رتبه یک کنکور تجربی در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای رتبه اول بی‌خوابی‌های فراوانی کشیدم/ سیب هفت‌سین را به عنوان نماد سلامتی دوست دارم/ در هیچ‌یک از آموزشگاه‌های علمی و آموزشی برای کنکور شرکت نکردم

قاسمی‌نژاد گفت: در کنکور ترازم 14 هزار و 206 شده است که این نتیجه راحت بدست نیامده و برای کسب رتبه اول من بی‌خوابی‌های فراوانی کشیدم و تلاش و پشتکار فراوان داشتم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فصل بهار همانگونه که طبیعت را جانی تازه می‌دهد از سوی دیگر آخرین زنگ‌ها را برای برگزاری ماراتن بزرگی به نام کنکور به صدا در می‌آورد و شور و حالی تازه بین داوطلبان کنکور ایجاد می‌کند، به مناسبت فرا رسیدن بهار و در آستانه نوروز به سراغ امیر حسین قاسمی‌نژاد رائینی برتر نخبه کشور در رشته تجربی و با او گفت و گوی تفصیلی داشتیم که در ادامه می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان: آقای قاسمی‌نژاد  در چه دبیرستانی تحصیل می‌کردید؟
قاسمی نژاد: من متولد شهر سیرجان هستم و در همین شهر در دبیرستان تیزهوشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحصیل کرده و دیپلمم را هم در همین مدرسه اخذ کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: معلم و مدرسه چقدر در موفقیت افراد در کنکور تأثیر دارد؟
قاسمی نژاد:  به نظرم معلم و مدرسه تأثیر زیادی در موفقیت دانش‌آموزان دارد، به طوری که اگر معلم به خوبی مطالب را به دانش‌آموزان و شاگردانش آموزش دهد، آنها مطالب را به صورت عمیق فرا گرفته و هیچ وقت از ذهنشان خارج نمی‌شود، به همین دلیل به نظرم معلم نقش مهم و پررنگی در یادگیری مطالب در بین دانش‌آموزان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: از چه زمانی درس‌خواندن برای کنکور را به طور جدی شروع کردید؟ و آیا از کلاس‌های آموزشی هم استفاده کرده‌اید؟
قاسمی نژاد:  من از سال دوم دبیرستان به صورت غیرجدی برای کنکور مطالعه‌ام را شروع کرده ولی به طور رسمی از تابستان سال سوم تست‌زنی و مطالعه را برای شرکت در آزمون سراسری آغاز کرده‌ام؛ در هیچ‌یک از آموزشگاه‌های علمی و آموزشی برای کنکور شرکت نکرده و خودم شخصا منابع درسی‌ام مطالعه می‌کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در ایام عید اهل مسافرت هم هستید؟
قاسمی نژاد:  بعد از قبولی در کنکور اوقات فراغتم بسیار کم است ولی اگر قرار باشد به شهری سفر کنم معمولا به شهرهای شیراز، اصفهان و جنوب مسافرت می‌کنم ولی به طور کلی معتقدم که هر نقطه‌ای زیبایی‌های خاص خودش را دارد و مردم می‌توانند از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور استفاده کافی را ببرند.

 

عیدانه* جنیدی

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا شما برای ادامه تحصیل و یا کار قصد سفر به خارج از کشور را دارید؟
قاسمی نژاد:  سعی می‌کنم تا پایان تخصص در ایران بمانم و سپس برای تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور رفته و پس از کسب تجربه به ایران بر می‌گردم، مکان محل تحصیل زیاد برایم اهمیتی ندارد، آن چیزی که برایم مهم است، سطح علمی دانشگاه مقصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان: برای تخصص علاقمند هستید در چه رشته‌ای تحصیل کنید؟
قاسمی نژاد:  من تا به امروز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته‌ام، ولی به طور کلی خودم علاقمند بوده در رشته غدد ادامه تحصیل دهم، زیرا در زمان‌های گذشته در این حوزه مطالعاتی را داشته‌ام.

