اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

آمار مبتلایان به اوتیسم در استان تهران به 4 هزار نفر رسید

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از ابتلای 4 هزار نفر به بیماری اوتیسم در این استان خبر داد.

آمار مبتلایان به اوتیسم در استان تهران به 4 هزار نفر رسیدمحمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر 4 هزار فرد مبتلا به اوتیسم در استان تهران زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه از آمار فوق حدود 900 نفر در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان تهران ثبت نام کرده اند، ادامه داد: تا کنون برای 450 نفر پرونده درمانی تشکیل شده است و این افراد از خدمات درمانی مراکز زیر مجموعه بهزیستی که خدمات توانبخشی مربوط به بیماری اوتیسم را ارائه می دهند، بهره مند می شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: 450 فرد مبتلا به بیماری اوتیسم به عنوان پشت نوبتی محسوب می شوند و در انتظار تشکیل کمیسیون و صدور رأی پزشکی و در نهایت تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بهزیستی استان تهران هستند.

اسدی در تشریح خدمات مورد ارائه بهزیستی استان تهران به بیماران مبتلا به اوتیسم تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری اوتیسم بخشی از خدمات عمومی را از مراکز توانبخشی بهزیستی استان تهران دریافت می کنند و همچنین در طول سال مبلغی به عنوان کمک هزینه درمانی از بهزیستی به آنها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: مبلغی که بهزیستی استان تهران به بیماران مبتلا به اوتیسم تحت پوشش این نهاد پرداخت می کند، 2 میلیون تومان است که این مبلغ با توجه به بودجه اختصاص یافته به این بیماری به افراد تحت پوشش پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری انجمن های فعال در حوزه اوتیسم و همچنین با پیگیری های مستمر سازمان بهزیستی کشور، بیماری اوتیسم در حال حاضر جزء بیماری های خاص به شمار می رود و مشمول بیمه های مختلف می شود.

اسدی تصریح کرد: محسوب شدن بیماری اوتیسم در لیست بیماری های خاص، بار مالی خانواده ها در بحث درمان افراد مبتلا به اوتیسم را تا حد زیادی کاهش داده است.

انتهای پیام/

وجود 4 هزار مبتلا به اوتیسم در استان تهران

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار