گزارش/

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

پیروزی مقاومت در سوریه و عراق، مثل پیروزی در جنگ 8 ساله با رژیم بعث ارزشمند است، چرا که خون بسیاری از جوانان با ملیت‌های مختلف به پای آن ریخته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از تخریب مقبره حجربن عدی از یاران پیامبر اسلام توسط گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در کشور سوریه، این گروه تروریستی تهدیدی را مبنی بر حمله به حرم حضرت زینب (س) اعلام کرد، تهدیدی که فقط در حد تهدید باقی ماند. جولانی و دار و دسته اش قصد داشتند حرم مطهر حضرت زینب(س) را تخریب نموده و نام منطقه زینبیه را، یزیدیه بگذارند! 

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

البته گفتنی است که جبهه النصره حملاتی  را به حرم حضرت محسن بن الحسین(ع) در سوریه نیز انجام داد. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در اولین واکنش به این اقدام، در سخنرانی از پیامدهای خطرناک حمله به حرم حضرت زینب (س) سخن گفت و از افرادی حرف زد که درحال دفاع از حرم حضرت زینب (س) هستند و در این راه شهید خواهند شد.

جبهه النصره جزء اولین گروه های تروریستی بود که در سوریه با سرکردگی ابو محمد الجولانی شکل گرفت، آنها سرکشی های زیادی علیه ملت و دولت قانونی سوریه انجام دادند. این گروه تروریستی شاخه ای از القائده در کشور سوریه است که از سال 1391 تا کنون با حمایت غربی‌ها و برخی کشورهای عرب منطقه جولان زیادی داده است، اما با حضور مدافعان حرم شکست های زیادی را متحمل شده اند.

گفتنی است که جبهه النصره در حال حاضر با نام جدید جبهه تحریرالشام در غوطه شرقی که پایگاه آخر تروریست ها در سوریه است منتظر به درک واصل شدن هستند، سرنوشتی که برای داعش نیز به وقوع پیوست.

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

مدافعانی که از راه رسیدند

بحران سوریه روز به روز شدیدتر شد و گروه های تروریستی قدرت روزافزونی در این کشور گرفتند. با درخواست دولت سوریه و شخص بشار اسد، محور مقاومت به کمک یار دیرین خود شتافت و معادلات را بر هم زد. اولین تیپ مدافعان حرم در کشورعراق با عنوان ابوالفضل عباس (ع) تشکیل و به سوریه اعزام شد. این گروه توانستند تا از حمله جبهه النصره به حرم حضرت زینب (س) و حضرت سکینه دختر امام حسین (ع) جلوگیری کنند، تروریست هایی که با کامیون انتحاری مواد منفجره به طرف حرم حضرت زینب (س) راهی شده بودند توسط همین تیپ در ترمینال منفجر شدند. این اقدام تروریست ها غیرت شیعیان را جریحه دار کرد و تعداد زیادی بعد از این موضوع به عنوان مدافع حرم لقب گرفتندر و داوطلبانه به سوریه اعزام شدند.

طبق آنچه در میادین جنگ سوریه و عراق علیه گروه های تروریستی دیده شد، گروه های زیادی هستند که تحت عنوان مدافعان حرم در کشور سوریه و عراق می جنگند تا اجازه نفوذ هیچ یک از تروریست ها را به دمشق و حرم حضرت زینب ندهند.

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

بحران سوریه تاکنون تعداد زیادی از شیعیان جهان خصوصا ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق را درگیر کرده است. مدافعان حرم بسیاری از ایران جان خود را فدای حرم حضرت زینب (س) کرده اند که تا ابد نام آنها جاودانه خواهد ماند. سردار شهید حاج حسین همدانی معروف به ابو وهب، سردار الله دادی، سردار اسکندری و محسن حججی‌ها تنها نمونه ای از لیست بلند این شهدا هستند که تجربه هشت سال دفاع علیه رژیم بعث را در میدان جنگ علیه تروریسم در سوریه پیاده کردند.

همدانی های بسیاری در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به مقام رفیع شهادت رسیده اند. می توانیم شهید 25 ساله ای را نام ببریم که عشق به خاندان اهل بیت از او یک قهرمان ساخت. شهید محسن حججی مایع افتخار نسل جدید است که نشان می دهد نسل جدید و انقلابی ما در مقابل هر دسیسه ای علیه اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی ایستادگی خواهند کرد، نسلی که رهبری معظم انقلاب آنها را بسیار بهتر و پای‌ کارتر از نسل جوانان جنگ تحمیلی می‌دانند.

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

اما شرایط جوری پیش رفت که جنگ در کشور سوریه روز به روز گسترده تر شد. گروه های تروریستی بسیاری در این کشور وجود داشته  و دارند. طبق آمار بالغ بر 50 گروه تروریستی در سوریه دست به کشتار غیر نظامی ها زدند، داعش بزرگترین و سازمان یافته ترین گروه تروریستی بود که به غیر از سوریه در عراق نیز اعلام خلافت جهانی و حکومت خودخوانده اسلامی کرد!

