رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان خبر داد؛

برگزاری طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوری به دانش آموزان + تصاویر

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان لرستان از آغاز طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین علی رفاهی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان لرستان گفت: ۹ پایگاه سلامت نوروزی در تفرجگاه‌ها و مناطق پر تردد مردم و مسافرین نوروزی در سراسر استان آماده‌ی ارائه‌ی خدمات لازم می‌باشند.

وی افزود: علاوه بر این ۶۳ پایگاه جاده‌ای و شهری با ۴۳۰ کارشناس فوریت‌های پزشکی به صورت شبانه روزی در خدمت مردم خواهند بود.

رفاهی در مورد امکانات خدماتی مرکز فوریت‌های پزشکی استان در ایام نوروز ابراز داشت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات مدرن در شهر‌های خرم آباد و بروجرد، دو دستگاه بالگرد آمبولانس در شهر‌های خرم آباد و الیگودرز و ده دستگاه موتور آمبولانس علاوه بر آمبولانس‌های مرکز در این ایام آماده‌ی خدمت رسانی هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان همچنین به نقش همراهی مردم در ارائه خدمات بهتر به هم استانی‌ها اشاره کرد و گفت: هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده‌ی هرگونه علامت مربوط به ناراحتی‌های قلبی یا مغزی می‌توانند با شماره گیری کد‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ به ترتیب مربوط به سکته قلبی و مغزی از خدمات اولیه در جهت جلوگیری از مرگ و یا عوارض غیر قابل جبران بهره‌مند خواهند شد.

حسین علی رفاهی در ادامه به تشریح برنامه آموزش مخاطرات چهارشنبه سوری در سطح مدارس استان توسط کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی پرداخت و گفت: این طرح از ۱۵ اسفند در تمامی شهرستان‌های استان شروع شده و تا روز‌های پایانی سال تداوم خواهد داشت.

وی عنوان کرد: نجاتی، دلفان و فتحی پور کارشناسان مجرب فوریت‌های پزشکی در مرکز استان هستند که از شروع این طرح دانش آموزان چهار دبستان و دبیرستان را مورد آموزش قرار داده اند. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز کارشناسان فوریت‌های پزشکی در حال انجام برنامه هستند.

وی تصریح کرد: در این طرح مواردی از جمله آشنایی با مخاطرات احتمالی مراسم چهارشنبه سوری، قدرت تخریب مواد مترقه ومنفجره، نقاط در معرض آسیب، نحوه‌ی انجام کمک‌های اولیه و برقراری ارتباط با فوریت‌های پزشکی و نظارت بزرگسالان در موارد آسیب آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان در پایان خاطرنشان کرد: طرح آموزش کمک‌های اولیه و روند طی مراحل برخورد با مصدومین برای کارکنان ادارات از دیگر برنامه‌های در دست اجرا توسط این مرکز است که به زودی آغاز خواهد شد.

برگزاری طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوري برای دانش آموزان

برگزاری طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوري برای دانش آموزان

برگزاری طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوري برای دانش آموزان

برگزاری طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوري برای دانش آموزان

انتهای پیام/د

 اجرای طرح آموزش مخاطرات چهارشنبه سوری در لرستان

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار