پرداخت وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد در استان اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در پرداخت وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد هیچ‌گونه محدویتی ندارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرضیه فرشاد در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان با اشاره به اینکه استان اصفهان برای پرداخت وام‌های خود اشتغالی به بهبود یافتگان مواد مخدر محدودیتی ندارد، اظهار کرد: استان اصفهان در پرداخت وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد هیچ‌گونه محدویتی ندارد و همچنان نیز فرصت معرفی این افراد به بانک‌های عامل وجود دارد، اما باید به این نکته توجه داشت که مشکل بهزیستی معرفی بهبود یافتگان برای دریافت وام اشتغال نیست، بلکه مشکل اصلی مسئله نبود ضامن بانکی برای افراد بهبود یافته است که این افراد نمی‌توانند ضامنی را به بانک معرفی کنند.

وی افزود: بهزیستی در اجرای طرح مالی خورد در سال‌های گذشته تجربه خوبی داشته‌ایم و استقبال از این طرح آن هم با سود ۱۴ تا ۱۸ درصد بیشتر از وام اشتغال بهبودیافتگان که با سود چهار درصد پرداخت می‌شود بوده، چراکه ضامن‌های زنجیره‌ای برای طرح مالی خورد در بانک‌ها پذیرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در طرح مالی خورد، ۱۲۶ گروه مالی در استان وجود دارد که وام‌های پرداختی نیز صد درصد بازپرداخت داشته و بانک‌ها در این خصوص هیچ گونه مشکلی نداشته‌اند از این جهت به‌نظر می‌رسد باید در خصوص ضمانت بهبود یافتگان اعتیاد برای دریافت وام اشتغال چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش در استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و حساسیت این ایام به‌ دلیل حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی طرح "آرامش" با دقت اجرایی خواهد شد و استان اصفهان نیز تاکید فراوانی برای اجرای دقیق این طرح در شهرستان‌های استان داشته است.

فرشاد اضافه کرد: استاندار اصفهان تاکید فراوانی دارد که در شهرستان‌ها با ورود و حمایت فرمانداران این طرح حتما با دقت فراوان اجرایی شود و بر همین اساس نیاز است شهرداری‌های شهرستان لنجان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط هزینه‌های لازم را برای اجرای طرح آرامش تامین کنند و برآورد ما در این طرح هزار نفر در استان اصفهان به جز شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح آرامش در شهر اصفهان، شهرداری این شهر به میدان آمد تا شاهد اجرای خوب و دقیق این در طرح در شهر اصفهان باشیم، چراکه در سال‌های گذشته پذیرش در کمپ‌های ترک اعتیاد صورت می‌گرفت، اما به دلیل آنکه پراخت‌ها به ‌صورت کامل انجام نمی‌شد یک نوع بی‌اعتمادی برای پذیرش در طرح آرامش برای کمپ‌ها به وجود آمده بود و امسال کمپ‌های ترک اعتیاد به طور جدی تصمیم داشتند پذیرشی انجام ندهند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد: تعرفه پذیرش هر کیس بالغ بر ۴۷۰ هزار تومان است و شهرداری اصفهان پرداخت ۲۳۸ هزار تومان از این هزینه را برای هر نفر پذیرفته است و بر همین اساس طرح آرامش از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فرودین ماه اجرا و ادامه خواهد داشت.

وی یاد آور شد: در شهرستان لنجان نیز اگر برای هر نفر شهرداری‌ها پرداخت ۵۰ درصد از هزینه را تقبل کنند، تفاوت این مبلغ تا ۴۷۰ هزار تومان را کمپ‌های ترک اعتیاد باید دنبال کنند تا به واسطه خیران، نهادهای ذی‌ربط و... پرداخت شود.

فرشاد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های موجود در طرح آرامش، هزینه‌های درمانی کیس‌های پذیرش شده در این طرح بود که این مهم نیز با تاکیدات استاندار اصفهان مقرر شد کسانی که در طرح آرامش در کمپ‌ها پذیرش می‌شوند، هزینه نیازهای درمانی اورژانسی این افراد به صورت مقطعی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت خواهد شد تا دغدغه‌ای در این خصوص برای کمپ‌ها وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: بهزیستی امروز بار ۱۵۰ نوع فعالیت مختلف را بر دوش دارد و بیاد توجه داشت خدمت‌رسانی در این حوزه‌ها به تنهایی از عهده بهزیستی خارج بوده و نیاز است خیران با ورود به این حوزه‌ها بیش از پیش بهزیستی را در ارایه خدمات یاری کنند.

 

انتهای پیام/م

 

نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.