گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید یعقوب علی اعلایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید یعقوب علی اعلایی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید یعقوب علی اعلایی در سال 1303 در روستای سلطان آباد متولد شد؛ پس از طی دوران کودکی و در اوج نیاز عاطفی، از نعمت پدر و مادر محروم گشت و با مشقت فراوان در یک خانواده محروم بزرگ شد.

پس از پیروزی انقلاب به عضویت بسیج سپاه درآمد و این سان سال های آخر عمر را پروانه شد و عاشقانه در طواف عشق سوخت. هر بار هنگام عزیمت به جبهه عاشقانه و کفن پوش دلاورانه می تاخت، در جبهه و غیر جبهه در اغلب مراسم مذهبی پیش قدم بود. رزمنده مسن اما وظیفه شناس میدان نبرد. خود پیش نماز جوانان مبارز می شد و شبانگاهان در تنهایی و خلوت، سبکبال و خستگی ناپذیر به عبادت شبانه می ایستاد و در آن لحظه های ناب عطر دعا در فضای جبهه می پراکند... آری از نماز شب هرگز غافل نمی شد و تا سپیده صبح بیدار بود و اینگونه یکی از مهمترین دعاهایش درباره خویش به اجابت رسید.

دوازدهم تیر ماه 1364 در عملیات کربلای 5 مفقود شد، در حالی که همرزمان و دوستانش گمان می کردند اسیر شده است، اما پس از ماه ها و سال ها، در سال 1373 پیکر مطهرش شناسایی و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید یعقوب علی اعلایی 

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خوب بود ولی بشتر میشد عالی بود
آخرین اخبار