سیب هفت‌سین را به عنوان نماد سلامتی دوست دارم

باشگاه خبرنگاران جوان: کدامیک از سین‌های سفره هفت سین را دوست دارید؟
قاسمی نژاد: عید نوروز و چیدن سفره هفت سین به عنوان یکی از سنت‌های زیبا در کشورمان است و من از میان سین‌های سفره هفت سین بیشتر سیب را که نماد سلامتی و سالمی است را بیشتر از بقیه علاقه دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه شما به دانش‌آموزانی که امسال کنکور دارند چیست؟
قاسمی نژاد: من به دانش‌آموزان پیش دانشگاهی که امسال کنکور دارند توصیه می‌کنم که از تمام لحظات خودشان برای مطالعه و تست زدن استفاده کنند و از تعطیلات عید نوروز به نحو احسن بهره کافی را ببرند، زیرا کنکور سراسری تا حدی می‌تواند آینده آنها را تضمین کند و باید در عید امسال کمتر به مهمانی رفته و بیشتر مشغول مطالعه دروس و جمع‌بندی شوند.

فکر می‌کنم در رشته پزشکی انسان مفیدی برای جامعه خواهم بود

باشگاه خبرنگاران جوان: چرا بعد از قبولی کنکور رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اید؟
قاسمی نژاد: جدا از بحث مالی، من علاقه زیادی به این رشته داشتم و حس کردم که می‌توانم انسان مفیدی در این حوزه برای جامعه‌ام باشم و به نظرم رشته پزشکی جدا از حساسیت های بالایش بسیارمی تواند به مردم خدمت کرد و گره ای از مشکلات بیماران برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما وضعیت درسی‌تان در دوران دبیرستان چگونه بود؟
قاسمی نژاد: من در دبیرستان معدل نهایی سال چهارمم 20 و در کنکور ترازم 14 هزار و 206 شده است که این نتیجه راحت بدست نیامده و برای کسب رتبه اول من بی‌خوابی های فراوانی کشیدم و تلاش و پشتکار فراوان داشتم.

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه‌تان به دانش‌آموزانی که در مورد کنکور استرس دارند چیست؟
قاسمی نژاد: به نظرم آزمون‌های آزمایشی بسیار تمرین مناسبی است، ولی هیچ‌کدام از این آزمون‌ها شرایطشان مثل کنکور سراسری نبوده و دانش‌آموزان نباید هیچ استرس و اضطرابی نسبت به این امتحان داشته باشند، فقط فکر و ذهنشان متوجه مطالعه و تمرین تست‌زنی باشد.

برای رتبه اول بی‌خوابی‌های فراوانی کشیدم/ سیب هفت‌سین را به عنوان نماد سلامتی دوست دارم/ در هیچ‌یک از آموزشگاه‌های علمی و آموزشی برای کنکور شرکت نکردم

 

تا 11 ساعت در شبانه روز برای کنکور مطالعه می‌کردم

باشگاه خبرنگاران جوان: برای کنکور شما چقدر به صورت روزانه مطالعه می‌کردید؟
قاسمی نژاد: در روزهایی که مدرسه می‌رفتم بطور میانگین 7 ساعت و در روزهای تعطیل در حدود 11 ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم و درس‌ها  را بر اساس برنامه‌ریزی می‌خواندم، اینطور نبودش که هر درسی را باتوجه به حالم در آن زمان بخوانم.

باشگاه خبرنگاران جوان: فکرش را می‌کردید نفر اول رشته تجربی در آزمون سراسری سال 96 بشوید؟
قاسمی نژاد: براساس نتایجی من در آزمون‌های آزمایشی بدست آورده بودم این حدس را می‌زدم که رتبه‌ام تک‌رقمی شود، ولی هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردم نفر اول کنکور تجربی بشوم.

نقش خانواده در کنکور پررنگ‌تر از مدرسه و معلم

باشگاه خبرنگاران جوان: نقش خانواده در موفقیت دانش‌آموزان چگونه است؟
قاسمی نژاد: به نظرم خانواده نقشی پررنگ‌تر از معلم و مدرسه در موفقیت دانش‌آموزان دارد و خدا را شکر والدینم بسیار به من روحیه داده و به من کمک می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان: اگر قرار باشد به مسئولان حرفی بزنید به آنها چه می‌گوید؟
قاسمی نژاد: من از مسئولان می‌خواهم که امکانات خوبی را برای دانشجویان و نخبگان فراهم کنند زیرا امکاناتی که در دانشگاه ما وجود دارد پایین‌تر از آن چیزی است که به عنوان یک دانشگاه برتر پزشکی کشور در ذهن خودم تصور می‌کردم و امیدوارم که امکانات بیشتری برای دانشجویان فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۲:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ببین دوست عزیز.اول باید تعریف خودتو از زندگی بدونی .بستگی داره چطور داری فکر میکنی درباره زندگی. ایا به نظرت زندگی یعنی اینکه 24ساعت روز رو تفریح کنی و با دوستا بری گشت و گذار .یا باید کنار تفریح زحمت هم بکشی. هرکسی که در جوونیش درس خوند بیشترین استفاده رو از زندگی و جوونیش کرد . چونکه اولا اینده خودشو تضمین کرده.دوما در مسیر درس خوندن از شکست های مسیرش درس هایی رو گرفته که در تمام عمرش بدردش میخوره.سوماا توی هیچ سنی به اندازه سن جوانی انسان یادگیری نداره و ...... هزارتا دلیل دیگه .پس دوست عزیز بدون که درس خوندن فقط یه نتیجه تنها نداره .درس خوندن کلی تجربه های مفید برای ادم داره که همیشه بدردش میخوره . راستییییییییی :هرکی هم بهت گفت که درس نخون چون کار نیست و اوضاع خرابه و.... بدون اون ادم بزرگترین دشمنته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
پسر من كنكور داشت بهش گفتم فكر نكن اينايي كه رتبه هاي بالا ميارن نابغه اند فقط بيشتر درس خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
آدم باس برا عشق رسيدن به رشته دلخواهش درس بخونه نه رتبه آوردن والا آدم با عشق و علاقه شغل كناسي رو انتخاب كنه بهتر از اينه كه بخاطر چش و همچشي دكتر و مهندس بشه خوش بحال اين جوون كه ميتونه هر رشته اي كه واقعا عشقشه در بهترين دانشگاهها رو ببخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
شوهر خاله من قناد و آشپز حرفه ايه و الان ٦٠ سالشه و تمام تجربيات و علمشو داده به پسرش و الان با ٢٠ سال سن فوق حرفه ايه و وقتي ٦٠ سالش بشه ديگه ميشه ابر آشپز اونوخ اگه پسرشم راه باباش رو بره ديگه ميشه بهترين آشپز دنيا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۸
چی گفتی تو الان
Germany
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
‌انشاالله همیشه موفق باشی و برای مردم کشور خود همیشه خدمت های ارزنده ای بکنین و همیشه موفق باشین و یادتان بماند که مردم کشور خودتان که مسلمان شیعه هستند در الویت باید قرار بدهدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
برادر من تو ایران کنکور یعنی حفظ کن فقط برای کنکور و یه رشته ای بخون که بازار کار داشته باشه نه مثل ما با رتبه ۴۰۰ مکانیک خوندیم حداقل اندازه یک بهیار درآمد نداریم در صورتی که از دکترها با سوادتر و بیشتر زحمت کشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
در یک روایت جعلی داریم که کسی که در راه کنکور بمیرد شهید است ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
ببینید خودتون بیشتر چی دوست دارید اگر دوست دارید زودتر شاغل شید مسلما کار بهتره درغیراینصورت درس گزینه خوبیه البته اگر هدفمند باشه و صرفا گرفتن مدرک نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
موفق و موید باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
چه غروری.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من هر کسی به هر رشته و یا زمینه کاری با علاقه وارد شه موفق میشه و زمان رو از دست نده مثلا اگر میخواد نجار یا قناد یا آرایشگر خوبی شه مسلما بعد گرفتن دیپلم زمان خوبیه چون اون موقع بهتر تصمیم میگیره اما اگر به مطالعه علاقمنده و براش فرقی نمیکنه چند سال باید درس بخونه تا روی پای خودش وایسه درس بخونه متاسفانه تو کشور ما گاهی پارتی بازی باعث میشه که حق خیلیها خورده میشه و جذب نمیشه پس اگر میخوایند درس بخونید رشته ای رو بخونید که حتما کار داره و نیازی به پارتی نداره البته همه ی اینها هم به خانواده طرف بستگی داره مثلا بعضی از خانواده ها حوصله ی سالها درس خوندن بچه شون رو ندارند بعضی ها هم افتخار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
دليل اينكه خارجيا اختراعات و كشفيات بزرگ ميكنن و نوبل ميگيرن اينه كه بخاطر كنكور و مدرك و شغل و پول درس نميخونن بلكه اونا بخاطر عشق و علاقه كه به علم و دانش دارن درس ميخونن و اكثرا فقير و ژوليده ان البته بعد كه شاهكارشونو ميكنن حسابي بهشون ميرسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
شما رو به خدا کنکور را حذف کنید..یکم به فکر بچه ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۵:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
با سلام و عرض تبریک به این جوان عزیز ... متاسفانه پیام بعضی از کاربران از روی حسادت هست مشخصه این افراد تحمل موفقیت دیگران را ندارند.به پدر وما در این عزیز هم تبریک میگویم به خاطر تربیت چنین پسری
-
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
بعنوان فردی که قبلا تجربه کتنکور را داشته ام خدمت همه نوجوانانی که برای کنکور تلاش میکنند عرض میکنم که اگر واقعا قصد دارید رتبه خوبی در کنکور بیاورید باید تلاش کنید البته تلاش بابرنامه.بیخوابی بکشید و خوب درس بخوانید اما با برنامه.صرف اینکه چندساعت در روز درس بخوانید کافی نیست بایستی هدفمند درس بخوانید.فردی که خودش را برای کنکور اماده میکند باید از تعداد رفتن به مهمانی کم کند کمتر تلویززیون ببیند و درس بخواند تا به جایی برسد اما اگر هدف از رفتن به دانشگاه تنها اخذ مدرک است ای جوان عزیز بیخود خودت را معطل نکن از همین حالا برو دنبال کار و آموختن حرفه ای که فردا بیکار نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
خلاقيت از درس خوندن بمراتب مهمتره البته خلاقيت در اختراع وسايل جديد و مورد نياز شديد مردم نه دلالي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
رتبه يكي كه بضرب بي حوابي و زیادخوني رتبه يك شده رتبه اش نميارزه چون معلوم ميشه خيلي باهوش نيست همون آزمون آي كيو برا كنكور بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
بابا باهههوشششش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
ببخشیدا
چقدر سهمیه جانبازی یا خانواده شهید داشتن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۵:۰۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
آقا شما درصد هاشو ببین ، بدون سهمیه ام نفر اول کنکور میشه ، داشتن یا نداشتن سهمیه فرقی براش نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
همه شون کلاس کنکور میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
درود بر شما ان شاالله موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من اعتماد بنفس عرضه حرفه و درآمد بهتر از درس هست. من شاغل لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه دولتی گرفتم. بچه سربه زیری و فکرم درس بودم آلان که صاحب دو فرزندم خیلی پشیمانم. بهمین خاطر پسرم آزاد گذاشتم و توصیه ام اینه که شادی کنه و در مراسم های شادی لذت برد عمر دیگه بر نمیگردد . دلی نباید رنجاند حق الناس نباید خورد و شاد زیست خدا رزق روزی می دهد الحمدالله درآمد و کیفیت زندگی شان بهتر از من هست. تقدیر انسان در زحمت بیخودی نیست. شاد باش شاد زندگی کن خدا کریم هست سخت نگیریم. عاشق باشیم عاشق زندگی و مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من اعتماد بنفس عرضه حرفه و درآمد بهتر از درس هست. من شاغل لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه دولتی گرفتم. بچه سربه زیری و فکرم درس بودم آلان که صاحب دو فرزندم خیلی پشیمانم. بهمین خاطر پسرم آزاد گذاشتم و توصیه ام اینه که شادی کنه و در مراسم های شادی لذت برد عمر دیگه بر نمیگردد . دلی نباید رنجاند حق الناس نباید خورد و شاد زیست خدا رزق روزی می دهد الحمدالله درآمد و کیفیت زندگی شان بهتر از من هست. تقدیر انسان در زحمت بیخودی نیست. شاد باش شاد زندگی کن خدا کریم هست سخت نگیریم. عاشق باشیم عاشق زندگی و مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
یعنی شما در هیچ آموزشگاه علمی و آموزشی یا موسسات آموزش از راه کنکور شرکت نکردین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
یعنی شما در هیچ آموزشگاه علمی و آموزشی یا موسسات آموزش از راه کنکور شرکت نکردین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
تبریک میگویم که بی خوابی هایت نتیجه خوبی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
اینجاست که می گویند از تو حرکت از خدا برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
هر چه بکاری همان را برداشت خواهی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
احسنت بر شما که رتبه اول را کسب کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز،من فارغ التحصیل رشته برق الکترونیک هستم،ولی به برق قدرت هم مسلطم ولی کار درست و حسابی گیرم نیومده،و دوباره دارم برا پزشکی میخونم، ولی این دلیل نمیشه درس نخونی،درس خوندن نگرشت رو نسبت به جامعه و فضای اطرافت تغییر میده و با دید باز به زندگی نگاه میکنی،پول رو میشه از راههای دیگه هم بدست آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
دوست عزیز ازاینکه تجربه خودت رو گفتی ممنونم.امیدوارم درادامه زندگیت موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
نوجوان عزیز پانزده ساله شما به دلیل کم سن وسال بودن وفقدان تجربه دچار مشکل هستید من هم توان بالایی برای مشاوره دادن ندارم اما از آنجایی که به سرنوشت آینده کشور عزیزم ونوجوانان وجوانان با ارزشش علاقه مند هستم بد ندانستم که به شما یادآوری کنم که درس خواندن تنها کاریست که هیچ کسی نه پشیمان می شود ونه زیان می بیند وشما با تمام قدرت درس بخوان نتیجه را خدا می دهد شما به تکلیف ووظیفه ات عمل کن نه نتیجه حافظ عزیز می گوید :چون حسن عاقبت نه به رندی وزاهدیست آن به که کارخود به عنایت رها کند همه مثل شما چنین شرایطی داشته اند گذرزمان شما را به خواسته ات می رساند وناامیدت نمی کند شما اشتباه دیگری دارید اینکه درس بخوانی که شغل بدست آورید صددرصد اشتباه است درس بخوان که دانا وآگاه شوی ومقرب خداگردی آنوقت شغل که چیزی نیست بتلاتر بدست خواهد آمد واینکه فردی درس بخواند تا شغل بدست آورد به علم وعالم ووووخیانت کرده که امیدوارم روح پاک شما به دور باشد پس درس بخوان وشک وشبهه را دور کن که نتیجه با خداست وموفق خواهی شد .انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
از راهنماییت خیلی ممنونم دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
خوش بحالت انشاءا... سالم و تندرست باشی. انشاءا... بروی خارج کشور، یه کشور خوب و زندگی موفقیت آمیز داشته باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
من یه نوجوون۱۵سالم،یه مدتیه که خیلی سردرگمم لطفا اگه کسی میتونه بهم کمک کنه ویه دلیل منطقی بیاره ومنو راحت کنه.من بعضی جاها میبینم که بعضی ها میگن آدم نباید جوونیشو بزاره برای درس وخودشو از لذت های زندگی محروم کنه وبعضی جاها میبینم که میگن آدم باید به خودش سختی بده وبالاخره یه جایی مزد سختی هاشو میبینه.حالا من میگم که اگه به خودم سختی بدم وحسابی درس بخونم ولی به خاطر اوضاع بیکاری و نبود شغل پاداش سختی هامو نگیرم اون وقت خیلی غصه میخورم که جوونیمو هدر دادم ودرمقابل از اینکه زیاد تلاش نکنم میترسم که روزی حسرتشو بخورم.لطفا هرکی خواست نظرشو بادلیلی منطقی به من بگه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۲:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ببین دوست عزیز.اول باید تعریف خودتو از زندگی بدونی .بستگی داره چطور داری فکر میکنی درباره زندگی. ایا به نظرت زندگی یعنی اینکه 24ساعت روز رو تفریح کنی و با دوستا بری گشت و گذار .یا باید کنار تفریح زحمت هم بکشی. هرکسی که در جوونیش درس خوند بیشترین استفاده رو از زندگی و جوونیش کرد . چونکه اولا اینده خودشو تضمین کرده.دوما در مسیر درس خوندن از شکست های مسیرش درس هایی رو گرفته که در تمام عمرش بدردش میخوره.سوماا توی هیچ سنی به اندازه سن جوانی انسان یادگیری نداره و ...... هزارتا دلیل دیگه .پس دوست عزیز بدون که درس خوندن فقط یه نتیجه تنها نداره .درس خوندن کلی تجربه های مفید برای ادم داره که همیشه بدردش میخوره . راستییییییییی :هرکی هم بهت گفت که درس نخون چون کار نیست و اوضاع خرابه و.... بدون اون ادم بزرگترین دشمنته .
آخرین اخبار