترشان را اعلام کردند، مردم رسول اکرم (ص) را تمسخر کردند و به ایشان اتهام «ابتر» بودن زدند. تا اینکه حضرت زهرا (س) به دنیا آمدند و سوره «کوثر» در شأن ایشان نازل شد.

وی در ادامه با اشاره به غربت حضرت رسول الله (ص) و حضرت خدیجه (س)، بیان کرد: یکی از دلایلی که حضرت زهرا (س) در شکم مادر سخن می‌گفت، غربت وجود مبارک رسول خدا (ص) بود، همچنین حضرت خدیجه (س) از زنان تاجر آن زمان بود و کنیزهای متعددی داشت، اما با تمام این ثروت با فقیرترین فرد جامعه ازدواج کرد و به دین شوهرش ایمان آورد. به همین جهت همه دوستان و طایفه‌اش او را ترد کردند و او را تنها گذاشتند. لذا حضرت زهرا (س) وقتی در رحم مادر بودند با حضرت خدیجه(س) سخن می‌گفتند.

این سخنران و کارشناس دینی در ادامه با اشاره به پیام الهی به پیامبر اکرم‌(ص) پیش از بارداری حضرت خدیجه(س) افزود:  برای به دنیا آمدند حضرت زهرا (س)، رسول اکرم (ص) به دستور خداوند یک اربعین در غار حرا به دور از همسر خود بودند و بنا به دستور الهی غذا و مائده آسمانی برای برایشان فرستاده می شد. بعد از چهل روز ماحصلش سیب که نماد توحید و ربانیت عالم است برای رسول اکرم (ص) نازل شد.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مهم در زندگی و منش حضرت زهرا (س)  این است که در همه جای عالم محوریت با صدیقه الطاهره (س) است. درواقع حضرت زهرا (س) مصداق کامل «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» است؛ یعنی هرکسی که بخواهد در عالم به خیر و عزت برسد، با دعای حضرت می رسد و هر کس را هم که بخواهند ذلیل می کنند.

حجت الاسلام سید جلال موسویان در پایان گفت: خدا حضرت زهرا (س) را در حدیث کسا محور خلق عالم می‌داند. یعنی خدا به اعتبار حضرت فاطمه (س) عالم را خلق کرد و عزت و ذلت بنده ها در دست بانوی دو عالم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
سایت خوبی دارید ومطالب عالی
France
.
۱۱:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
یافاطمه زهرا . التماس دعا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۱:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خواهشمندم برای ما هم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
باسپاس فراوان .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
گزارش خوب وعالی بود
China
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خوب بود عالی
China
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خوب بود عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام برتو یا زهرا.سلام برتو مادر همه ما
آخرین اخبار