این حجم گسترده از برنامه ریزی در تروریست ها به خصوص از نوع داعشی آن، نشان از توطئه عظیم توسط دست های پشت پرده داشت، توطئه‌هایی که آمریکا و اسرائیل آن را طراحی، عربستان و امارات حمایت مالی و تروریست‌ها آن را اجرایی کردند. گفتنی است داعش از ملیت های زیادی از حدود 80 کشور تشکیل شد که جنایت های بسیاری را در عراق، سوریه و لیبی انجام دادند. 

سرانجام پس از قدرت گیری‌ تروریست ها در سوریه و عراق، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  عازم عراق شد و پس از موفقیت های فراوان در این کشور، نزدیک به 2 سال بعد و پس از شهادت حاج حسین همدانی در سوریه، به این کشور رفت. سردار سلیمانی به خواسته دولت قانونی سوریه، در این کشور حضور مستشاری داشت و به مشاوره نظامی می‌پرداخت، اما داستان زمانی جدی شد که داعش در اقدامی مضحک دست به ترقه‌بازی در تهران زد.

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) زمانی انجام شد که داعش به هدف اصلی خود در عراق، سوریه و لبنان نرسید و مهاجمان این حرکت تروریستی در تهران نیز تا بعد از ظهر روز حمله به هلاکت رسیدند. به گفته کارشناسان نظامی و سیاسی دنیا، حمله گروهک تروریستی تکفیری داعش به تهران، لقمه بسیار گنده تر از دهان برای داعش بود که آنها را خفه کرد.

این حمله تروریستی واکنش های فراوانی را ازسوی مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در پی داشت. رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان درباره حادثه تروریستی تهران اظهار کردند: ملت ایران دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که انجام شد، این‌ها هم در اراده‌ مردم تأثیری نخواهد گذاشت. این را همه بدانند؛ این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند و البته خود این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در کشور داشتیم. ان‌شاءالله کلک این‌ها کنده خواهد شد.

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

بهتر است برخی روشنفکرنماهای داخل و خارج از کشور بدانند که اگر انقلاب اسلامی ایران در جنگ سوریه و عراق از عمق استراتژیک خود دفاع نمی‌کرد، ما باید امروز با داعش و جبهه‌النصره در همدان و کرمانشاه می‌جنگیدیم.

چیزی کمتر از یک ماه از حادثه تروریستی تهران نگذشته بود که خبری در صدر اخبار دنیا قرار گرفت مبنی بر اینکه نیروی هوافضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با کمک رزمندگان محور مقاومت توانست دیرالزور سوریه که اصلی ترین پایگاه تروریست های داعش بود، با موشک های نقطه زن هدف بگیرد و تعداد کثیری از تکفیری ها و تجهیزات آنها را نابود کند.

این اقدام سپاه پاسداران واکنش هایی را در پی داشت که اصلی ترین آن توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که گفت: «من پیامی برای ایران دارم؛ اسرائیل را تهدید نکنید»!

بعد از این سیلی محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش و هم‌پیمانانش چندی نگذشت که وعده صادق محقق شد و حاج قاسم سلیمانی در نامه ای به رهبر معظم انقلاب مژده خبر پیروزی محور مقاومت در سوریه را داد و در آن نامه ذکر کرد که سیطره داعش به پایان رسیده است.

وعده صادقی که توسط مدافعان حرم محقق شد

این پیروزی مثل پیروزی در جنگ 8 ساله با رژیم بعث عراق بسیارارزشمند است، چرا که خون بسیاری از جوانان  ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی، سوری و لبنانی ریخته شده است. جوانانی که هرکدام دارای خانواده ای بودند و از زن و فرزند خود گذشتند تا برای دفاع از اعتقادات  بجنگند.

اما نکته ای که دل انسان را به درد می‌آورد و ذهن را درگیر می کند، بحثی است که پیرامون مدافعان حرم وجود دارد، افرادی که ادعا دارند رزمندگان مقاومت که برای دفاع از حرم می روند، ماهانه پول کلانی را دریافت می کنند، قطعا از داعشی‌ها پست تر هستند، زیرا داعشی در اردوگاه روبرو ایستاده و می‌جنگد، حال آنکه این افراد در درون حضور دارند و از پشت خنجر می‌زنند.

این موضوعات همگی مهمل بافی دشمنان انقلاب اسلامی است که جیره خوارانی بیش نیستند، افرادی که اکنون 40 سال است در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، انقلابی که به بلوغ کامل در همه ابعاد رسیده و به الگویی برای همگان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد ایران وایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
انشالله نابودی اسرائیل والسعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
تورا خدا یکی ما را از دست این داعش مجاز (تلگرام) نجاط بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
تورا خدا یکی ما را از دست این داعش مجاز (تلگرام) نجاط بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد سپاه قهرمان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
هزاران نفرین بر منافقان ...زنده باد سپاه قهرمان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
جالب بود،دستتون دردنکنه،درود برحاج قاسم عزیزورزمندگان اسلام،مرگ براسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
سردار سلیمانی همیشه درقلب ما ملت ایران هستی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
سردار سلیمانی همیشه درقلب ما ملت ایران هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر داعش واسرائیل والسعود
Iran (Islamic Republic of)
امیر ث
۱۵:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
درود وسلام خدا بر همه ی رزمندگان واج قاسم سلیمانی. خدا نگهدارتان.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
انشالله نابودی دشمنان اسلام
آخرین اخبار