سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت با تقویت شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی زمینه مدیریت جهادی را فراهم کند

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: دولت تقویت شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی زمینه مدیریت جهادی را در کشور فراهم کند.

دولت به واسطه مبارزه با قاچاق کالا زمینه موفقیت خود را در سال آینده فراهم کندپرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملکرد دولت در سال 96 اظهار کرد: واضح است که موفقیت دولت پیروزی نظام اسلامی است و عدم آن موجب نارضایتی و ناامیدی مردم خواهد شد.

وی افزود: طبیعتا هیچ یک از دلسوزان انقلاب نسبت به ضعف در عملکرد دولت احساس شادمانی نمی‌کنند اما مستندات حاکی از آن است که دولت به جای پرداختن به ارائه خدمات به مردم و تحقق فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال عملکرد خود را در تخریب دولت سابق و منتقدانش خلاصه کرده است.

سروری بیان کرد: اگر به اظهارات روحانی از ابتدای سال تا آخرین سخنرانی وی نگاه کنید، خواهید دید که هر بار چالشی پدید آورده و زمینه‌های همگرایی را تضعیف کرده که این امر روند نامطلوبی است.

دبیر کل جمعیت رهپویان با اشاره با اولویت‌های دولت در سال 97، تصریح کرد: دولت باید در سال جدید به این روند نامطلوب خود خاتمه داده و بداند که منتقدان سرمایه‌های بسیار ارزشمندی هستند و می‌توانند نقاط ضعف و مشکلات را قبل از آن که به یک بحران تبدیل شود پیش روی این نهاد قرار دهند.

وی ادامه داد: برخی اطرافیان دولت که به صورت چاپلوس درآمده‌اند و دائما به تشویق کارنامه ناموفق دولت می‌پردازند، هرگز نمی‌توانند کمکی برای آن باشند و به اصلاح امور کمک کنند. دولت باید انتقاد کنندگان را دوست خود بداند و با بررسی مطالب آنها زمینه ناکارآمدی‌های خود را شناسایی کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان افزود: مهمترین مسئله‌ای که از دولت در سال 96 انتظار می‌رفت این بود که در راستای اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تقویت تولید داخلی حرکت‌های ملموسی انجام دهد، اما متأسفانه در این زمینه شاهد اقدامات موثری نبودیم و به نظر می‌رسد که چرخ دولت روی ریل سال 95 حرکت می‌کند و نتوانسته اقدام خاصی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

وی اذعان کرد: دولت در مهمترین دستاورد خود که برجام است هر روز با عدم پایبندی طرف مقابل مواجه بوده و در واقع از این قطع‌نامه جز یک جسم بی‌خاصیت چیزی باقی نمانده است و این توافق‌نامه که باید به فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های رفع تحریم تبدیل می‌شد این روزها به صورت حربه‌ای برای افزایش فشارها تبدیل شده است.

سروری ادامه داد: فکر می‌کنم که راز موفقیت دولت این است که از خوش باوری در زمینه تحقق وعده‌های رقبا و طرفین برجام دست بردارد و با نگاه به درون و تقویت شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی و باور ظرفیت‌های داخلی زمینه مدیریت جهادی را در کشور فراهم کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان افزود: دولت باید با تقویت تولید داخلی، کنترل واردات، تقویت صادرات و مبارزه با قاچاق کالا زمینه‌های موفقیت خود را در سال آینده فراهم کند.

وی با اشاره به تعامل دولت و احزاب در سال‌های گذشته و به ویژه سال 96 اظهار کرد:‌ دولت نگاه بسیار تندی نسبت به منتقدان خود دارد و این نگرش سبب شده تا خط عمیقی میان احزاب طرفدار و منتقد دولت به وجود بیاید.

سروری اذعان کرد: طبیعتا احزاب طرفدار دولت از مواهب آن برخودار بوده و کامشان شیرین است اما احزاب منتقد دولت هر روز شرایط پیچیده و سخت‌تری را تجربه می‌کنند و با وعده‌های آینده دلخوش می‌شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار