استان کردستان 5 هزار و 453 شهید را تقدیم انقلاب کرده است

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: ، استان کردستان 5 هزار و 453 شهید و بیش از 9 هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرده و رسیدگی به امور جامعه ایثارگران در قالب 4 معاونت در بنیاد شهید استان دنبال می‌شود

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رضا نجفی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، ضمن گرامیداشت روز شهید، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند 58 با هدف احیا و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اعتلای معرفت و تهد جامعه در زمینه ایثار و شهادت، تلاش برای استفاده از امکانات عمومی جامعه و نظام و بهره‌گیری از سرمایه‌های بنیاد در راستای اعتلای جامعه ایثارگران به فرمان امام راحل تشکیل شده است.

وی افزود: استان کردستان 5 هزار و 453 شهید و بیش از 9 هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرده و رسیدگی به امور جامعه ایثارگران در قالب 4 معاونت در بنیاد شهید استان دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات بنیاد شهید خروج نیروهای باتجربه است که بعضا خودشان از جامعه ایثارگران و جانبازان استان بوده است.

نجفی به برخی برنامه‌های بنیاد شهید استان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گریزی زد و گفت: رگزاری بیش از 600 یادواریه شهید که شاخص‌ترین آن یادواره شهدای ترور بوده را برگزار کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 53 مدرسه شاهد در سطح استان فعالیت می‌کنند که این مدارس در سطح استان به دانش‌آموزان شاهد ارائه خدمات می کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان   با اشاره به ایجاد 350 مورد اشتغالزایی از طریق مشاغل دولتی و پرداخت تسهیلات، اضافه کرد: 2 هزار 131 نفر در جامعه ایثارگری استان در حال حاضر بیکار هستند.

وی با تاکید بر اینکه بحث اشتغال یکی از مشکلات لاینحل در جامعه ایثارگری استان است، گفت: جامعه ایثارگران استان کردستان نصف جامعه ایثارگران استان آذربایجان بوده ولی فرزندان استان کردستان دو برابر آذربایجان است.

نجفی از اجرای طرح سپاس در استان با مشارکت دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: بالغ بر 8 هزار بازدید در قالب این طرح طی امسال از خانواده شهدا و ایثارگران در استان انجام شده است.

انتهای پیام/ د م

 اجرای طرح سپاس در استان با مشارکت دستگاه‌های مختلف کردستان

برچسب ها: ایثارگران ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.