دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: استفاده از شورورزها و پروبیوتیک ها از جمله اهداف این ستاد در سال جدید است.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در خصوص فعالیت‌های این ستاد در سال ۱۳۹۷ گفت: در سال ۹۷ به دنبال توسعه شور ورز‌ها هستیم، شور ورز‌ها به معنای استفاده از آب شور برای کشاورزی است و به دلیل مقرون به صرفه و اقتصادی بودن، خواهان توسعه آن هستیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: همچنین ایجاد شتاب دهنده‌های پروبیوتیک هم یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در سال جدید در ستاد زیست فناوری دنبال خواهد شد.

قانعی با بیان اینکه فعالیت در حوزه دانش آموزی بسیار مهم است، اظهار کرد: اینکه بتوانیم دانش آموزان را هم همانند دانشجویان در حوزه زیست فناوری فعال کنیم اهمیت بسیار زیادی دارد و بحث شکل گیری کلاس‌های دانش آموزی در حوزه زیست فناوری و آشنا کردن دانش آموزان با زیست فناوری از اهداف ما است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در خصوص مهمترین فعالیت این ستاد در سال ۱۳۹۶ گفت: در سال ۹۶ موفق به ایجاد شتاب دهنده‌ای شدیم که در دنیا وجود ندارد، این شتاب دهنده با مبلغی در حدود ۳۰ میلیارد تومان ایجاد شد که معادل با نصف هزینه سالانه انستیتوی یک وزارتخانه است، اما خروجی آن معادل با هزینه کل فعالیت‌های ده سال آن انستیتو‌ها است و این نشان دهنده فعالیت خوب و موثر آن است.

انتهای پیام/

افزایش فعالیت دانش آموزی در حوزه زیست فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
پروبيوتيك درمان خيلي از درداس و مثل ميوه و سبزي خوردنش واجبه
آخرین اخبار