آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

هدف از نزول قرآن تدبر در آیات الهی بود

آیت الله علوی گرگانی گفت:تدبر در آیات این کتاب الهی سبب رشد علم و معلومات انسان می‌شود.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهرامروز در دیدار با ائمه جماعات نیروهای حوزه عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی‌فقیه در شرکت بهره‌برداری متروی تهران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت تدبیر درآیات قرآن کریم گفت: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم تکلیف را بیان و درست است که رسول گرامی اسلام(ص) را مورد مخاطب قرار می‌دهد اما منظور همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه فهم آیات قرآن کریم تنها از طریق دل و قلب انسان اتفاق می‌افتد،عنوان کرد: خداوند در آیات خود می‌فرماید کسی قابلیت و ظرفیت درک آیات مرا دارد که با اخلاص عمل به دستورات آن کند.

وی با تأکید بر اقامه پرشور نماز جمعه در سراسر کشور ادامه داد: برای غنی شدن نماز جمعه باید از فرمایشات ائمه(ع) بهره گرفت و آن‌ها را در زندگی به‌کار برد.

آیت‌الله علوی گرگانی هدف از نزول قرآن کریم را تدبر و فهم آیات بیان وافزود: تدبر در آیات این کتاب الهی سبب رشد علم و معلومات انسان می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)بیان کرد: ایشان می‌فرمایند "این قرآن کتاب  مبارکی بوده و در کلام و الفاظ آن برکت نهفته است" درنتیجه با تدبر در آیات آن می‌توان به حقایق دین پی برد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآورشد: عمل به دستورات الهی سبب عاقبت‌به‌خیری انسان می‌شود و کسی که خود یاد گرفته و اهتمام در انجام امور داشته باشد کمال و هدایت را به همراه دارد.

انتهای پیام/ح

عمل به دستورات الهی سبب عاقبت‌به‌خیری انسان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار