همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید محمود افشارجو

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید محمود افشارجو از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمود افشارجو یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید محمود افشارجو در سال 1314 در شهرستان ارومیه متولد گردید. در خانواده ای متدین با مذهب شیعه تربیت یافت. بعد از سپری نمودن دوران طفولیت تا کلاس اول دبیرستان تحصیل نمود. سپس ترک تحصیل کرد و مشغول به کار شد. بعدها به عنوان راننده آمبولانس در هلال احمر مشغول به کار شد.

در دوران خدمت، خدمات اثر بخش در منطقه انجام داد و مدتی نیز به عنوان مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان انتخاب شد. وی از دوستداران و علاقمندان انقلاب اسلامی بود كه به فرمان امام خمینی(ره) لبیك گفت و در خطوط مقدم جبهه جنوب فداكاریها كرد و با امداد های خود نبض زندگی را در جان رزمندگان به طپش در آورد. سرانجام در تاریخ 1361/6/5 در مناطق عملیاتی جنوب كشور، حین درگیری با دشمن در عملیات رمضان مفقود الاثر گردید. از این شهید والامقام 3 فرزند به یادگار مانده  كه هر 3 نفر آنان اكنون به عنوان پزشك در خدمت جامعه اسلامی هستند.

فرازی از وصیت نامه شهید محمود افشارجو

بسم الله الرحمن الرحیم

امیدوارم حال شما و بچه های عزیزم خوب باشد و جای خالی مرا با ایمان راسخ پرنموده، مثل یک شیر زن در مقابل سختی ها با مقاومت خود را نگهدارید.

هرچه می توانید در راه خدا ایثار کنید و از بینوایان و بیچارگان دلجویی کنید. من هرچه دارم میتوانی در راه خدا صرف کنی؛ نترس چیزی کم نمی شود. هر چه هست خدا داده و هر چه بدهیم از آن اوست، حتی جان آدمی.

 

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمود افشارجو

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.