شهرآورد تهران جواهر پنهان فوتبال جهان

یک استاد دانشگاه منچستر انگلیس با انتشار مقاله ای شهرآورد سرخابی های تهران را جواهر پنهان فوتبال جهان توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان«سیمون چادویک» استاد سرمایه گذاری ورزشی دانشگاه سالفورد منچستر با انتشار مقاله ای در مجله «ژورنال اقتصادی هنگ کنگ» از دیدار پرسپولیس و استقلال تهران به عنوان یکی از جواهرهای پنهان جهان فوتبال نام برد.

چادویک در مقاله ای تحت عنوان«آیا ایران یک کشور فوتبالی در حال ظهور است؟» نوشت:"به تازگی روزی که من درباره بازارهای نوظهور به دانشجویان موسسه بازرگانی ورزشی در بارسلونا سخنرانی می کردم، استقلال، در دربی تهران حریف خود یعنی پرسپولیس را 1-0 شکست داد.


برای بسیاری از مردم خارج از ایران، این بازی احتمالا بدون توجه آنها به پایان رسیده است. با این حال، این یک مسابقه ای است که حداقل 80،000 هوادار را به ورزشگاه آزادی کشانده است، اما اغلب این جمعیت بیشتر و گاهی بیش از 100،000 نفر است. این رقم ها را مقایسه کنید، به عنوان مثال، با میانگین تماشاگران چلسی و یوونتوس - که به طور متوسط به ترتیب 41،500 و 39،500 هستند و می ببینید که دربی تهران یکی از جواهرات پنهان فوتبال جهان است.

اظهارنظرهای دانشجویان در این سخنرانی، باعث شد من این پرسش را از خود بپرسم که آیا ایران یک بازار فوتبال استقرار یافته است یا یکی از بازارهای در حال ظهور ؟"


انتهای پیام/

اظهارات استاد دانشگاه منچستر درباره دربی تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
اصلا دربی عشقه عشق
همه دربی های عالم باید بیان جلو تماشاچی های ایرانی تعظیم کنن
آخرین اخبار