هواشناسی اعلام کرد:

فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور+ جدول

طبق اعلام هواشناسی در استان های واقع در شمال غرب بارش باران، وزش باد شدید، در برخی مناطق رعد و برق و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، انتظار می رود تا بعد ازظهر امروز روند افزایش دما همراه با وزش باد شدید در استانهای گیلان و اردبیل ادامه یابد. پیش بینی می شود از اوایل شب با نفوذ جریانات سرد شمالی، دما علاوه بر این استانها، در استانهای مازندران، گلستان و خراسان شمالی بین 7 تا 12 درجه سلسیوس کاهش یابد و همچنین از بعد از ظهر امروز و طی روز شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور طی امروز، ابتدا در استان های واقع در شمال غرب و بتدریج در دامنه های غربی و مرکزی البرز، بارش باران، وزش باد شدید، در برخی مناطق رعد و برق و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

شایان ذکر است با وزش باد شدید در مناطق شمال تا مرکز عراق احتمال خیزش گردوخاک و تاثیر آن در نوار غربی کشور وجود دارد که در این صورت موجب کاهش دید و کاهش دمای هوا در این مناطق خواهد شد.

در روز شنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق عمده بارندگی در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور رخ می دهد و در مناطق مرکزی با وزش باد شدید و بارش پراکنده همراه خواهد بود . در همین روز شاهد وزش باد شدید در دامنه های مرکزی زاگرس و دامنه های جنوبی البرز مرکزی خواهیم بود. فعالیت این سامانه در روز یکشنبه در شمال شرق بوده و از اواخر وقت همین روز از کشور خارج خواهد شد.

 

انتهای پیام/

روز شنبه دریای خزر مواج خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار